Master in Public Procurement Management for Sustainable Development
DURATA
1 Years
LIMBI
Engleză
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
14 Oct 2024
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 9.400 / per year *
FORMAT DE STUDIU
Învățământ la Distanță, În campus
* Subsistence (optional) €4,235
Introducere
Centrul Internațional de Formare al Organizației Internaționale a Muncii (ITC-ILO), în parteneriat cu Universitatea din Torino (Facultățile de Drept și Economie) și UNCITRAL ( Comisia ONU pentru Dreptul Comerțului Internațional ) oferă acest Master în Managementul Achizițiilor Publice pentru Dezvoltare Durabilă, care explorează fundamentele legislative, de reglementare, organizatorice și manageriale ale unui sistem modern de achiziții publice. Programul este conceput ca o oportunitate de învățare combinată care combină prescripțiile de politici/teorii cu sarcini aplicate și activități de cercetare. Oferă participanților acces direct la expertiză din mediul academic, organizații internaționale, think tank-uri și sectorul privat . Îi pregătește pentru o serie de funcții executive și manageriale legate de managementul achizițiilor publice și de supravegherea acesteia.
În ultimele decenii, gestionarea solidă a achizițiilor publice a devenit o piatră de hotar cheie a bunei guvernări și a progresului național. Semnificația sa pentru dezvoltarea socială și economică se reflectă în faptul că reprezintă o proporție considerabilă din economia națională ( 15%-30% din PIB-ul național ). Este un instrument valoros pentru promovarea politicilor de protecție a mediului și de „echitate pro-socială” și, din punct de vedere istoric, a fost folosit de guverne pentru a încuraja o creștere economică mai echitabilă. Mai recent, odată cu debutul „schimbărilor climatice”, progresul neobosit al globalizării și rolul sporit al sectorului privat în guvernare, achizițiile publice au apărut ca un stimulent important de piață pentru promovarea responsabilității sociale corporative (RSC). Prin achizițiile publice, guvernele pot „ridica ștacheta” pentru respectarea standardelor de muncă și de mediu de către toți operatorii de pe piață, îmbunătățind astfel „calitatea locurilor de muncă” și facilitând atingerea obiectivelor naționale de dezvoltare durabilă. De aici și termenul „achiziții durabile”
Achizițiile publice au evoluat de la o simplă funcție administrativă de rutină desfășurată în cadrul unui departament izolat al unui minister într-o funcție cheie a „managementului corporativ” al guvernului. Profesioniștii din domeniul achizițiilor de astăzi trebuie să se confrunte cu piețe din ce în ce mai dinamice, tehnologii în evoluție rapidă și cadre juridice și contractuale din ce în ce mai complexe . Pe lângă respectarea obligațiilor de reglementare prescrise, practicienii în achiziții trebuie, de asemenea, să demonstreze aderarea guvernelor lor la acordurile internaționale privind drepturile omului, muncă și mediu, precum și atenuarea corupției. Reconcilierea tensiunii dintre obiectivele de sustenabilitate menționate mai sus și cadrul acordurilor comerciale internaționale, respectând în același timp obligațiile primare de „ cel mai bun raport calitate-preț ”, transparență și responsabilitate, necesită o serie de noi competențe în achiziții.
Acest program împletește cu atenție toate aceste domenii de cunoștințe și competențele de aplicare corespunzătoare pe tot parcursul procesului de achiziție pentru bunuri , lucrări și servicii .
Galerie
Studenți ideali
Cine urmează acest Maestru?
Practicieni în achiziții publice, manageri și funcționari ai ministerelor, organismelor administrației publice locale și organismelor de supraveghere a cheltuielilor publice; auditori de achiziții și financiari din sectorul public și privat; manageri de proiect și personal de achiziții din proiecte de investiții și cooperare tehnică finanțate de agenții de dezvoltare (IFI, ONU, UE, ONG-uri); proaspăt absolvenți de facultate care intenționează să lucreze în domeniul achizițiilor publice sau al managementului cheltuielilor publice; formatori și profesioniști în domeniul achizițiilor implicați în dezvoltarea și implementarea programelor naționale de formare în domeniul achizițiilor și a schemelor de certificare; practicieni în achiziții din sectorul privat; consultanți în achiziții și consilieri în achiziții
Chiar și cu distanțarea socială și alte restricții legate de coronavirus, anul trecut Programul de Dezvoltare Durabilă a reușit să finalizeze a doua fază a celei de-a 14-a ediții a Masterului în Managementul Achizițiilor Publice pentru Dezvoltare Durabilă.
Ediția a 16-a este încă în desfășurare.
De ce ar trebui să mă înscriu?
Elevii învață studiind, colaborând și observând practicanții în acțiune.
- Acest Master se bazează pe portofoliul de formare al ITCILO, din cercetarea ILO și din expertiza academică a Università di Torino.
- Tutori dedicați sunt disponibili pentru a răspunde la întrebări și pentru a oferi sprijin pe parcursul călătoriei de învățare.
- Metodologiile de predare includ prelegeri, ateliere și studii de caz, precum și o platformă online pentru lecturi, videoclipuri și exerciții.
