Master în psihologie educațională
Murcia, Spania
DURATA
1 Years
LIMBI
Spaniolă
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
06 Sep 2024
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Sep 2024
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 2.280 / per year *
FORMAT DE STUDIU
În campus
* 3671,32 EUR: studenți internaționali. Datele care apar pe această pagină nu sunt oficiale, ci doar orientative. Pentru mai multe informații contactați secretariatul centrului corespunzător.
Introducere
Masterul universitar în psihologie educațională este format din 90 ECTS. Include următoarele două profiluri de formare:
- Profil profesional, cu capacitatea de a planifica și de a desfășura acțiuni psihoeducaționale, cu un grad ridicat de specializare, în situații individuale, de grup și instituționale, precum și capacitatea de a interveni la oameni pe tot parcursul ciclului de viață.
- Profil de cercetare și academic, cu pregătire adecvată pentru a genera cunoștințe științifice de calitate, pentru a efectua și analiza critic cercetări de înaltă specialitate și pentru a crea, analiza și disemina informații și instruire calificată în psihologia educației.
Obiectivul Master este de a dota studenților competențele, abilitățile și instrumentele pentru practica profesională și investigativă, legate de domeniul psihologiei educației. Aceste obiective sunt specificate pentru atingerea următoarelor competențe:
- Să știe să proiecteze, să dezvolte și să evalueze procese complexe de cercetare care vor fi aplicate diferitelor contexte psihoeducaționale prin abordări metodologice inovatoare.
- Aplicați bazele teoretice și metodologice dobândite pentru a construi, valida și utiliza tehnici și instrumente avansate în cercetarea psihoeducativă, precum și analiza calitativă și cantitativă a informațiilor colectate cu aceste instrumente.
- Utilizați cele mai inovatoare modele, principii, competențe și abordări ale Psihologiei educaționale în contexte psihoeducaționale formale și nonformale.
- Aplicați cele mai avansate cunoștințe pentru îngrijirea copiilor, tinerilor și adulților cu dizabilități, aparținând grupurilor de risc bio-psiho-social, membrilor grupurilor de diversitate socio-culturală etc., în contexte psihoeducaționale multiple.
- Proiectați și aplicați cele mai noi tehnici și instrumente de diagnostic psihoeducativ pentru a răspunde acțiunilor psihoeducative specifice, cum ar fi: diagnosticarea nevoilor, abilităților, factorilor de excludere, dificultăților de învățare etc.
- Coordonează proiectarea, aplicarea și evaluarea intervențiilor psihoeducative și de formare prin TIC-uri la cel mai înalt nivel, pe lângă alte medii și rețele de comunicații și informații (radio, televiziune, presă, internet etc.), selectând cel mai potrivit pentru procesul de predare-învățare virtualizat.
- Capacitatea de a efectua reflecții și analize în psihologia educațională folosind cunoștințe de specialitate, cu precizie conceptuală și rigoare intelectuală.
- Aptitudini personale și interpersonale pentru lucrul în grupuri specializate și competitive, de compoziție multidisciplinară.
Dosarul maestrului
Centrul de predare: | Facultatea de Psihologie |
Tip de predare: | presencial |
limba: | spaniolă |
durata: | 1,5 ani |
Credite ECTS: | 60 |
titlu: | Master universitar în psihologie educațională |
Burse, subvenții și mobilitate: | Național / internațional |
Preț pe credit: |
|
justificare
De la începutul implementării Psihologiei ca disciplină științifică, educația, înțeleasă în sensul său cel mai larg de formare și dezvoltare, apare ca unul dintre cele mai relevante domenii ale specializării științifice și profesionale. În prezent, Psihologia Educației are un corpus de cunoștințe teoretice, tehnologice și aplicate, care este clar sistematizat și diferențiat de alte domenii și, atât la nivel academic, cât și profesional, cercetarea și intervenția psihoeducațională sunt puternic înrădăcinate în majoritatea statelor europene.
Pe de altă parte, schimbările socioeconomice, culturale și tehnologice din ultimele decenii și viteza cu care acestea apar, favorizează apariția de noi scenarii și contexte de educație și dezvoltare, care prezintă noi provocări pentru cercetarea psihologică pe de o parte și se extinde. cererea socială pentru psihologii specializați în acest domeniu, pe de altă parte. Ceea ce obligă profesioniștii la un efort constant de actualizare și formare.
