Master în design pentru realitatea virtuală
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Informatie cheie
Locația campusului
Barcelona, Spania
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
În campus
Durata
9 months
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
Contactează şcoala
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
18 Jan 2025
Introducere
Master in Design pentru Realitate Virtuală predă unei noi generații de designeri despre cum să creeze experiențe și soluții imersive folosind tehnologia și instrumentele de realitate virtuală. Cu un accent distinctiv creativ și tehnologic, cursul încurajează noi modalități de proiectare, învățare și interacțiune bazate pe narațiuni de ultimă oră.
Experții anticipează că impactul realității virtuale asupra vieții noastre va fi comparabil cu cel al Internetului sau al smartphone-urilor, oferind posibilități extrem de promițătoare într-o gamă largă de domenii: educație, divertisment, orașe digitale, audiovizuale, arhitectură, vehicule, inginerie , actiune sociala…
Pe măsură ce VR se instalează, piața apelează la mai mulți profesioniști specializați care înțeleg scenariul prezent și viitor, realizează potențialul tehnologiei existente și arată o abordare creativă în proiectarea de conținut, experiențe, produse și servicii.
Acesta este un master de pionierat în Europa, datorită conținutului său specializat. Programul este împărțit în trei părți: Design Studio care acoperă modulul de teorie, Design Tech pentru a învăța cum să funcționeze cu hardware și software specific de realitate virtuală și Design Lab, un laborator imersiv pentru a crea și dezvolta proiecte și experiențe în diverse domenii.
Obiective
- Să înțelegem procesele și metodologiile implicate în proiectarea, dezvoltarea și producerea de experiențe imersive, comunicative, emoționale și sociale, folosind realitatea virtuală.
- Pentru a dezvolta narațiuni, medii și servicii utilizând instrumente de proiectare și tehnologie VR.
- Crearea unei baze solide de cunoștințe, metodologie și instrumente specifice de realitate virtuală pentru a dezvolta viitoare proiecte profesionale.
- Pentru a câștiga independența în procesul de învățare, astfel încât să comande confortabil software și hardware de proiectare a realității virtuale.
- Pentru a experimenta o serie de posibilități pe care povestirea și imersiunea le pot oferi în diferite sectoare.
- Construirea unui cadru de concepte și resurse cu ajutorul căruia să rezolve problemele în timpul planificării proiectului și să vină cu soluții ideale.
- Să participe la echipe multidisciplinare unde se încurajează dezbaterile și colaborarea pentru a crea modele funcționale și eficiente.
Metodologie
Scopul Master este de a oferi studenților cunoștințe și resurse specifice pentru a lucra în domeniul realității virtuale.
Programul de curs urmărește:
- Pregătiți-i pe studenți pentru a conduce procesul de proiectare și dezvoltare a mediilor de realitate virtuală folosind tehnologie și instrumente de ultimă oră, care vor schimba modul în care oamenii interacționează între ei și cu împrejurimile noastre.
- Învățați noi metode de proiectare și instrumente de realitate virtuală care implică software VR și hardware specific și pregătiți studenții pentru activități profesionale legate de design și medii imersive și noi experiențe digitale.
- Organizați sesiuni tehnice despre elaborarea proiectelor și aplicații practice, precum și sesiuni de teorie în care un subiect cheie este ales pentru a lega cunoștințele dobândite.
- Încurajați elevii să realizeze proiecte reale pentru scopuri specifice bazate pe o informare a clienților (cu o companie sau o instituție parteneră).
- Prezentați-le în lumea profesională, participând la evenimente și conferințe internaționale, cum ar fi Mobile World Congress și Sónar D.
- Încurajați elevii să experimenteze povestirea și imersia în moduri variate, interesante și plăcute.
- Evaluați înțelegerea elevilor la intervale frecvente pe tot parcursul procesului de învățare.
Profilul studenților
- Arhitecți, designeri de interior și profesioniști conexi care doresc să exploreze posibilitățile creative oferite de realitatea virtuală în diferite domenii.
- Designeri grafici, designeri multimedia sau interactive, animatori, artiști digitali și designeri de produse digitale.
- Persoanele cu experiență academică și / sau profesională dovedită în domeniul proiectării, audiovizualului sau tehnologiei care sunt interesate să exploreze limitele creative ale tehnologiei realității virtuale.
Posibilități de angajare
Există o mulțime de oportunități în domeniile experienței utilizatorului și design-ului interfeței, arhitecturii informaționale și managementului de proiect . Cererea de specialiști în VR este mare în domenii precum arhitectură și design interior, industria audiovizuală și a divertismentului cu studiouri și agenții, proiectare industrială și inginerie, orașe digitalizate, educație și comunicare.
Cei care finalizează masterul vor avea o varietate de opțiuni profesionale pentru a lucra ca:
- Povestitori VR: designeri și creatori de noi narațiuni viitoare.
- Designeri de realitate virtuală și dezvoltatori de conținut la Unity Engine.
- Regizori și dezvoltatori de conținut pentru platforme VR.
- Designeri UX folosind realitate virtuală.
- Managerii de proiect care se ocupă de conținut și produse XR / VR.
- Proiectanți și organizatori de expoziții cu medii imersive.
- Dezvoltatori și proiectanți de simulare pentru studiouri de arhitectură și design.
- Creatori VR și specialiști în studiouri de animație, postproducție (FX) sau jocuri de noroc.
- Proiectanți de produse XR pentru companii TIC (tehnologia informației și comunicațiilor), pentru agenții interactive sau pentru aplicații comerciale.
Coordonator
Mery Glez
Încă de când era copil, Mery a vizitat și a locuit în diferite țări, oferindu-i o perspectivă culturală internațională.
