Master Comunicare Publică şi Globalizare
Bucharest, România
DURATA
2 Years
LIMBI
Engleză
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Sep 2024
TAXE DE ȘCOLARIZARE
Solicitați taxe de școlarizare
FORMAT DE STUDIU
În campus
Introducere
Misiune/ Obiective:
În termenii competenţelor profesionale, masterul oferă cursanţilor posibilitatea de a înţelege, reflecta şi acţiona asupra unui model integrator al comunicării publice, atât direct, în arena publică, cât şi prin intermediul noilor şi „vechilor” tehnologii de comunicare. În acest sens, propunem cele mai recente concepte, teorii, principii şi metode fundamentale ale ştiinţelor comunicării şi ale studiilor de media („Media Studies”), în contextul globalizării schimbului social de informaţii. Masteranzii noştri vor avea ocazia să contribuie teoretic sau aplicat la dezvoltarea unor domenii sub-reprezentate în cercetare, precum studiile de performance, antropologia fazelor de tranziţie, semiotica noilor medii de comunicare, comunicare globală etc.
Program/ cursuri:
Pe lângă disciplinele caracteristice ştiinţelor comunicării, în general, cum ar fi Comunicarea eficientă, Etica şi deontologia comunicării publice, Metodele de cercetare în ştiinţele comunicării, am inclus în curricula cursuri care abordează interdisciplinar Comunicarea politică în noile medii, Comunicarea politică şi genul, Globalizarea şi campaniile de comunicare, Interferenţa între imagine, sunet şi gest în comunicare, Asimetriile de putere la nivel global / local, Analiza critică a discursului mediatic, Documentarul în mediile noi şi in cele tradiţionale, Politicile de media în Europa Centrală şi de Est.
Masterul anglofon „Media, Public Communication and Globalization” se adresează, în egală măsură, absolvenţilor studiilor de licență sau master ale Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, studenţilor bursieri Erasmus, absolvenţilor Facultăţilor cu profil sociologic, umanist sau artistic (comunicare, limbă şi literatură, ştiinţe sociale, politice, administrative, teatru, religie, arte plastice etc), cu condiţia să aibă competențele necesare comunicării în limba engleză, cel puţin la nivel mediu.
Admitere:
1. Proba scrisă: proiect de cercetare sau practic din profilul programului masteral.
Candidatul va prezenta o propunere de proiect de cercetare sau de proiect aplicativ în domeniul mass media, noilor tehnologii, comunicării televizuale, publicităţii. Lucrarea (de maximum 10 000 de caractere fără spații) va fi redactată în limba engleză corp 12, Times New Roman, la un rând şi jumătate distanţă, format A4 şi va respecta standardele academice de redactare şi de citare.
Lucrarea se va depune odată cu dosarul de înscriere
Proiectul va cuprinde:
- motivaţia alegerii temei;
- importanţa temei pentru domeniu;
- modalitatea (metoda) de cercetare sau de realizare şi corpusul;
- obiectivele şi rezultate preconizate;
- bibliografia.
Evaluarea lucrării va avea în vedere documentarea corectă, explicitarea acestor subcapitole ale proiectului şi citarea corectă a surselor.
Bibliografie orientativă
Boicu, Ruxandra (coord.) 2013, Media, Public Communication and Globalization, Bucureşti, Editura Universităţii din Bucureşti.
2. Proba orală: interviu.
Candidatul va prezenta motivele alegerii participării la programul de masterat şi va susţine în faţa comisiei propunerea de proiect de cercetare sau de proiect practic .
Criteriile de notare la proba orală: competenţa lingvistică, prezentarea convingătoare a proiectului; răspunsuri pertinente la întrebările comisiei privind fezabilitatea şi utilitatea proiectului.
N.B. Examenul se desfăşoară integral în limba engleză.
Prezentarea la proba orală/ interviu este precedată de proba de cunoaștere a limbii străine, notată cu calificativ: admis/vs/respins.
Director program:
Conf. Univ. Dr. Ruxandra BOICU