Psihologia educației abordează comportamentul uman în situații educaționale formale și nonformale. El este interesat de procesele psihologice care afectează dezvoltarea și învățarea, atât individuale cât și de grup, și intervine în ele pentru a îmbunătăți capacitățile persoanei de-a lungul ciclului de viață și pentru a îmbunătăți procesele de grup și instituționale. Astfel, activitatea psihologului educațional se va desfășura în contexte socio-educaționale de orice modalitate și nivel (sisteme reglementate, nereglementate, formale și informale), în coordonare, după caz, cu alți profesioniști (pedagogi, profesori, kinetoterapeuți, terapeuți ocupaționali etc.). ).
competențe
Competențe de bază
Competențele de bază ale acestui plan de studiu permit și garantează că studenții:
- Cunoașterea și înțelegerea, care oferă o bază sau o oportunitate pentru originalitate în dezvoltarea și / sau aplicarea ideilor, de multe ori într-un context de cercetare.
- Că elevii pot aplica cunoștințele și capacitatea lor de a rezolva probleme în medii noi sau necunoscute în cadrul mai extinse (sau multidisciplinare) contexte ce țin de domeniul lor de studiu.
- Elevii sunt capabili de a integra cunoștințele și față complexității, și de a formula judecăți bazate pe informații care erau incomplete sau limitate, include reflecții cu privire la responsabilitățile sociale și etice legate de aplicarea cunoștințelor și a hotărârilor acestora.
- Că studenții știu cum să-și comunice concluziile și cunoștințele și motivele ultime care le susțin publicul specializat și nespecializat într-un mod clar și lipsit de ambiguitate.
- Elevii au abilitățile de învățare care le permit să continue studiile într-un mod care va fi în mare măsură auto-regizat sau autonom.
aptitudini generale
- Proiectarea, dezvoltarea și evaluarea proceselor complexe de cercetare care vor fi aplicate în diferite contexte psihoeducaționale folosind abordări metodologice inovatoare.
- GM2. Aplicați bazele teoretice și metodologice dobândite pentru a construi, valida și utiliza tehnici și instrumente avansate în cercetarea psihoeducativă, precum și analiza calitativă și cantitativă a informațiilor colectate cu aceste instrumente.
- GM3. Folosiți conținutul de evaluare dobândit pentru a efectua evaluări reale ale programelor, contextelor, proceselor, produselor, profesioniștilor, instituțiilor, sistemelor educaționale etc.
- GM4. Utilizați cele mai inovatoare modele, principii, competențe și abordări ale Psihologiei educaționale în contexte psihoeducaționale formale și nonformale.
- GM5. Aplicați cele mai avansate cunoștințe pentru îngrijirea copiilor, tinerilor și adulților cu dizabilități, aparținând grupurilor de risc bio-psihosocial, membrilor grupurilor de diversitate socio-culturală etc., în contexte psihoeducaționale multiple.
- GM6. Selectați și gestionați eficient diferitele surse de informații și documentație, în funcție de problema de abordat.
- Proiectați și aplicați cele mai noi tehnici și instrumente de diagnostic psihoeducativ pentru a răspunde acțiunilor psihoeducative specifice, cum ar fi: diagnosticarea nevoilor, abilităților, factorilor de excludere, dificultăților de învățare etc.
- Coordonează proiectarea, aplicarea și evaluarea intervențiilor psihoeducaționale și de instruire prin intermediul TIC la cel mai înalt nivel, pe lângă alte suporturi și rețele de comunicare și informații (radio, televiziune, presă, internet etc.), selectând cele mai potrivite pentru procesul virtual de predare-învățare.
- Capabilități de a gestiona cunoștințe și informații avansate privind cercetarea și intervenția psihoeducațională în diverse contexte educaționale și setări.
- Capacitatea de a efectua reflecții și analize în psihologia educațională folosind cunoștințe de specialitate, cu precizie conceptuală și rigoare intelectuală.
- Aptitudini personale și interpersonale pentru lucrul în grupuri specializate și competitive, de compoziție multidisciplinară.
