
Master în Jurnalism digital și noi profiluri profesionale
DURATA
1 Years
LIMBI
Spaniolă
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Solicitați cea mai apropiată dată de începere
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 84 / per credit *
FORMAT DE STUDIU
În campus
* preț pentru studenții nerezidenți noncomunitari
Introducere
Ce cunoștințe voi dobândi cu acest Master?
Gradul este propus cu o bază profesională puternică și cu aspirația ca studenții să poată obține acele abilități și competențe cerute de companii și instituții în prezent, în vederea creșterii opțiunilor de angajare.
În fiecare zi, implicațiile schimbării existente în jurnalismul actual devin tot mai evidente, ca o consecință a pierderii relevanței hârtiei în favoarea media digitală. Internetul a devenit un mare beneficiar în detrimentul ziarelor și revistelor tipărite, entități care se confruntă în prezent cu situații delicate.
Această realitate are un prim impact asupra situației Jurnalismului ca profesie. Lipsa definirii modelelor de afaceri ale companiilor jurnalistice în fața convergenței digitale este o realitate. Este un fapt că atât ziarele tradiționale, cât și noile proiecte digitale începute în ultimii ani au de suferit. Această situație în schimbare nu ar trebui să ne împiedice să privim inițiative de succes care își văd abonații crescând într-un domeniu caracterizat de multi-platforme.
Dincolo de impactul crizei economice, există și dovezi ale unei piețe a muncii fragile, cu reduceri continue a forței de muncă, care impune ca profesioniștii să se pregătească pentru condiții de muncă precare. La aceasta se adaugă ceea ce se numește „autonomizarea” în creștere a profesiei de jurnalist. După cum se precizează în „Raportul anual al profesiei de jurnalist 2015”, 25% dintre jurnaliştii care se află în situaţie activă aparţin acestei categorii de muncă şi 65% afirmă că Jurnalismul, în viitor, va fi strâns legat de această cifră.
Masterul își propune să răspundă la această întrebare: absolventul cunoaște o situație profesională în schimbare și are nevoie de proiecte jurnalistice noi și inovatoare. De altfel, în ultimii ani sunt numeroase experiențele lansate de profesioniști, mai ales în context digital, care arată un procent ridicat de succes și consolidare. Pe scurt, contextul muncii recomandă formarea unor profesioniști cu o viziune asupra antreprenoriatului în care nu au fost pregătiți anterior.
Admitere
Curriculum
Finalizarea unui program clasic presupune, de obicei, obținerea a 60 de credite ECTS.
Masterat Durata: Un an universitar.
- 629501 Tendințele profesionale în jurnalismul actual și provocările etice în informația digitală
- 629502 Antreprenoriat și noi modele de afaceri în mass-media
- 629503 Editare jurnalistică în medii digitale, rețele sociale și dispozitive mobile
- 629504 Jurnalism audiovizual pe internet
- 629505 Tehnici narative și transmedia pentru noul Jurnalism
- 629506 Programare web pentru proiecte jurnalistice
- 629507 Gestionarea conținutului digital pe web și rețelele sociale
- 629508 jurnalism de date
- 629509 Tehnici de vizualizare a informațiilor pe web
- 629510 Marketing de produse jurnalistice: poziţionare web şi analiză
- 629511 Practici Externe
- 629512 Proiect final de master
Rezultatul programului
Abilitati de baza
- CB6 - Deține și înțelege cunoștințe care oferă o bază sau oportunitate de a fi original în dezvoltarea și/sau aplicarea ideilor, adesea într-un context de cercetare
- CB7 - Ca elevii să știe să aplice cunoștințele dobândite și capacitatea lor de a rezolva probleme în medii noi sau puțin cunoscute în contexte mai largi (sau multidisciplinare) legate de domeniul lor de studiu
- CB8 - Că studenții sunt capabili să integreze cunoștințele și să se confrunte cu complexitatea emiterii judecăților pe baza unor informații care, fiind incomplete sau limitate, includ reflecții asupra responsabilităților sociale și etice legate de aplicarea cunoștințelor și judecăților lor
- CB9 - Ca elevii să știe să-și comunice concluziile și cunoștințele și motivele finale care îi susțin unui public specializat și nespecializat într-un mod clar și fără ambiguitate
- CB10 - Că elevii au abilitățile de învățare care le permit să continue să studieze într-un mod care va trebui să fie în mare parte auto-dirijat sau autonom.
