Keystone logo
Grenoble IAE Master în cercetare avansată în marketing
Grenoble IAE

Master în cercetare avansată în marketing

Grenoble, Franţa

1 Years

Engleză

La zi

Solicitați termenul limită de aplicare

Sep 2024

EUR 353 / per year *

În campus

* pe an pentru studenții europeni; 3862 € pe an pentru studenții din afara UE

Introducere

Masterul programului „Cercetare avansată în marketing” propune instruire în tehnici și metode de cercetare, precum și cunoștințe teoretice aprofundate în marketing. Centrat exclusiv pe aspecte ale metodologiei cercetării și dezvoltării cunoștințelor științifice avansate în marketing, garantează dobândirea unei înțelegeri excelente a procesului de cercetare și un nivel ridicat de cunoștințe specializate în marketing. Programul de doctorat în Științe de Management din Grenoble IAE

(EDSG) oferă o oportunitate pentru studenții care doresc să urmeze o diplomă de doctorat (doctorat) pentru a-și continua studiile după programul de masterat.

Marketing in Colorful Alphabets
Merakist / unsplash

Puncte forte

Formare în cercetare la nivel înalt axată exclusiv pe marketing

Specialitatea „Cercetare avansată în marketing” asigură o formare excelentă în cercetare prin diferite cursuri și seminarii destinate să ofere cunoștințele și cunoștințele necesare în ceea ce privește metodologia generală de cercetare, precum și metodele și tehnicile pentru colectarea și analiza calitativă și cantitativă a datelor. recenzii de literatură, propuneri de articole și, mai presus de toate, o teză de master pe bază de cercetare le permite studenților să devină conștienți de toate aspectele activității de cercetare. Teza de masterat este, de asemenea, o oportunitate, în special pentru studenții care doresc să urmeze un doctorat, pentru a testa abilitățile, competențele și motivația lor în contextul unui proiect de cercetare autonom desfășurat cu ajutorul unui conducător de teză ales de student și pe un subiect stabilit, de asemenea, de către student în acord cu conducătorul acestuia.

Această specialitate îi ajută și pe studenți să dobândească cunoștințe științifice de ultimă generație în marketing, în special prin studiul și analiza articolelor publicate în cele mai bune reviste științifice internaționale. Programul este conceput pentru a încuraja studenții să își îmbogățească înțelegerea conceptelor de marketing și a teoriilor care stau la baza acestora, pentru a dezvolta expertiza adevărată și o viziune critică a domeniului de marketing. Această scufundare în marketing este, de asemenea, un avantaj pentru studenții care finalizează cu succes programul și doresc să urmeze o carieră în marketing sau consultanță. De asemenea, ar putea facilita pregătirea unui examen competitiv pentru predarea în învățământul secundar (CAPET sau Agrégation du secondaire).

Un mediu activ și stimulant de „predare inversată” pentru a dezvolta gândirea critică și abilități de sinteză

Specialitatea „Cercetare avansată în marketing” propune o abordare pedagogică care se distinge în mod clar de abordările tradiționale utilizate în general în învățământul superior. O abordare inovatoare „învățând prin a face”, în care studentul obține o înaltă competență în marketing prin practică și activități de cercetare, este utilizat ca parte a unui proces de învățare structurat. Mediul de predare, bazat pe cercetări remarcabile și cele mai noi progrese științifice, permite studenților să dezvolte și să utilizeze abilități de cercetare de bază care sunt importante atât în lumea profesională, cât și în cea academică. permite elevilor să stăpânească concepte care vor fi discutate, analizate, dezbătute în timpul sesiunilor de clasă. Elevii vor confrunta aceste noțiuni cu cunoștințele lor de bază existente, le vor îmbogăți cu propria lor muncă și vor învăța să le rezume, în special în „Grand Oral”. "(Examen oral final). Prin urmare, elevii sunt responsabili de furnizarea de cunoștințe în fiecare avansat desigur. Profesorul responsabil de curs are doar rolul de facilitator, catalizator de idei și, dacă este necesar, se concentrează asupra realizărilor specifice. Cerința intelectuală este solicitantă și provocatoare, iar elevilor li se cere astfel să fie activi prin lecturi, prezentări de articole, prezentări de literatură, schimburi în jurul analizei lucrărilor științifice specifice etc.

Totul contribuie la îmbunătățirea capacității lor personale de analiză și reflecție, a gândirii critice și a capacității lor de a rezuma. Aceste calități sunt în special căutate de firmele de consultanță în marketing. De asemenea, promovează succesul la examenele competitive de învățământ secundar, la fel ca numeroasele prezentări, precum și „Grand Oral” (examen oral final) și apărarea tezei, care sunt într-adevăr modalități excelente de pregătire pentru testele orale din acele concursuri. Mai mult, participarea la un proiect anual de cercetare bazat pe diferite cursuri este realizată în comun cu studenții specialității „Marketing Quanti”. Acest lucru îi determină pe studenți să își dezvolte organizarea personală, reactivitatea, capacitatea de a lucra în condiții stricte de timp, respectarea termenelor limită, dar și munca în echipă.