În ultimii 15 ani, a fost implicată în proiecte internaționale care lucrează ca designer audiovizual și interactiv cu arhitecți, proiectanți, dezvoltatori și profesioniști în comunicare și marketing, proiectând și creând conținut audio inteligent pentru muzee, expoziții, târguri, evenimente , produse și experiențe folosind realitatea încrucișată (XR).
Este partener al studioului Out of Format , care este alimentat de o echipă internațională multidisciplinară cu sediul la Barcelona și Milano. Mery produce proiecții video pentru structuri arhitecturale interioare și exterioare, precum și producții interactive, AR, VR și video pentru evenimente, festivaluri, modă și mărci.
De asemenea, participă la fiecare etapă de dezvoltare a proiectului strategic , de la începutul creativ și până la soluția tehnică ideală, până la proiectarea și dezvoltarea de conținut audio-vizual sau producerea și configurarea sistemelor AV (proiectoare, boxe, senzori ...) și software.
Este co-fondatorul proiectului GEOGAMING , care a fost apreciat de Uniunea Europeană pentru dezvoltarea și implementarea de noi tehnologii. Scopul ei este să facă pe toată lumea să se simtă ca un explorator și să transforme fiecare subiect, concept sau locație într-o aventură care așteaptă să fie descoperită.
Mery lucrează ca consilier al Comisiei Europene pentru Educație și Industrii Creative . A absolvit Proiectare video de la New York SVA (Școala de arte vizuale) și în Fabricarea digitală și electronică de la MIT FabLab. De asemenea, este profesor la Departamentul de Arte Vizuale IED din Milano și Barcelona.
Galerie
Studenți ideali
- Arhitecții, designerii de interior și profesioniștii înrudiți doresc să exploreze posibilitățile creative pe care le oferă realitatea virtuală în diferitele lor domenii.
- Designeri grafici, designeri multimedia sau interactive, animatori, artiști digitali și designeri de produse digitale.
- Persoane cu experiență academică și/sau profesională dovedită în domeniul designului, audiovizualului sau tehnologiei care sunt interesate să exploreze limitele creative ale tehnologiei realității virtuale.
Admitere
Curriculum
Scopul Masterului este de a oferi studenților cunoștințe și resurse specifice pentru a lucra în domeniul realității virtuale.
Programul de curs urmărește:
- Pregătiți-i pe studenți pentru a conduce procesul de proiectare și dezvoltare a mediilor de realitate virtuală folosind tehnologie și instrumente de ultimă oră, care vor schimba modul în care oamenii interacționează între ei și cu împrejurimile noastre.
- Predați noi metode de proiectare și instrumente de realitate virtuală care implică software și hardware specific VR și pregătiți studenții pentru activități profesionale legate de design și medii imersive și noi experiențe digitale.
- Organizați sesiuni tehnice despre elaborarea proiectelor și aplicații practice, precum și sesiuni de teorie în care un subiect cheie este ales pentru a lega cunoștințele dobândite.
- Încurajați elevii să realizeze proiecte reale pentru scopuri specifice bazate pe o informare a clienților (cu o companie sau o instituție parteneră).
- Introduceți-le în lumea profesională participând la evenimente și conferințe internaționale, cum ar fi Mobile World Congress și Sónar +D.
- Încurajați elevii să experimenteze povestirea și imersiunea în moduri variate, interesante și plăcute.
- Evaluați înțelegerea elevilor la intervale frecvente pe parcursul procesului de învățare.
Rezultatul programului
- Să înțeleagă procesele și metodologiile implicate în proiectarea, dezvoltarea și producerea de experiențe imersive, comunicative, emoționale și sociale folosind realitatea virtuală.
- Pentru a dezvolta narațiuni, medii și servicii utilizând instrumente de proiectare și tehnologie VR.
- Crearea unei baze solide de cunoștințe, metodologie și instrumente specifice de realitate virtuală pentru a dezvolta viitoare proiecte profesionale.
- Pentru a câștiga independență în procesul de învățare pentru a comanda confortabil software și hardware de proiectare în realitate virtuală.
- Pentru a experimenta o serie de posibilități pe care povestirea și imersiunea le pot oferi în diferite sectoare.
- Construirea unui cadru de concepte și resurse cu ajutorul căruia să rezolve problemele în timpul planificării proiectului și să vină cu soluții ideale.
- Să participe la echipe multidisciplinare unde se încurajează dezbaterile și colaborarea pentru a crea modele funcționale și eficiente.
Taxa de școlarizare a programului
Oportunități de carieră
Există o mulțime de oportunități în domeniile experienței utilizatorului și proiectării interfeței, arhitecturii informațiilor și managementului de proiect. Cererea de specialiști VR este mare în domenii precum arhitectura și designul interior, industria audiovizuală și de divertisment cu studiouri și agenții, design industrial și inginerie, orașe digitalizate, educație și comunicare.
Cei care finalizează masterul vor avea o varietate de opțiuni profesionale pentru a lucra ca:
- Povestitori VR: designeri și creatori de noi narațiuni viitoare.
- Designeri de realitate virtuală și dezvoltatori de conținut la Unity Engine.
- Regizori și dezvoltatori de conținut pentru platforme VR.
- Designeri UX folosind realitate virtuală.
- Managerii de proiect care se ocupă de conținut și produse XR / VR.
- Proiectanți și organizatori de expoziții cu medii imersive.
- Dezvoltatori și proiectanți de simulare pentru studiouri de arhitectură și design.
- Creatori VR și specialiști în animație, post-producție (FX) sau studiouri de jocuri.
- Designeri de produse XR pentru companii ICT (tehnologia informației și comunicațiilor), agenții interactive sau aplicații comerciale.