MA în Lingvistică Aplicată
Mary Immaculate College
Informatie cheie
Locația campusului
Limerick, Irlanda
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
Învățământ la Distanță, În campus
Durata
12 - 24 months
Ritm
La zi, Part time
Taxe de școlarizare
Contactează şcoala
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
Sep 2024
* MA: 6.425 EUR pentru UE și 12.825 EUR pentru doctorat non-UE / Structurat: Anul 1 - 6.255 EUR/12.825 EUR și Anul 2/3/4 - 4403 EUR/8781 EUR
Introducere
Masteratul în lingvistică aplicată este oferit cu trei opțiuni de livrare; în campus, combinat sau complet online. Cursul se adresează profesorilor de limba engleză cu experiență și altor profesioniști în limba engleză. Accentul său principal este pe utilizarea și predarea limbii engleze într-un context global. Acest accent va aborda o nevoie internațională de dezvoltare profesională, în special în rândul profesorilor de engleză.
Masteratul în lingvistică aplicată își propune să ofere un curs larg de studiu în descrierea limbii (sisteme lingvistice: gramatică, lexis și fonologie), teorii ale lingvisticii aplicate, teorii despre achiziția unei a doua limbi, cadre pentru studiul discursului, precum și abilități de cercetare de specialitate pentru analiza empirică a limbajului în context.
De obicei, cursul se va desfășura pe trei semestre. Semestrele 1 și 2 vor implica module predate (prelegeri și activități). Semestrul 3 va fi dedicat redactării unei dizertații. Cele trei semestre pot fi susținute consecutiv într-un an calendaristic folosind perioada de vară pentru modulul de disertație (septembrie – august).
Alternativ, cursul poate fi urmat pe parcursul unui an și jumătate. Sunt disponibile și opțiuni cu normă parțială. Fiecare semestru este structurat în 12 săptămâni sau unități în care sunt luate trei module. Fiecare modul va implica o evaluare continuă. Acest lucru poate implica un amestec de sarcini, cum ar fi chestionare, discuții, eseuri, prezentări orale etc. Pentru acei studenți care optează pentru formatele de livrare mixte și online, evaluările vor avea opțiuni online de finalizare.
Pe scurt, programul începe în septembrie. Există opțiuni privind modul de livrare a programului și durata pentru a se potrivi nevoilor individuale: Opțiuni de livrare:
• On-campus : format tradițional de livrare cu cursuri și tutoriale față în față în campus
• Blended : Combinație de format de livrare online și față în față
• Online : format de livrare complet online folosind atât webinarii preînregistrate, cât și în direct Opțiuni de timp:
Admitere
Curriculum
Contururile modulului
Caracteristicile de bază ale limbajului: gramatică, vocabular și fonologie Acest modul va explora interrelația dintre gramatică, vocabular (lexis) și fonologie în sistemul lingvistic. Acesta va descrie sistemele formale ale limbii engleze, examinând blocurile individuale ale lexicului (de ex morfeme, relații semantice), gramatică (ex clase de cuvinte, fraze, propoziții, timpuri, modalitate) și fonologie (foneme, modele de intonație, caracteristici ale vorbirii conectate) și modurile în care aceste forme lucrează împreună și sunt utilizate pentru a crea semnificații în context. Se va examina, de asemenea, noțiunea de unități fixe cu mai multe cuvinte, atât integrate, cât și fragmentate, care formează modele lexicogramaticale. Se va pune un accent puternic asupra modului în care gramatica, vocabularul și fonologia interacționează cu discursul și pragmatica.
Abordări ale limbajului în context Acest modul va explora importanța luării în considerare a limbii în contextul său cultural, social și interpersonal de utilizare și va examina factorii care influențează modul în care folosim limbajul. Acesta va lua în considerare fenomenul contextului în lumina evoluțiilor recente în lingvistica corpus vorbit și scris. Limbajul în context va fi investigat prin sarcini analitice practice, folosind discurs autentic vorbit și scris dintr-o varietate de contexte discursive diferite (de exemplu, discursul familiei, discursul academicMIC , discursul la locul de muncă etc.). În plus, vor fi explorate abordări structurale pentru explorarea limbajului vorbit (de exemplu, munca analiștilor de discurs din Birmingham și analiza conversațiilor) și abordări care pot fi aplicate atât textelor vorbite, cât și scrise, cum ar fi analiza de gen. Acest lucru va facilita atât o abordare de sus în jos, cât și de jos în sus a limbii în context. Vor fi, de asemenea, explorate „noile discursuri” ale erei digitale, cum ar fi blogurile, wiki-urile, Twitter și alte texte electronice.
Probleme în lingvistica aplicată Acest modul prezintă studenților problemele cheie din lingvistica aplicată și servește pentru a oferi studenților o înțelegere largă a preocupărilor lingvisticii aplicate. Modelele de predare a limbilor vor fi evaluate critic și vor fi evaluate paradigmele dominante ale însușirii limbii a doua. Vor fi examinate noțiunile de competență lingvistică, inclusiv competența pragmatică interculturală în contextul pragmaticii interculturale și variaționale. Modulul va aborda, de asemenea, multilingvismul și limba într-un context global, inclusiv dezbaterile contemporane despre predarea limbii engleze ca lingua franca (ELF). Evaluarea limbii va fi, de asemenea, o temă cheie, în special în ceea ce privește abordarea noțiunilor de markeri de competență lingvistică și discursivă în testarea limbajului vorbit și scris. În fiecare zonă a modulului, studenții vor fi introduși într-o serie de perspective, permițându-le să evalueze critic diferite abordări și să recunoască dezbaterile care ocupă în prezent Lingviștii aplicați.
