
MA China Limba și economia
DURATA
4 Semesters
LIMBI
Engleză, Chineză
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Solicitați cea mai apropiată dată de începere
FORMAT DE STUDIU
În campus
Burse de studiu
Explorați oportunitățile de burse pentru a vă ajuta să vă finanțați studiile
Introducere
Acest program de master a fost dezvoltat pentru studenții care au o diplomă de licență în economie, administrarea afacerilor sau o calificare echivalentă care doresc să se specializeze în afaceri și economie din China. Alături de orele care oferă o analiză aprofundată a economiei Chinei și abordări pentru a face afaceri cu China, studenții vor învăța limba chineză și vor lua cursuri în Studii Chineze. În plus, clasele de limbi superioare vor împuternici elevii să înțeleagă și să discute textele economice în limba chineză. Cursurile metodologice pregătesc elevii să-și folosească cunoștințele de studiu economice și chineze pentru cercetarea academică, precum și pentru rezolvarea problemelor de afaceri.
Absolvenții acestui program (până în 2018: 23) sunt potriviți pentru o carieră în firme cu relații de afaceri cu China. În plus, competențele dobândite în timpul masterului îi pregătesc în general pentru locuri de muncă în întreprinderi și organizații active pe piețele și politica internațională.
Departamentul de Sinologie din Würzburg dorește să sprijine studenții în circumstanțe speciale de viață (de exemplu, studenți cu copii) și să îi ajute să își realizeze scopul de studiu.
Conținutul programului
- Cursuri de Limbi, Module de Afaceri și Economie
Structura programului
Programul începe cu formare intensivă a limbilor străine în septembrie (!) Și continuă cu orele regulate în octombrie. Cursurile sunt oferite de experți ai Departamentului de Sinologie, precum și ai Departamentului de Economie. În primii doi termeni, studenții participă la cursuri de limbă, prelegeri și seminarii la Würzburg, în timpul celui de-al treilea termen participă la cursuri de limbă și seminarii la renumita Universitate din Peking. Semestrul final este destinat redactării tezei de master. În general, studenții au sediul la Würzburg în timp ce scriu teza de master. Excepții sunt posibile dacă studenții scriu teza în cooperare cu o firmă sau dacă fac cercetări în China pentru teza lor.
- China Business and Economics (25%: 30 ECTS, 20 de semestru)
- Economie (4%: 5 ECTS, 4 ore semestrial)
- Limba Chineză Modernă (38%: 45 ECTS, 32 de semestre)
- Studii moderne din China (8%: 10 ECTS, 6 ore semestrial)
- Teza (25%: 30 ECTS)
Studenții trebuie să scrie două lucrări în limba engleză.
Descrierea modulului
Programul cuprinde module obligatorii și electivi necesari. Modulele obligatorii includ cursuri de limbi străine, precum și cursuri de studii în limba chineză și China, afaceri și economie. Optivele obligatorii includ cursuri în studii chineze, economie și administrare a afacerilor, precum și afaceri de afaceri și economie din China.
China de afaceri și economie
Modulul Introducere în economia Chinei
Modulul obligatoriu „Introducere în economia Chinei” cuprinde o prelegere care oferă o imagine de ansamblu asupra dezvoltării economice și a reformelor Chinei, precum și un seminar „Afaceri și finanțe”, dedicat peisajului corporativ al Chinei, sistemului bancar și piețelor financiare. În timp ce prelegerea abordează subiecte precum sistemul statistic chinez, tranziția economică a Chinei, factori de dezvoltare a Chinei și probleme de actualitate selectate ale situației economice a Chinei, acesta din urmă discută aspecte teoretice și practice ale proprietății, guvernanței și reglementărilor în ceea ce privește firmele și financiare sector.
Modul Întrebări metodologice ale cercetării economice chineze
Modulul „Întrebări metodologice de cercetare economică din China” constă dintr-un seminar obligatoriu dedicat consolidării abilităților analitice și metodologice ale elevilor. În cadrul seminarului, studenții discută întrebări de metodologie, proiecte de cercetare și argumentare academică pe baza lecturii intense a textelor academice despre economia Chinei. În plus, acest seminar abordează problema modului în care cercetarea economică a Chinei a fost provocatoare și de a promova teoria economică. Ca atare, acest seminar este o pregătire importantă pentru procesul de scriere a tezei de master și își aprofundează competențele în formularea întrebării lor de cercetare, alegerea metodologiilor adecvate și dezvoltarea argumentelor convingătoare.
Modulează China în economia globală
Modulul „China în economia globală” include o conferință și un seminar. Conferința, care are același nume ca și modulul, introduce aspecte legate de comerțul și investițiile din China, regimul valutar, inițiativa Belt Road și rolul Chinei în guvernanța economică globală. Prezentarea generală a conferinței este completată de seminarul „Firme chineze pe piețele globale”, care intensifică un aspect specific al integrării Chinei în economia globală, și anume investițiile chineze în străinătate, cu analize la nivel macro și micro (firmă).