Masterul este o navă emblematică a Școlii de Dezvoltare din Torino (ITCILO) oferită ca master de prim nivel de către Facultățile de Drept și Management ale Universității din Torino. Pregătește studenții să-și aplice cunoștințele într-o serie de funcții executive și manageriale legate de managementul achizițiilor publice și supravegherea acesteia. Oferă studenților acces direct la expertiză din mediul academic, organizații internaționale, think-tanks și sectorul privat pentru a răspunde provocărilor actuale și viitoare. Acesta explorează bazele legislative, de reglementare, organizaționale și manageriale ale unui sistem modern de achiziții publice.
Admitere
Taxa de școlarizare a programului
Rezultatul programului
Obiectivul general al acestui program de master este de a contribui la reducerea deficitului actual de resurse umane calificate și de a permite profesioniștilor în achiziții să facă față provocărilor de reglementare, execuție și monitorizare a achizițiilor publice într-o manieră adaptată economic și social, atenuând în același timp impactul negativ asupra mediului.
La sfârșitul programului, participanții vor fi dobândit un spectru larg de cunoștințe și abilități care acoperă:
- principii acceptate la nivel internațional de guvernare a sistemelor solide de achiziții publice;
- cadre legislative și de reglementare, precum și modele instituționale corespunzătoare pentru îndeplinirea cu succes a funcțiilor unui sistem modern de achiziții;
- teoria economică, instrumentele de evaluare și tehnicile de analiză financiară, precum și standardele contabile relevante pentru operațiunile de achiziții publice;
- strategii și instrumente pentru încorporarea drepturilor sociale, de mediu și ale omului în etapele relevanți ale procesului de achiziții/lanțului de aprovizionare;
- promovarea responsabilității sociale a întreprinderilor prin achiziții publice;
- executarea procesului de achiziție pentru bunuri și servicii (inclusiv modalități de contractare inovatoare, cum ar fi parteneriatele public-privat și achizițiile electronice);
- managementul riscului în operațiunile de achiziții;
- audit achiziții;
- tehnici de control și raportare pentru operațiunile de achiziție;
- proiectarea sistemelor de prevenire și detectare a fraudei și corupției în achizițiile publice;
- abilități interpersonale generale (tehnici de negociere, team building și scriere de rapoarte).
Curriculum
Partea I – Învățare la distanță
Perioada de învățare la distanță este concepută pentru a oferi participanților pregătirea necesară în disciplinele cheie de învățare ale Masterului și anume:
- Introducere în cadrul legal pentru achizițiile publice
- Introducere în managementul achizițiilor
- Introducere în economia achizițiilor publice
Partea a II-a – Față în față
A doua parte constă în învățarea față în față: lecțiile vor avea loc la Torino în campusul ITCILO în perioada 8 aprilie - 21 iunie 2024. Prezența la cursuri este obligatorie. Aceasta este perioada de bază a instruirii, care încorporează munca de aplicare și soluții de grup/individuale la sarcini.
În timpul acestei părți, participanții vor studia 23 de „teme de bază” obligatorii care acoperă conținuturile extinse ale celor trei discipline de învățare ale Masterului, după cum urmează:
- Instrumente juridice internaționale care guvernează PP (OMC, UE, UNCITRAL, BM, COMESA)
- Modele instituționale pentru PP și integrare cu Managementul Cheltuielilor Publice
- Economia managementului achizițiilor, teoria jocurilor și licitațiile inverse
- Analiza bilanțului companiilor și standardele de raportare financiară
- Proiectarea strategiilor centralizate de achiziții publice*
- Procesul de achiziții: ciclul de proiect și managementul riscului
- Metode de achiziție
- Probleme de proprietate intelectuală legate de achizițiile publice
- Achiziții Publice în Sectorul Sănătății
- Managementul Achizițiilor Contractelor de Aprovizionare
- Achiziții de Servicii Fizice
- Managementul Achizitii Lucrari
- Achizitie de servicii de consultanta
- Achiziții în sectorul Utilități și Achiziții de Apărare
- Remedii pentru achiziții (proceduri de reclamații ale ofertanților)
- Dreptul contractelor și soluționarea litigiilor
- Managementul lanțului de aprovizionare: Logistică, Politici de asigurare și Incoterms
- Cadrul juridic și economia parteneriatelor public-privat
- Achiziții durabile: considerații sociale, economice și de mediu în achizițiile publice
- Management avansat al contractelor
- Frauda și corupția în achizițiile publice
- Auditul Achizițiilor
- Achiziții electronice (aspecte juridice și modele de implementare)
Partea a III-a – Teza finală
A treia parte este pregătirea și depunerea unei dizertații finale. Participanților li se cere să efectueze cercetări individuale și să depună disertația finală pe o temă selectată de achiziții, sub îndrumarea conducătorului lor. Schema tezei finale urmează să fie prezentată la Torino până în iunie 2025 și urmează să fie finalizată înainte de 13 octombrie 2025.
Oportunități de carieră
Ce voi putea face?
Acest master intensiv, de un an, combină munca online și rezidențială pentru studenți în diferite etape ale carierei lor.
- Tehnici de control și raportare pentru operațiunile de achiziții
- Gestionați riscul în operațiunile de achiziții
- Proiectarea sistemelor pentru prevenirea și detectarea fraudei și corupției în achizițiile publice