Discursul în clasă și cursant Modulul se concentrează pe structura interacțională a discursului profesorului și cursantului, analizând empiric interacțiunile dintre profesor și cursanți și dintre cursanți (peer-to-peer). Se urmărește să dezvolte înțelegeri ale caracteristicilor și competențelor interacționale cheie ale discursului de la clasă folosind paradigme analitice de analiză a conversației și analiza critică a discursului, susținute de instrumente metodologice de lingvistică a corpus. Modulul se concentrează, de asemenea, pe limbajul cursanților în evaluare (de ex examene orale, eseuri, forumuri de discuții, bloguri, wiki-uri) în contextul competențelor lingvistice și interacționale. O fațetă cheie a modulului va fi aceea de a permite participanților să transcrie, să codifice și să analizeze datele empirice din clasă și cursanți, pentru a înțelege mai bine acest context de predare și învățare și competențele lingvistice și interacționale pe care le solicită.
Metode de cercetare în lingvistică aplicată Acest modul va dota studenții cu abilități esențiale de cercetare pentru analiza empiric a limbajului. Modulul este conceput pentru a oferi studenților abilitățile atât pentru a evalua cercetările altora, cât și pentru a întreprinde propriile cercetări independente în domeniul Lingvisticii Aplicate. Se va concentra pe paradigmele metodologice și modelele experimentale utilizate în mod obișnuit în lingvistica aplicată, inclusiv abordări atât calitative, cantitative și mixte, astfel încât studenții să poată alege o metodologie adecvată pentru o anumită întrebare de cercetare într-un anumit context de utilizare a limbii. Cursul va acoperi, de asemenea, pași metodologici și proceduri practice pentru cercetarea în lingvistică aplicată, inclusiv identificarea unei întrebări de cercetare, găsirea surselor pentru o analiză a literaturii folosind baze de date adecvate, aspectele practice ale conceperii chestionarului, fișe de informații pentru vorbitor, protocoale de înregistrare, transcriere și codare. proceduri. Vor fi discutate și problemele etice care apar în cercetarea în cadrul Lingvisticii aplicate. Cursul se va concentra, de asemenea, pe cadre analitice adecvate pentru analiza datelor cantitative și calitative din înregistrări, chestionare sau alte surse empirice. Până la sfârșitul acestui modul, studenții ar trebui să fie capabili să scrie o propunere de cercetare potrivită pentru o dizertație în cadrul programului și să fie suficient de competenți pentru a realiza proiectul de cercetare.
Lingvistica corpus și predarea limbilor Acest modul descrie aplicațiile lingvisticii corpus la predarea și cercetarea limbilor străine. Corpurile de limbă electronică și software-ul lor de calculator se dovedesc din ce în ce mai influenți în predarea limbilor străine ca surse de descriere a limbii și de material pedagogic. Modulul va explora contribuția lingvisticii corpus la învățarea și predarea limbilor și va examina oportunitățile oferite de lingvistica corpus cursantului și profesorului. Modulul nu se va concentra numai pe modul în care profesorul poate folosi corpus lingvistic în sala de clasă pentru a crea materiale, ci și pe modul în care elevii pot fi încurajați să folosească ei înșiși corpus. Vor fi, de asemenea, discutate limitările utilizării corpurilor în predarea limbilor străine și potențialele capcane care decurg din utilizarea lor necritică. Modulul se va referi în principal la cercetare, materiale didactice și proceduri relevante pentru predarea limbii engleze (ELT); cu toate acestea, va aborda și probleme legate de predarea limbilor străine în general.
Fonetică și fonologie Acest modul va acoperi elementele de bază ale foneticii și fonologiei. Elevii vor aborda distincția dintre fonetică și fonologie. Concret, în ceea ce privește fonetica, modulul se va concentra pe fiziologia vorbirii, incluzând punctele și modul de articulare și transcrierea sunetelor vorbirii, folosind International Phonetic Alphabet (IPA). În ceea ce privește fonologia, se va examina modelele de sunet al vorbirii, procesele de vorbire conectate (cum ar fi asimilarea, coalescența, elisia, legătura) și distincția dintre trăsăturile segmentare și suprasegmentare ale vorbirii. Elementul central al acestui modul este contextualizarea fonologiei în termeni de intonație a discursului în raport cu lexisul, gramatica, discursul și pragmatica în limbajul vorbit.
Discurs și pragmatică Acest modul își propune să extindă înțelegerea studenților asupra contextului lingvistic printr-un accent pe pragmatică. Problemele de bază de interes în pragmatică, cum ar fi deixisul, implicatura, politețea și teoria actului de vorbire sunt subliniate, discutate și evaluate critic. Modulul va explora, de asemenea, noțiunile de universalitate, luând în considerare pragmatica atât din puncte de vedere inter- și interculturale. În centrul acestui modul este luarea în considerare a datelor reale și autentice. Vor fi evaluate metodele tradiționale de colectare a datelor în pragmatică, cum ar fi testele de finalizare a discursului, jocurile de rol și interviurile. Cu toate acestea, pragmatica corpusului, o dezvoltare relativ recentă în domeniile lingvisticii și pragmaticii corpusului, va fi cadrul metodologic principal. Pragmatica corpusului permite interpretarea sensului vorbit sau scris, cu accent pe furnizarea de dovezi empirice pentru această interpretare. Studenții vor avea ocazia să evalueze eficacitatea preocupărilor pragmatice de bază pe baza investigațiilor empirice pe care ei înșiși le vor conduce.