Module Provocări ale dezvoltării economice în China
Modulul „Provocările dezvoltării economice” din China constă în două seminarii care acoperă fiecare o problemă centrală pentru dezvoltarea economică recentă și viitoare a Chinei. Primul seminar, „Provocările dezvoltării durabile”, analizează sustenabilitatea ecologică, socială și economică a dezvoltării Chinei. Studenții se familiarizează cu provocările de mediu, sociale și economice care decurg din dezvoltarea economică rapidă a Chinei și cu strategiile chineze pentru a rezolva aceste provocări. Al doilea seminar „Inovația națională a Chinei” reflectă importanța atribuită inovației și inovării în ceea ce privește dezvoltarea viitoare a Chinei. Pornind de la o introducere a abordărilor teoretice înrudite, studenții obțin o înțelegere aprofundată a actorilor, proceselor și legăturilor care caracterizează sistemul național de inovare al Chinei și cooperarea internațională și integrarea.
Piețele modulelor din China
Modulul „Piețele din China” cuprinde seminarul „Consumerism și marketing”, precum și un seminar numit „Analiza studiilor de caz”. „Consumerism și marketing” se bazează într-o selecție de subiecte legate de marketing în China, cum ar fi stratificarea socială, comportamentul consumatorilor, cercetarea de marketing, marketing digital, media și publicitate. În cadrul seminarului „Analiza studiului de caz”, elevii se confruntă cu o sarcină de grup care poate fi un proiect de cercetare de piață, dezvoltarea planului de afaceri sau ceva similar. Se familiarizează cu tehnicile de analiză a pieței și de gestionare a proiectelor. Temele studiului de caz sunt selectate cât se poate de realiste și sunt dezvoltate ocazional în cooperare cu firmele interesate. Exemple anterioare au fost cercetările de piață pentru modelele de afaceri pentru mobilitatea electrică din China, dezvoltarea planului de afaceri pentru o nouă băutură germană care va fi introdusă pe piața chineză, o strategie de îmbunătățire a experienței turistice a turiștilor chinezi la Würzburg sau un studiu asupra legăturii economice. din China cu Franconia de Jos.
Module chineze și comerț 1-2
Aceste module sunt necesare elective oferite la Universitatea Peking.
Studii chinezești
Modulul China modernă
Acest modul obligatoriu cuprinde o clasă introductivă despre istoria și societatea Republicii Populare Chineze, care poate fi combinată cu două prelegeri, respectiv „Sistemul politic al RPC” și „Republica Populară Chineză 2”, al programului BA „ China modernă ”.
Transformarea modulelor în China contemporană 1-6
Transformarea modulelor în China contemporană constă în două seminarii oferite în programul de studii de studii chineze. Studenții sunt obligați să selecteze un modul.
Economie
Studenții trebuie să selecteze un modul la nivel de master la departamentele de economie.
Cursuri de limbă (obligatoriu)
- Module Chineză modernă 1-3
- Modulul chinezesc comercial
Cerințe de admitere
- Certificat de licență în economie, administrare de afaceri sau un grad echivalent cu o notă de 2,5 sau mai mare (este posibilă acreditarea programelor de grad comparabil). O copie a certificatului trebuie înmânată împreună cu o copie a suplimentului de diplomă. În cazul în care diploma de licență nu a fost încă finalizată, documentația privind performanța în programul de studiu trebuie furnizată.
- Gradul dvs. de licență ar trebui să documenteze cel puțin 25 ECTS câștigați în matematică, statistică sau informatică de afaceri, precum și 50 ECTS în economie generală și în administrarea afacerilor, cu minimum 15 ECTS fiecare. Dacă aveți ECTS în economie, până la zece ECTS pot fi compensate de ECTS în matematică sau informatica de afaceri câștigată peste 25 de ECTS necesare pentru aceste discipline.
- În plus, ar trebui să documentați 5 ECTS din clase despre economia Chinei sau unele echivalente.
- Dovada competenței engleze (cel puțin nivel B2). Certificatele acceptate sunt: certificat TOEFL (cel puțin 72 de puncte), certificat IELTS (nota 6.0 sau mai mare), Cambridge First Certificate în engleză, calificare germană de acces la universitate (Abiturzeugnis, clase de engleză terminate cu nota „Befriedigend” sau mai bine), o universitate străină calificare de intrare care este echivalentă cu Abiturul german sau o altă dovadă că ați terminat deja pregătirea (de exemplu, o diplomă de licență) care a necesitat abilități de engleză egale sau mai bune decât cerințele enumerate mai sus.
- Solicitanții care au absolvit o universitate din China continentală trebuie să furnizeze un certificat APS individual.
- CV (germană sau engleză)
- Scrisoarea de motivație (engleză)
Solicitanții care îndeplinesc toate cerințele formale și cu o notă de 2,5 sau mai mare vor fi direct admiși, candidații care îndeplinesc toate cerințele formale, dar cu o notă sub 2,5 vor fi invitați la un interviu pentru a evalua calificarea lor pentru program.
burse de studiu
Studenții internaționali se pot adresa la numeroase organizații pentru o bursă, de exemplu la DAAD, la fundații legate de partid sau instituții afiliate afacerilor. Puteți găsi informații despre diferitele tipuri de burse în baza de date a burselor DAAD, împreună cu oferte adecvate.
Acreditări
Despre Școală
Întrebări
Cursuri similare
Masterat în cooperare, dezvoltare și economie socială
- Barcelona, Spania
Master Management în Management IT
- Berlin, Germania
Master în Economie și Politică
- London, Regatul Unit