Masterat în educație și interacțiune socială
ITESO - Universidad Jesuita de Guadalajara
Informatie cheie
Locația campusului
Tlaquepaque, Mexic
Limbi Străine
Spaniolă
Formatul de studiu
Învățământ la Distanță, În campus
Durata
26 Luni
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
Contactează şcoala
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
Contactează şcoala
* contactați-ne pentru a primi informații despre taxele de școlarizare semestriale pentru programul care vă interesează
Introducere
Acest master este singurul program care contribuie la transformarea educației într-un loc de întâlnire și colaborare conceput pentru a construi o societate mai echitabilă.
Acest program este pentru tine
Dacă lucrați în domeniul educației, în instituții publice sau private și sunteți interesat în gestionarea și consilierea proiectelor pentru îmbunătățirea proceselor de învățare bazate pe interacțiunea socială care favorizează relații egalitare și recunoaște că toată lumea are ceva de învățat și de predat.
De ce să studiezi la ITESO?
- Vă veți alătura unui program postuniversitar care se concentrează pe dezvoltarea cunoștințelor prin interacțiunea socială în procesele de învățare, ceea ce face ca această abordare să fie unică și inovatoare atât la nivel național, cât și internațional.
- Veți dezvolta un proiect care propune soluții la probleme reale în contextul dvs., prin promovarea proceselor de învățare bazate pe colaborare, incluziune, solidaritate și respect.
- Veți încorpora practici de colaborare pentru a construi cunoștințe și relații egalitare cu posibilitatea de a integra diferite medieri precum tehnologia sau arta.
- Veți putea contribui la îmbunătățirea învățării la diferite niveluri și în diferite domenii ale cunoașterii, abordând nu doar aspectele academice, ci asumând o perspectivă democratică, incluzivă, care include un accent puternic pe cultura păcii, într-un mod care integrează interacțiunea socială și procesele de învățare.
- Veți lucra cu o facultate formată din profesori și cercetători cu experiență în proiecte de învățare bazate pe interacțiuni sociale, atât în mediile școlare, cât și în organizații comunitare, de afaceri și ale societății civile, cu cunoștințe despre metodologiile participative, cultura păcii, interculturalitatea , incluziune, perspectiva de gen, tehnologie și artă.
- Acordurile stabilite cu universități aparținând Asociației Universităților încredințate Societății lui Iisus din America Latină (AUSJAL) permit studenților ITESO să își îmbogățească educația cu experiențe de internaționalizare.
Profil absolvent
La absolvirea acestui program:
- Veți folosi proiecte și noi practici care vizează consolidarea practicilor de învățare pentru a transforma procesele educaționale, astfel încât acestea să se bazeze pe relații semnificative, de colaborare, incluzive, pașnice și democratice.
- Veți fi capabil să proiectați, să implementați și să recuperați proiecte socio-educative participative care se concentrează pe învățarea bazată pe interacțiunea socială atât în educația formală, cât și în cea non-formală.
Model educațional
Programele postuniversitare ale ITESO reflectă abordarea specială a instituției în ceea ce privește producția avansată de cunoștințe și învățare. Este un scenariu ideal pentru articularea diferitelor domenii de expertiză și perspective care se adresează nevoilor sociale și tehnologice ale societății noastre și consolidează diferitele profesii. Este un efort continuu al studenților, profesorilor și a numeroșilor actori și instituții pentru a menține o conversație academică care pune la îndoială reducționismul anumitor perspective tehnico-științifice.
Programele de absolvenți ITESO își centrează procesul de învățare în jurul studenților ca principali actori. Cu autonomia și demnitatea personală ca punct de plecare, studenții își asumă dublul rol de agenți și beneficiari ai activității educaționale, completat de interacțiunea lor cu colegii și cu facultatea programului.
Programele postuniversitare ITESO sunt progresiv în concordanță cu nevoile sociale și orientările instituționale, într-un efort de a aborda provocările specifice dezvoltării locale / globale, cu scopul de a promova responsabilitatea socială și coeziunea, precum și un angajament față de cele mai deposedate sectoare ale societății. Se așteaptă ca programul și absolvenții săi să aibă un impact asupra contextelor noastre sociale, științifice și academice.
Programele noastre postuniversitare ating excelența în formarea studenților prin dezvoltarea competențelor specifice și transversale, susținute de gândirea complexă și critică, practicile reflexive, dezbaterea, manifestarea cunoștințelor și experiența socială și profesională acumulată pe tot parcursul vieții, precum și construirea solidaritate.
Domeniile producției academice - în primul rând programele noastre instituționale în cercetare și intervenție - sunt construite pe practici organizate în rețelele interne ale unităților academice de bază, departamentelor sau centrelor. De asemenea, operează în rețele externe sau interinstituționale pe care ITESO le-a construit de-a lungul anilor, permițând studenților și profesorilor să colaboreze și să optimizeze resursele de cunoștințe contextuale și aplicate.
Programele noastre postuniversitare produc cunoștințe inovatoare, creative și critice. În acest sens, inovația este concepută ca implementarea de noi alternative pentru rezolvarea problemelor existente. Aplicațiile acestor cunoștințe servesc la recunoașterea și rezolvarea dinamicii și cererilor socio-economice, științifice, tehnologice și culturale și sunt diseminate prin publicații, dezvoltarea prototipurilor, sisteme, brevete, aplicații sociale și intervenții, printre altele.
Activități academice
Următoarele activități ale masteratului în educație și interacțiuni sociale fac parte din sistemul de sprijin consultativ al programului:
- Cele cinci cursuri de cercetare, dezvoltare și inovare ale programului modelează și structurează proiectul pentru obținerea diplomei (TOG, în inițialele sale în spaniolă) și vor oferi instrumente teoretice și metodologice pentru formularea unei probleme din lumea reală, care este relevantă pentru zona de formare a programului, care se pretează metodologiilor participative și care este semnificativă în scenariul socio-profesional în care lucrați.
- Colocviile ținute înainte de încheierea cursurilor CDI II și CDI IV sunt spații pentru diseminare academică și discuții care vă permit să prezentați progresele pe care le faceți în TOG în fața colegilor, profesorilor și tutorilor dvs. și să primiți feedback de la cititori externi care vizează îmbunătățirea proiectului dvs. de intervenție.
- Atelier teoretico-metodologic aprofundat și acompaniament pe tot parcursul procesului. În cadrul acestui atelier de lucru, veți beneficia de asistență personalizată pentru a garanta că la sfârșitul CDI II, veți avea un proiect solid de intervenție care respectă caracteristicile preconizate pentru implementarea acestuia, care vă va permite să continuați cursurile din acest curriculum zonă.
- Atelier de producție. Aceasta este o experiență de învățare colaborativă in situ între studenți și profesioniști din diferite domenii de specializare, care le permite participanților să își îmbogățească proiectele de intervenție gândind împreună și deschizând noi perspective și posibilități, datorită diversității domeniilor de cunoaștere.
Planul de studiu
Primul termen (semestrul 1) | Al doilea termen (semestrul 2) |
|
|
Al treilea mandat (semestrul 3) | Al patrulea mandat (semestrul 4) |
|
|
Al cincilea mandat (vară) | |
|