Master în managementul înregistrărilor și studii arhivistice
DURATA
2 Years
LIMBI
Engleză
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Solicitați cea mai apropiată dată de începere
TAXE DE ȘCOLARIZARE
AED 166.400
FORMAT DE STUDIU
În campus
Introducere
Programul de masterat de doi ani în Records Management and Archival Studies oferit la Sorbonne University Abu Dhabi a fost conceput în colaborare cu Arhivele Naționale din Emiratele Arabe Unite datorită cererii ridicate în acest domeniu. Programul este predat în limba engleză de lectori și experți internaționali din industrie care oferă studenților cele mai înalte niveluri de competențe științifice și profesionale într-un domeniu care s-a dezvoltat rapid în ultimele decenii.
Programul de masterat în Records Management and Archival Studies este un program cuprinzător pentru factorii de decizie, care oferă un nivel ridicat de educație intelectuală, precum și capacitatea de a gândi critic și autonom și de a efectua cercetări pe teme noi.
Diploma este acordată de Sorbonne Université (Franța). Titlul complet al programului este Masterat în domeniul Științe umane și sociale; Domeniul: Istorie: Istorie; Specialitatea: Records Management and Archival Studies. În sistemul academic francez, această specializare este de obicei legată de Istorie, datorită tradiției îndelungate a înregistrărilor istorice și a arhivelor. Cu toate acestea, programul propus se concentrează în principal pe problemele de bază ale gestionării înregistrărilor și studiilor arhivistice într-un context profesional.
Programul va pregăti studenții să devină profesioniști experimentați în domeniu, în special în urma revoluției digitale și a tranziției către e-administrație și administrație fără hârtie, își propune să:
- Pregătirea studenților pentru cariere de succes și productive în poziții de conducere de nivel superior și mediu în organizații private și publice, locale și internaționale, și/sau pentru continuarea studiilor de doctorat în managementul documentelor și arhivelor.
- Să ofere studenților cunoștințe de bază și competențe profesionale în domeniul gestionării documentelor care să le permită să evalueze normele și practicile internaționale și să îi pregătească pentru gestionarea proiectelor și guvernanța informației într-o varietate de contexte organizaționale.
- Să insufle studenților abilități de conducere și gândire critică pentru a face față provocărilor legate de înregistrări și arhive și pentru a implementa soluții adecvate.
- Promovarea conștiinței culturale prin conservarea materialelor documentare de toate tipurile și formele și promovarea cercetării și descoperirii.
Structura curriculumului în sine și a cursurilor individuale este un rezultat al conștientizării naturii academice și practice a activității arhivistice.
Admitere
Curriculum
Anul 1 – Semestrul 1
Fundația pentru managementul înregistrărilor
Cursuri fundamentale I
- Teorii și concepte de arhivă
- Diplomatică de arhivă
- Managementul înregistrărilor/ Managementul avansat al înregistrărilor
Cursuri regulate
- Sistemul juridic administrativ din Emiratele Arabe Unite în epoca transformării digitale
- IT (Tehnologia Informației) și Arhive
Cursuri profesionale
- Managementul înregistrărilor în contexte de afaceri și administrative*
Curs Academic
- Scriere academică și administrativă
Două concentrații trebuie selectate dintre următoarele: Managementul conținutului de afaceri și întreprinderi, Managementul cultural și al patrimoniului, Managementul înregistrărilor financiare sau Managementul sănătății.
Anul 1 – Semestrul 2
Gestionarea datelor în noua era a transformării digitale
Cursuri fundamentale II
- Guvernarea informației
Evidența digitală
Cursuri regulate
- Proiectare baze de date
Securitate IT și managementul riscurilor
Învăţământ general
- Cercetare și bursă
Cursuri profesionale
- Managementul înregistrărilor în contexte de afaceri și administrative
Cursuri opționale
- Analiza datelor I
Arabă profesională pentru terminologia arhivistică
Anul 2 – Semestrul 1
Aranjarea, accesul și conservarea datelor hibride
Cursuri fundamentale
- Sistem de arhive / Analiza sistemului de afaceri
Organizarea și descrierea arhivelor / Organizarea și descrierea arhivelor avansate
Conservare digitală
Conservarea materialelor de arhivă
Cursuri academice
- Legea înregistrărilor electronice și arhivelor electronice
Cursuri profesionale
- Managementul înregistrărilor în contexte de afaceri și administrative*
Curs opțional
- Analiza datelor II
Trebuie selectate două concentrări dintre următoarele: managementul înregistrărilor personale, managementul evidențelor juridice și ale apărării sau managementul înregistrărilor în timpul fuziunilor, achizițiilor, cesionărilor și închiderilor.
Anul 2 – Semestrul 2
Evaluare arhivă și management organizațional
Cursuri fundamentale
- Evaluare și achiziție arhivistică
- Accesul și diseminarea arhivelor
- Prelucrarea și evaluarea datelor mari
- Înregistrări nontextuale și audiovizuale
Cursuri Capstone
- Managementul organizațiilor informaționale
Cursuri profesionale
- Disertație de proiect de cercetare
Cursuri opționale
- Arabă profesională pentru terminologia arhivistică
Burse și finanțare
25% bursă de excelență academică
Tamplarii noi sunt eligibili pentru o bursă de 25% la școlarizare începând cu primul semestru. Pentru a fi eligibili, solicitanții trebuie să îndeplinească unul dintre următoarele criterii:
- Media CGPA de licență de 3,6/4,0 sau mai sus, sau echivalent
- Licențiat cu o medie finală de 15/20 mai sus
- Licențiat cu distincție de primă clasă
- Candidați care absolvă în fruntea clasei, în ciuda mediei
Este necesară o medie minimă de 14/20 pentru a menține bursa pentru semestrele următoare.
Pentru programele predate în limba engleză: un nivel de competență în limba engleză cu minim 7,0 pentru IELTS sau 94 pentru TOELF IB.
Oportunități de carieră
Oportunitățile de angajare în cadrul guvernului, entităților private și publice sunt profitabile și competitive. Numeroase locuri de muncă trebuie ocupate în anii următori, cum ar fi arhivist (digital și fizic), manager de active digitale, bibliotecar de baze de date, manager de înregistrări electronice sau specialist în metadate într-o universitate/colegiu. Oportunități există în instituții culturale, management și administrație generală, agenții guvernamentale, sănătate și industrii de servicii, organizații publice și private, companii internaționale și ONG-uri...