MSc Economics and Business - Specialisation in Data Science and Marketing Analytics
Rotterdam, Ţările de Jos
DURATA
1 Years
LIMBI
Engleză
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
01 May 2025
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Sep 2025
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 2.314 / per year *
FORMAT DE STUDIU
În campus
* statutory fee: dutch / EEA students; institutional fee: dutch / EEA students: € 12.600; non-EEA students: € 16.100
Introducere
Whether you buy something online, take the train, or make an insurance claim, virtually everything you do contributes to the vast amount of data collected. Clever analysts help companies and organizations to benefit from this important resource. In the Data Science and Marketing Analytics program at Erasmus School of Economics, students focus on the tools and skills that are needed to analyze so-called Big Data and turn it into meaningful insights.
Data Science and Marketing Analytics combines theory and practice from computer science, marketing, economics, and statistics in such a way that the potential of Big Data and AI can be used successfully to create greater value for consumers and firms. It offers our students a thorough understanding and knowledge of a wide range of techniques that can all handle the large and heterogeneous data sources that are prevalent in many modern business settings.
This provides the foundation needed by students to select the right method, from simple summary statistics to advanced machine learning and AI approaches, for the right question to obtain relevant business insights. During the program students are already challenged to successfully complete a company project where they use real company data and data science methods to gain relevant marketing insights. The company projects of the past years showcase the broad relevance of the knowledge students acquire in the program, with cases including, among others:
- Understanding why and when customers unsubscribe from the company newsletter
- Using social media sentiments to predict ad campaign effectiveness for a charity
- Building a recommendation system for products on a website
- Analyzing the impact of angry/emotional calls on on-call service agent productivity
- Optimize the customer journey through attribution modeling
- Prioritizing restaurants for acquisition on a food delivery platform
Why study Data Science and Marketing Analytics in Rotterdam?
By combining the computer science and statistical expertise of our renowned Econometrics Institute with the business insights of top researchers of the Marketing Department, we have created a program that offers a unique combination of profound insights into data science and artificial intelligence with a clear view of the application of these methods in practice. Students also bring their knowledge and skills to practice, as the program includes real-life cases in close cooperation with companies and non-profits eager to interact with the students.
In addition, Rotterdam is a vibrant, multicultural city that is at the forefront of exciting developments in industry, logistics, science, culture, and architecture.
Admitere
Curriculum
Câștigă-ți Master în Economie și Afaceri, cu un accent specializat pe Economia Piețelor și Organizațiilor, implicându-te într-un curriculum cuprinzător, cu un total de 60 de credite ECTS.
Programul combină cursuri de la știința datelor și marketing într-o specializare de master coerentă care se concentrează pe utilizarea datelor pentru a rezolva provocările de afaceri. Deoarece nu sunt necesare cunoștințe anterioare avansate, cursurile de bază în informatică și știința datelor pun bazele seminariilor mai avansate. Acesta din urmă explorează metode de învățare automată de ultimă generație și le aplică problemelor de afaceri din viața reală.
Această specializare de master constă din cursuri de bază, seminarii, opțiuni și o teză de master distribuită pe 5 blocuri de 8 săptămâni. În primul bloc, 3 cursuri de bază a câte 4 credite vă vor introduce fiecare în gama largă de cunoștințe și abilități pe care le veți dobândi și perfecționați în Master Data Science și Marketing Analytics.
Al doilea și al treilea bloc încep cu accent pe învățarea de noi metode, urmate de un seminar în care veți lucra la probleme de afaceri din viața reală, punând la încercare metodele și abilitățile obținute în blocurile anterioare. Aceste seminarii interactive sunt o componentă foarte importantă a programului nostru. Veți fi implicat cu normă întreagă într-un seminar pentru un întreg bloc, permițându-vă să vă aprofundați în material, ghidat de lectori. Pentru aceste cursuri intensive, participarea activă și un angajament puternic sunt obligatorii.
În al patrulea bloc, veți urma un curs final și veți alege o opțiune.
