Universidad de Sonora

Introducere

Citește Descrierea Oficială

Universidad de Sonora este un spațiu privilegiat pentru a sprijini realizarea obiectivelor și obiectivelor incluse în Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă, convenită de ONU. Din respectarea deplină a tuturor funcțiilor sale, are posibilitatea de a contribui la soluționarea principalelor probleme care afectează umanitatea, cum ar fi sărăcia, inegalitatea și problemele de mediu.

Universidad de Sonora este o instituție de învățământ superior autonomă și publică înființată în 1942. Este cel mai valoros patrimoniu social al statului Sonora, datorită amplorii și calității resurselor sale umane și materiale, numărului studenților, calității educația pe care o oferă, prezența absolvenților și impactul acesteia asupra istoriei și progresului regional.

Cele șase campusuri aflate într-o locație geografică strategică permit instituției să joace un rol esențial într-o arie largă de influență și să promoveze opțiuni educaționale noi și diversificate, să genereze și să aplice noi descoperiri la provocările prezentate de dezvoltarea globală în mileniul actual .

Ca un tribut adus moștenirii educaționale, culturale și științifice a alma mater, numele său este înscris în litere de aur la sediul Congresului de Stat.

Universidad de Sonora : 75 de ani de schimb de cunoștințe.

misiune

" Universidad de Sonora este o instituție publică autonomă a cărei misiune este de a forma, în programele educaționale de calitate și relevanță, profesioniști integrați și competenți la nivel național și internațional, articulând predarea cu generarea, aplicarea și transferul de cunoștințe și tehnologie, precum și cu legătura cu sectoarele productive și sociale, pentru a contribui la dezvoltarea durabilă a societății ".

Universidad de Sonora , ca parte a responsabilității sale sociale, se află într-o poziție privilegiată pentru a sprijini îndeplinirea celor 17 obiective stabilite de ONU în Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă. Astfel, pentru a contribui la rezolvarea principalelor probleme care afectează umanitatea, în special cele ale mediului său de stat și regional, scopul Universității este îndeplinirea următoarelor funcții:

  • Îndreaptă cu profesionalism profesioniștii și oamenii de știință în toate domeniile cunoașterii, cu valorile și abilitățile necesare pentru a interacționa și dezvolta, în funcție de nevoile și cerințele diferitelor sectoare ale societății.
  • Generarea, aplicarea și transferul de cunoștințe și tehnologie în toate domeniile cunoașterii, în atenția principalelor probleme de mediu și îmbunătățirea nivelului de bunăstare a populației.
  • Să își exercite funcțiile de predare și cercetare printr-o legătură eficientă cu societatea, oferind servicii sectorului social, productiv și guvernamental ca răspuns la nevoile și cerințele lor, răspândind diferitele manifestări ale artei și culturii spre spațiile sociale și consolidând cooperarea academică cu alte instituții.

vedere

" Universidad de Sonora este o instituție de lider în țară și cu recunoaștere internațională, în virtutea capacității și creativității absolvenților săi, precum și relevanța și relevanța contribuțiilor sale la inovare, artă, cultură și cunoaștere. științifice și tehnologice și care contribuie decisiv la dezvoltarea durabilă a Mexicului și, în special, a statului Sonora ".

Această viziune este caracterizată prin următoarele atribute:

