Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) este o instituție publică de cercetare și învățământ superior în domeniile inginerie, arhitectură, științe și tehnologie și una dintre cele mai importante universități tehnice din Europa. În fiecare an, mai mult de 6 000 de studenți la licență și masterat, mai mult de 500 de studenți la doctorat absolvesc și 3 067 de absolvenți în învățare pe tot parcursul vieții. În conformitate cu QS World University Rankings în domeniul informaticii și sistemelor informatice, UPC este numărul unu în Spania și numărul 79 în lume.
Școala de Inginerie din Manresa (EPSEM) oferă un campus plin de viață axat pe inginerie, cu legături puternice cu industria locală și oferte educaționale axate pe acoperirea competențelor viitoarei forțe de muncă.
Școala de Inginerie Manresa
Școala a fost creată în 1942 ca urmare a nevoilor industriei miniere locale. Ani mai târziu, a devenit una dintre școlile fondatoare ale UPC.
În prezent, Școala de Inginerie Manresa cuprinde aproximativ optzeci de facultăți de predare, care instruiesc aproape o mie de studenți în diferite discipline, inclusiv Inginerie civilă, Inginerie electrică, Inginerie software și Inginerie chimică. Cu o suprafață de aproximativ 10.000 de metri pătrați, școala supraveghează o serie semnificativă de laboratoare de predare și cercetare bine echipate. În plus, la fel ca toate campusurile UPC, aceasta este integrată în rețeaua globală de calculatoare de mare capacitate.
Școala este apreciată ca un contribuitor esențial la progresul socio-economic regional și național. Această poziție a culminat, de-a lungul timpului, cu stabilirea și cultivarea unei rețele solide de afilieri corporative cu diverse întreprinderi. Școala este recunoscută ca o entitate semnificativă în susținerea companiilor, în special a întreprinderilor mici și mijlocii, care nu dispun de resursele interne necesare pentru a inova în mod autonom. Consiliul consultativ al școlii este esențial pentru promovarea relațiilor de colaborare cu sectorul industrial.
Eforturile de cercetare întreprinse de cadrele didactice ale școlii se desfășoară în cadrul grupurilor de cercetare. În timp ce anumite grupuri de cercetare se concentrează pe subiecte specializate, altele adoptă o abordare mai interdisciplinară. Participarea în cadrul acestor grupuri variază, unele cuprinzând predominant membri ai facultății din cadrul școlii, în timp ce altele implică cadre didactice din diverse instituții academice, atât din cadrul universității, cât și din afara acesteia. Grupurile de cercetare prezintă un grad ridicat de adaptabilitate. Principalele măsurători anuale cuprind de obicei aproximativ 50 de lucrări publicate, aproximativ 50 de prezentări la conferințe, aproximativ 6 teze de doctorat sau aproximativ 60 de proiecte finanțate prin competiție.