Ar trebui să începeți deja să vă gândiți la teza de master în ianuarie, dar blocurile 4 și 5 vor fi dedicate în întregime acestei sarcini, care se bazează pe cercetările pe care le-ați efectuat sub supravegherea unui membru al personalului nostru academic. Erasmus Research & Business Support (ERBS) oferă sesiuni de pregătire pentru piața muncii în blocul 5.
Curriculumul constă din:
- 50 % informatică/învățare automată
- 50 % marketing/afaceri
Privire de ansamblu asupra curs
- Maestru de decolare
- Introducere în știința datelor
- Luarea deciziilor de marketing strategic
- Programare pentru Data Science și Marketing Analytics
- Seminar Știința datelor pentru Analytics de marketing
- Seminar Studii de caz în Data Science și Marketing Analytics
- Text Analytics pentru marketing
- electiv
- Teză de master Știința datelor și Analytics de marketing
Studenți ideali
Este aceasta alegere potrivita pentru tine?
Sunteți interesat să învățați abilități de programare care vă permit să colectați, să curățați și să analizați astfel de date? Aveți perseverența și încrederea necesare pentru a dobândi abilitățile de a aplica și de a modifica cele mai recente metode de învățare automată într-un cadru de afaceri? În acest program, veți putea folosi toate acestea la bun sfârșit.
Următoarele trăsături vă vor ajuta să studiați Data Science și Marketing Analytics la Erasmus School of Economics:
- Ambiția dumneavoastră este de a oferi răspunsuri bazate pe date la problemele de afaceri
- A fi în fruntea evoluțiilor în analiza datelor vă atrage atenția
- Gândirea analitică este forța ta
- Nu vă este frică de o notație matematică
- Vă simțiți bine că lucrați în limba engleză.
Oportunități de carieră
Cercetătorul de date a fost numit cea mai sexy carieră a secolului 21, potrivit Harvard Business Review. Având în vedere conștientizarea din ce în ce mai mare a posibilităților de exploatare a științei datelor și a inteligenței artificiale pentru analiza de marketing și pentru analiza de afaceri în general, abilitățile de știință a datelor dobândite în timpul programului Data Science și Marketing Analytics sunt de așteptat să ofere absolvenților perspective excelente de angajare.
Când a vizitat Rotterdam, Trevor Hastie, profesor de statistică la Universitatea Stanford și o autoritate binecunoscută în domeniul științei datelor, a comentat: „Big Data este peste tot - stimulează căutarea pe web, publicitatea pe web și finanțarea cantitativă, pentru a numi câteva industrii. Știința datelor joacă un rol fundamental în această Nouă Economie. Cu istoria sa puternică în modelarea datelor, Școala de Economie Erasmus este bine pregătită să formeze o nouă generație de oameni de știință a datelor.
Deși probabil că mulți oameni vor asocia un data scientist cu companii precum Google sau Facebook, există de fapt multe alte domenii în care absolvenții noștri pot adăuga o valoare semnificativă. Toate firmele orientate către consumatori, cum ar fi cele din comerțul cu amănuntul, transport, finanțe, asistență medicală și consultanță, au o nevoie din ce în ce mai mare de abilitățile dumneavoastră. În aceste companii, oamenii de știință în date sunt implicați în analiza datelor de vânzări și performanță, proiectarea campaniilor (online), studierea performanței acestora, îmbunătățirea țintirii clienților și eficientizarea procesului de vânzări. Multe companii și organizații fie creează, fie își extind echipe în analiza de afaceri, analiza clienților și analiza de marketing.
Cei mai mulți dintre absolvenții noștri își găsesc un loc de muncă în termen de două luni de la absolvire. Ei lucrează adesea ca consultant, analist de date sau cercetător de date. Companiile pentru care lucrează includ:
- Retail: Nike, Coolblue, KPN
- Consultanță: Accenture, Deloitte, EY, PwC, Bain & Company
- Transport: KLM, Ryanair
- Finanțe: ABN AMRO, ING, PGGM, Adyen