Competențe generale
- CG01 - Abilitatea de a folosi limbajul jurnalistic și de a comunica profesional atât în scris, cât și oral.
- CG02 - Capacitatea de a dezvolta proiecte jurnalistice inovatoare.
- CG03 - Organizarea și planificarea echipelor umane și a proceselor de lucru în domeniul comunicării jurnalistice.
- CG04 - Utilizați tehnologiile informaționale și comunicaționale (instrumente, suporturi și procese esențiale) pentru aplicarea lor profesională.
- CG05 - Cunoaște contextul în care se dezvoltă profesia de jurnalist, acordând o atenție deosebită schimbărilor tehnologice și de afaceri.
- CG06 - Gestionați informații din diverse surse, folosind tehnici de căutare, identificare, selecție și colectare a informațiilor.
- CG07 - Adaptarea la situații noi, medii noi sau puțin cunoscute în contextul profesiei de jurnalist.
- CG08 - Cunoașterea și respectarea standardelor etice ale profesiei de jurnalist în fața provocărilor puse de mediul digital.
Competențe specifice
- CE01 - Cunoașteți tendințele actuale în sistemele media și jurnalism atât la nivel național, cât și internațional.
- CE02 - Cunoașterea modelelor de afaceri ale companiilor jurnalistice și detectarea schimbărilor care pot afecta managementul afacerii.
- CE03 - Capacitate de a întreprinde în domeniul jurnalismului prin generarea de proiecte proprii.
- CE04 - Aplicați tehnici de analiză a audienței în mediul digital pentru a afla despre formele lor de utilizare și comportament în mass-media.
- CE05 - Dezvoltați strategii de relație și loialitatea publicului.
- CE06 - Cunoașterea transformărilor generate de digitalizare în practica jurnalismului profesional.
- CE07 - Cunoașterea și aplicarea structurilor narative, formatelor și rutinelor producției jurnalistice transmedia.
- CE08 - Capacitatea de a dezvolta produse informatice pentru dispozitive mobile.
- CE09 - Capacitatea de a utiliza rețelele sociale ca suport pentru produsele jurnalistice.
- CE10 - Abilitatea de a pregăti informații jurnalistice audiovizuale pentru Internet.
- CE11 - Abilitatea de a dezvolta produse jurnalistice bazate pe analiză și interpretare (jurnalism lent).
- CE12 - Să fii capabil să manipulezi codul în principalele limbaje de dezvoltare pentru web
- CE13 - Cunoașterea elementelor tehnice funcționale de bază ale unui proiect jurnalistic pentru web
- CE14 - Cunoașterea tehnicilor și instrumentelor de management ale comunicării strategice.
- CE15 - A fi capabil să producă conținut jurnalistic pentru companii și instituții (conținut de marcă sau jurnalism de marcă).
- CE16 - Să fie capabil să caute informații atât în deep web, cât și în baze de date.
- CE17 - Capacitatea de a extrage date și de a le gestiona prin tehnici de eliminare a web-ului.
- CE18 - Să fie capabil să analizeze date cantitative
- CE19 - Să fie capabil să analizeze datele calitativ.
- CE20 - Să fie capabil să creeze produse jurnalistice din analiza datelor.
- CE21 - Utilizați resursele pentru a genera vizualizări de date în diferite formate media și jurnalistice
- CE22 - Să fie capabil să proiecteze planuri de marketing digital aplicate produselor jurnalistice online care includ utilizarea tehnicilor SEO și a analizei web.
- CE23 - Să fie capabil să proiecteze și să desfășoare proiecte de cercetare academică pe baza cunoștințelor dobândite la master.
- CE24 - Dezvoltați propriul proiect jurnalistic pe baza cunoștințelor dobândite la Master.
- CE25 - Aplicați cunoștințele teoretice și practice dobândite la master în activitatea profesională în mass-media.
Competențe transversale
- CT01 - Stăpânește tehnicile de exprimare care permit prezentarea publică a proiectelor.
- CT02 - Lucrați în colaborare în mediul profesional.
- CT03 - Munca urmand criterii etice si deontologice.
- CT04 - Receptivitatea față de inovare și antreprenoriat
- CT05 - Abilitatea de a detecta tendințele și de a analiza critic realitatea.