  1. Există un cadru de reglementare și mecanisme pentru încurajarea pensionării, precum și pentru habilitare, actualizare, intrare, evaluare și promovare a cadrelor didactice, ceea ce contribuie la dezvoltarea echilibrată a funcțiilor lor și la schimbarea generațiilor cu criterii de merit academic. În virtutea acestui fapt, toate PTC au studii postuniversitare, mai mult de patru cincimi cu gradul de doctor și recunoașterea profilului dorit PRODEP, în timp ce mai mult de jumătate sunt recunoscute în cadrul Sistemului Național de Cercetători.
  2. Are mecanisme de sprijin, atenție și sprijin pentru studenți care permit îmbunătățirea traiectoriilor școlare, din care există rate ridicate de eficiență terminală de absolvire și absolvire. Examinările efectuate de organismele de evaluare externe garantează că au fost instruiți în mod solid, astfel încât mai mult de două treimi dintre aceștia să obțină rezultate satisfăcătoare.
  3. Modelele educaționale și curriculare au fost consolidate, bazate pe abordarea bazată pe competențe și cu caracteristici de flexibilitate și multidisciplinare, din care curricula este actualizată constant, în care sunt încorporate valorile, internaționalizarea și interculturalitate. Formarea integrală a fost întărită cu activități fizice, artistice și culturale.
  4. O varietate largă de programe educaționale universitare și postuniversitare sunt oferite în toate domeniile cunoașterii, de interes social, sub rezerva evaluării constante. Toate acestea sunt de calitate, fiind recunoscute de organizațiile naționale și internaționale.
  5. A fost creată o nouă ofertă educațională cu relevanță socială, nu numai în modalitățile tradiționale, ci și în programele interinstituționale, programele de consorțiu, programele postuniversitare din industrie și utilizarea online a învățării mixte. De asemenea, toate unitățile regionale au opțiuni postuniversitare, fie ca programe proprii, fie ca sedii.
  6. Există un set de spații fizice, dotate corespunzător, precum și o gamă largă de servicii și infrastructuri de sprijin, în cantitate și calitate suficiente pentru dezvoltarea adecvată a funcțiilor adjective și de fond.
  7. Activitățile de generare, difuzare, aplicare și transfer de cunoștințe și tehnologie au fost consolidate în cadrul instituției și au fost reorientate spre atenția problemelor prioritare ale mediului înconjurător, în plus față de care au fost articulate cu formarea studenților și sunt legate de sectorul social, public și privat.
  8. Organele colegiale de cercetare au fost întărite. Aproape toate organismele academice sunt consolidate sau în consolidare, participă la rețele academice și fac parte activă din consorții de instituții care efectuează cercetări orientate către probleme prioritare pentru stat.
  9. Legătura cu sectoarele productive și sociale a fost consolidată, pe lângă îmbunătățirea proceselor de formare a studenților și profesorilor, oferind servicii de calitate ale laboratoarelor, atelierelor și firmelor de avocatură, în care testele și procedurile au fost certificate în mod corespunzător; oferă o gamă largă de activități de formare continuă; îngrijirea persoanelor cu handicap și a grupurilor vulnerabile; reevaluarea serviciilor sociale și a practicilor profesionale; și să promoveze producția și difuzarea artistică și culturală.
  10. A fost consolidată cooperarea academică dintre Universitatea și alte instituții naționale și internaționale, din care au fost consolidate programele sale, formarea studenților, cadrelor didactice și cercetătorilor, prin proiecte de cercetare și dezvoltare, inovare tehnologică, intervenția socială și mobilitatea, printre altele.
  11. Universitatea a simplificat la maxim procedurile și procedurile în sprijinul dezvoltării funcțiilor de fond. A îmbunătățit, a extins și a certificat procesele sale strategice. Funcția de administrare și gestionare instituțională este acreditată de CIEES. Reglementările sunt actualizate și există mecanisme care să garanteze aplicarea și urmărirea acestora. Are finanțe sănătoase, având în vedere regularizarea resurselor regulate și diversificarea surselor sale de finanțare, precum și reușirea utilizării optime a resurselor.
  12. În cadrul Universității au fost dezvoltate canale de comunicare eficiente, care, combinate cu negocieri eficiente cu sindicatele, dorința de dialog, căutarea de consens și deciziile colective, au creat o atmosferă de stabilitate și armonie.
  13. Planificarea și evaluarea au fost consolidate ca un proces permanent și sistematic de monitorizare și evaluare a rezultatelor tuturor programelor și activităților instituției. Transparența este asumată ca principiu compatibil cu valorile onestității și responsabilității sociale, care se aplică tuturor lucrărilor universitare. Conceptul de dezvoltare durabilă este încorporat în toate funcțiile substanțiale și adjective ale instituției. Echitatea egalității de gen este încorporată transversal în funcții și structuri instituționale. Sa consolidat promovarea culturii sănătății, a sportului și a activității fizice, ceea ce a îmbunătățit calitatea vieții comunității universitare. Instituția a devenit o universitate inteligentă, susținută de aplicarea tehnologiei, sistemelor, instrumentelor și dispozitivelor.

valorile

Pentru a-și atinge scopurile esențiale, Universitatea sprijină activitatea sa în douăsprezece valori fundamentale:

Onestitate și integritate

Angajarea elevilor să se comporte în ideile și expresiile lor bazate pe adevăr și să acționeze cu exactitate și probitate în exercitarea funcțiilor lor, ceea ce se exprimă și în utilizarea și îngrijirea adecvată a resurselor instituției.

Respect și toleranță

Recunoașterea și acceptarea existenței diversității în modurile de gândire și de desfășurare a studenților universitari și a disponibilității de a găsi și dezvolta coincidențele care permit realizarea obiectivelor instituționale.

responsabilitate

Studenții universitari își asumă obligația de a-și îndeplini angajamentele și îndatoririle și de a răspunde pentru efectele și rezultatele lor și, dacă este cazul, pentru a le corecta.

etică

Oferirea unui set de standarde, principii și valori morale care să ghideze dezvoltarea Universității și care să ghideze ideile și acțiunile membrilor săi în exercitarea funcțiilor lor, cu obiectivul comun ca scop final.

solidaritate

Este angajamentul tuturor studenților să adopte cauzele, problemele și provocările altor indivizi și grupuri sociale, în special cele mai vulnerabile, precum și participarea la atenția și soluționarea lor.

responsabilitatea socială

Exercitarea funcțiilor de fond de către studenți, care se desfășoară cu participarea actorilor sociali, răspunde nevoilor societății și are efecte pozitive asupra acesteia.

echitate

Universitatea oferă șanse egale studenților în ceea ce privește accesul la formare de calitate și efectuează acțiuni care limitează situațiile de excluziune socială.

justiție

În dezvoltarea zilnică a universității, diferitele decizii care se fac sunt întotdeauna făcute ținând seama de normativitate, rațiune și echitate.

durabilitate

Universitatea este ferm dedicată îmbunătățirii mediului și îngrijirii naturii, formând conștiința ecologică și contribuind prin propunerea de soluții la problemele de mediu pentru a permite și promova dezvoltarea durabilă.

autonomie

Abilitatea universității de a se autoguverna și de a defini orientarea academică care trebuie urmată, ținând seama de cerințele mediului, în special ale societății Sonoran, la care se dau conturi, atât din punct de vedere financiar, cât și din rezultatele activității instituționale.

transparență

Interesul Universității de a pune la dispoziția publicului toate informațiile disponibile cu privire la activitățile sale, exercitarea resurselor, dezvoltarea funcțiilor sale și rezultatele acesteia, limitând doar prevederile actualelor reglementări.

Catedra și libertatea cercetării

Libertatea în predare și generarea și aplicarea cunoștințelor, practicată în cadrul instituțional într-o manieră compatibilă cu obiectivele, standardele și programele stabilite de universitate.

Locații

Hermosillo

Address
Calle Avenida Rosales,&
83000 Hermosillo, Sonora, Mexic

Programe