- Capacități pentru utilizarea avansată a TIC-urilor în domeniul profesional.
competenţe specifice
- Abilități de evaluare a proceselor psihologice tipice și atipice ale dezvoltării și învățării umane.
- Abilități de detectare, prevenire și intervenție pentru promovarea dezvoltării și învățării la persoanele cu dizabilități și cu risc de excludere socială.
- Abilități de detectare, prevenire și intervenție pentru a promova dezvoltarea și învățarea la persoane cu abilități ridicate, critice și creative.
- Abilități pentru a detecta prevenirea și intervenția în tulburările de comportament emoțional în mediul școlar și familial
- Capacități de evaluare și intervenție în procesele și practicile psihoeducaționale, pentru a promova și îmbunătăți dezvoltarea psihologică cuprinzătoare, procedurile psihoeducaționale utilizate și funcționarea grupurilor și instituțiilor educaționale.
- Abilități de colectare și transcriere, analiză, evaluare a datelor și generarea de noi cunoștințe legate de interacțiunea și discursul utilizat în situațiile școlare și familiale pentru promovarea proceselor de învățare.
- Capacitatea de a detecta timpuriu și de a evalua dificultățile specifice în dobândirea deprinderilor instrumentale de bază în limbajul scris și cunoștințele logico-matematice.
- Abilități de a colecta date, analiza, intervenție și cercetare / intervenție asupra proceselor psihologice legate de învățarea matematicii.
- Abilități de a proiecta și aplica programe de intervenție psihoeducațională în fața dificultăților de învățare a limbajului scris și a matematicii.
- Abilități de a conduce și coordona grupuri în procesele formale și nonformale de predare-învățare
- Abilități de gestionare și promovare a coordonării cu alți profesioniști, departamente și instituții.
- Capacități de a răspunde cerințelor utilizatorilor, instituțiilor și administrațiilor legate de pregătirea rapoartelor, avizelor, rapoartelor, programelor etc.
- Abilitățile de a se comporta atât în activitatea profesională, cât și în cea investigativă, conform codului deontologic al profesionistului în psihologia educației
- Capacitatea de a lucra în colaborare și de a interacționa cu alte persoane din domenii profesionale identice sau diferite în spațiile de comunicare virtuală.
- Dezvoltarea abilităților de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor folosind TIC, ceea ce presupune posibilitatea de a identifica, analiza și defini elementele semnificative care constituie o problemă, cauzele și importanța acestora din diferite puncte de vedere; să caute soluții alternative și să o rezolve în mod prudent și eficient.
- Cunoașterea, proiectarea, dezvoltarea, coordonarea și evaluarea strategiilor și programelor educaționale și de formare în situații de comunicare virtuală.
- Abilități de gestionare a informațiilor și cunoștințelor în domeniul lor disciplinar folosind cele mai noi tehnologii informaționale și de comunicare.
- Capacitatea de a preveni, detecta precoce și evalua dificultăți specifice de senzor-motor care afectează dezvoltarea și dobândirea abilităților instrumentale.
- Capabilități de a proiecta și selecta instrumente adecvate care permit colectarea de informații calitative pentru atingerea obiectivelor și ipotezelor de cercetare
- Abilități de a pune probleme de cercetare în funcție de importanță și notabile pentru contextul psihoeducativ.
- Stăpânește și aplică aspectele teoretice și practice ale procesului de cercetare din diferite perspective metodologice utilizate cel mai mult în domeniul psihoeducativ.
profilul absolvent
Studentul absolvent este un absolvent cu pregătire și dezvoltare, care este prezentată în cunoștințele lor teoretice, tehnologice și aplicate, clar sistematizate și diferențiate. Profilul său profesional îi permite să planifice și să desfășoare acțiuni psihoeducaționale, cu un grad ridicat de specializare, în situații individuale, de grup și instituționale, precum și cu capacitatea de a interveni la oameni pe tot parcursul ciclului de viață. Profilul său de cercetare și academic, cu pregătire adecvată, îi permite să genereze cunoștințe științifice de calitate, să realizeze și să analizeze în mod critic cercetări de înaltă specialitate și să creeze, analizeze și disemineze informații și instruire calificată în psihologia educației.