Un cadru didactic experimentat și de înaltă calitate

Toți profesorii implicați în specialitatea „Cercetare avansată în marketing” sunt profesori și cercetători cu experiență, care sunt obișnuiți să conducă proiecte de cercetare și conferințe științifice în marile congrese internaționale, să publice în reviste științifice și să supravegheze doctoratul. elevi. Experiența și cunoștințele lor în aceste domenii le permit să ofere studenților o înțelegere fină a ceea ce este cercetarea în marketing și a cunoștințelor științifice pe care le generează. Prin experiența lor de supraveghere a doctoranzilor, participarea lor regulată la apărarea doctorală și capacitatea lor de a supraveghea lucrările de cercetare (Habilitation à Diriger des Recherches sau HDR), profesorii programului sunt deosebit de competenți și de succes în supravegherea studenților pe parcursul cursului lor de studii, în special pentru redactarea lucrării de masterat. Membrii facultății care oferă cursuri în specialitatea „Cercetare avansată în marketing” sunt toți membri activi ai centrului de cercetare CERAG, care beneficiază de sprijinul CNRS (Centrul Național de Cercetare Științifică) și care figurează printre centrele de cercetare de conducere din Franța. . Aceștia sunt, de asemenea, foarte implicați în activitățile organismelor științifice, asociațiilor și revistelor din domeniul lor de specializare.

Acces favorizat la Colegiul Doctoral în Științe de Management (EDSG) pentru un curs de doctorat

Când studenții îndeplinesc toate cerințele (care se acordă cel puțin 12/20 în lucrarea de masterat și asigură supravegherea disertației lor de doctorat cu un profesor al echipei), specialitatea „Cercetare avansată în marketing” le permite să aibă acces direct la Colegiul Doctoral în Științe de Management (EDSG nr. 275) al Universității Grenoble-Alpes. Acest program de doctorat (doctorat) oferă o formare complementară în cercetare pe parcursul celor trei ani de la redactarea unei disertații de doctorat. Apărarea tezei de doctorat duce la gradul de Doctor în Științe de Management.
Colegiul Doctoral în Științe de Management (EDSG) include o sută de studenți la doctorat. Acesta atribuie granturi studenților pe diferite criterii, cum ar fi excelența programului de formare anterior, mobilitatea studentului sau tema științifică a acestuia. Aceste granturi permit studenților să fie plătiți pe parcursul celor trei ani de la EDSG.

Facilități de lucru și de locuit viabile

  • Clădiri moderne, bine echipate, în special în resurse IT (hardware și diverse programe de analiză a datelor), în cadrul Grenoble IAE .
  • Accesul la baze de date bibliografice care facilitează activitatea de cercetare și prezența unei biblioteci specializate în diferitele domenii ale științelor managementului din cadrul Grenoble IAE .
  • O viață de student excepțională în campus, într-un mediu natural conservat, care permite practicarea unei varietăți de sporturi, chiar și la nivel mondial.
  • Multe cluburi studențești animează viața de zi cu zi a studenților.

Acest program este pentru tine

Studenții care dețin o diplomă de masterat în primul an, de preferință cu pregătire de bază în marketing / management (master 1, școli de afaceri, școli de management etc.), sunt invitați să aplice. Specializarea „Cercetare avansată în marketing” este, de asemenea, deschisă studenților din școlile de inginerie, agronomie, farmacie, studii politice, psihologie, sociologie, limbi străine aplicate managementului etc. Diversitatea cursurilor este apreciată în această specialitate, deoarece marketingul este, prin însăși natura sa, o disciplină deschisă multor alte științe (psihologie, sociologie, filosofie, economie etc.).

Programul este complet predat în limba engleză, integrarea studenților străini este facilitată, cu condiția, totuși, să stăpânească limba engleză.

Oportunități de carieră

Mulți absolvenți ai specialității „Cercetare avansată în marketing” (Master of Marketing), după ce au susținut o disertație de doctorat în Colegiul Doctoral (EDSG), sunt acum în funcție, fie într-o universitate, școală de afaceri sau companie. Cu toate acestea, alții s-au alăturat unei companii imediat după masterat, cu poziții diferite:

  • Audrey Ballandras, analist de cercetare de piață în Woolcott Research Pty Ltd Sydney (Australia)
  • Youssef Bouallala, responsabil de program național la Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (Maroc)
  • Marion Decroux, Cercetare Ex. Excelență în cercetare în echipa ASI, Ipsos Geneva (Elveția)
  • Sandrine Girollet, analist de cercetare, UFC Que Choisir (Paris)

* Acest program facilitează, de asemenea, accesul la concursuri pentru învățământul secundar (CAPET, Agrégation du secondaire)

Studenți ideali

Oportunități de carieră

Facilităţi

Despre Școală

Întrebări