Masterat în proiectare, comunicare vizuală și multimedia
Sapienza University of Rome
Informatie cheie
Locația campusului
Rome, Italia
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
În campus
Durata
2 years
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
EUR 1.500 / per year *
Termen limită de aplicare
29 Jul 2024
Cea mai devreme dată de începere
Oct 2024
* pe an academic
Introducere
Programul de masterat în design, comunicare vizuală și comunicare multimedia (LM-12), înființat în AY 2007/2008, și acum disponibil și în limba engleză, este un program de formare de nivel doi în domeniul designului, care are ca scop formarea unui designer capabil să concepă și să controleze artefactele comunicative care interacționează cu viața de zi cu zi în ceea ce privește conținutul, aspectele estetice și tehnologice, fie ele analogice sau digitale.
În cursul perioadei de doi ani, absolvenții în design, comunicare vizuală și multimedia dobândesc abilitățile, instrumentele și metodologiile relevante pentru proiectarea și producerea de artefacte comunicative în domeniile tipografiei, graficii, publicității și publicării, multimedia, comunicării interactive și hipermedia , proiectarea și crearea de artefacte tangibile și intangibile, de asemenea, pentru sectorul de performanță și design de expoziții.
Activitatea de formare se referă la următoarele direcții tematice principale: proiectarea identității (adică imaginea instituțională și corporativă și relația sa strânsă cu proiectarea serviciilor); proiectarea tipurilor de caractere, grafică editorială, proiectarea sistemelor de informații și comunicații (infografice), comunicare de utilitate publică; proiectare și comunicare multimedia și interactivă, grafică cinetică, filme și design de noi media; executarea designului și proiectarea expozițiilor.
Ediția 2020-2021 a programului, care oferă, de asemenea, un curriculum predat integral în limba engleză, include 8 laboratoare integrate, dintre care 3 legate de proiectarea vizuală și grafică, 3 laboratoare integrate referitoare la domeniul de proiectare multimedia, un laborator de proiectare a expozițiilor și un Laborator de sinteză finală. Cursuri de fotografie, video, teorii și practici ale artelor grafice, electronice și digitale, precum și contribuții din disciplinele sociologiei proceselor culturale, din științele divertismentului, din domeniul cinematografiei, teatrului și televiziunii și din computer Sunt disponibile și inginerie.
Absolvenții vor putea lucra atât ca profesioniști independenți, cât și ca directori sau lideri de echipă în întreprinderi sau agenții de comunicare sau în alte organizații în care comunicarea este o parte integrantă a misiunii corporative.
Admitere
Curriculum
Primul an
Primul semestru
- Design de carte și tipografie
- Studio de grafică pe computer și jocuri
- Studio de imagine și povestiri
- Principii și practici electronice și digitale
Al doilea semestru
- Design pentru studio de comunicare de interes public
- Studio de design performant
- Studio de design multimedia
Al doilea an
Primul semestru
- Studio de design si limbaje grafice
- Studio de design de expoziție
- Studio de design informațional
Al doilea semestru
- Alte abilități utile pentru includerea în lumea muncii
- La alegerea elevului
- Examenul final
Galerie
Oportunități de carieră
Cursul oferă abilitățile necesare pentru a putea acoperi următoarele roluri profesionale: -
- Director de artă și director de creație
- Designer digital
- Designer de informații
- Designer de interfață/UX
- Motion Designer
- Interacțiune și designer de jocuri
- Producator video
- Designer de educație digitală
Aceste cifre pot fi găsite în următoarele sectoare
- Servicii editoriale tradiționale pentru roluri strategice și de planificare a produselor;
- Organisme publice și private pentru profiluri dedicate designului strategic și de produs în cheie comunicativă;
- Agenții de consultanță, inclusiv cele strategice, pentru comunicare grafică pentru publicitate și identitate de marcă și produs;
- Companii și start-up-uri orientate spre design;
- Servicii educaționale în contexte formale și non-formale pentru roluri de planificare strategică a designului.