Master of Science în acvacultură
Ghent, Belgia
DURATA
2 Years
LIMBI
Engleză
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
28 Feb 2025
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Sep 2025
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 1.092 / per year *
FORMAT DE STUDIU
În campus
* Studenți europeni (zona SEE) și studenți din țările în curs de dezvoltare recunoscute OESO/DAC (cele mai mici 2 categorii): 1.092 EUR | Alți studenți: 6.540 €
Introducere
Acvacultura este definită ca producția de plante și animale acvatice pentru consumul uman. Sub presiunea creșterii populației mondiale, pe de o parte, și a stagnării sau chiar în scădere a debarcărilor piscicole, pe de altă parte, acvacultura este considerată singura opțiune pentru a răspunde cererii tot mai mari de fructe de mare sănătoase și durabile. Acvacultura comercială este o bio-industrie relativ tânără, diversă și dinamică, cu cifre de creștere depășind orice alt sector tradițional de producție primară.
Acvacultura modernă este o bio-industrie puternic bazată pe cercetare, care necesită inovare constantă și antreprenori cu înaltă calificare. Pe de altă parte, este, de asemenea, o disciplină foarte diversă, cu o gamă largă de specii implicate (plante, moluște, crustacee, pești), clime, medii (apă dulce, apă salmară, marine) și moduri de exploatare (economii în curs de dezvoltare versus economii dezvoltate; subzistență). versus acvacultura de afaceri).
Masterul în acvacultură, înființat la Universitatea Ghent în 1991, oferă un program actualizat în mod constant, care echilibrează o abordare multidisciplinară largă cu o pregătire aprofundată bazată pe cercetare. Își pregătește studenții pentru îndeplinirea unor roluri de conducere în cercetarea științifică, precum și în elaborarea politicilor ca întreprinderi de acvacultură.
Rezultatul programului
Masterul în acvacultură vă pregătește să deveniți un expert înalt pregătit și calificat, care este capabil să exploateze potențialul acvaculturii existente într-un mod profitabil și durabil și să elaboreze și să implementeze strategii pentru dezvoltarea viitoare în industria acvaculturii. Absolvenții din întreaga lume vor putea acționa ca persoane cheie în propriul mediu local, deoarece programul stimulează puternic transferul de cunoștințe între Europa și țările în curs de dezvoltare.
Galerie
Curriculum
Structura
Programul este conceput de-a lungul unui gradient de cursuri din ce în ce mai specializate și bazate pe cercetare de-a lungul celor patru semestre ale programului de doi ani.
- Semestrul 1: se consolidează, se lărgește și se aprofundează cunoștințele de bază legate de teme precum biologia, microbiologia, ecologia acvatică, statistica, pentru a ajunge la un profil omogen al studenților.
- Semestrele 2 și 3: concentrare pe subiecte specializate legate de acvacultură, susținute de expertiza ARC (în special în ceea ce privește producția și aplicațiile de alimente vii și microbiologia larviculturii). În acest semestru, studenții pot face un stagiu într-unul dintre numeroasele noastre institute sau companii partenere internaționale din întreaga lume.
- Semestrul 4: dedicat lucrărilor de teză care sunt în general integrate în proiectele de cercetare în curs de desfășurare, oferind astfel studentului un context mai larg de cercetare și aplicații curente.
Elevii își avansează tehnicile de prezentare, abilitățile de comunicare și alte abilități generice printr-o varietate de forme de predare, altele decât predarea clasică la clasă (de ex. exerciții practice; abordări de studiu de caz, lucru în grup, raportare a lucrărilor de laborator).
Admitere
Burse și finanțare
Cooperarea pentru Dezvoltare a Universității Flamande (VLIR-UOS) - burse complete
VLIR-UOS sprijină parteneriate între universități și colegii universitare din Flandra (Belgia) și din sud, în căutarea unor răspunsuri inovatoare la provocările globale și locale. Oferă un număr limitat de burse pentru studenții care intră în următorul program de master de doi ani la Facultatea noastră:
- Master în Acvacultură
- Master în Tehnologia Alimentelor
- Master în Dezvoltare Rurală
Procedura de aplicare și selecție pentru aceste burse este gestionată de personalul ITC. Mai întâi trebuie să aplicați pentru admiterea la programul ales de dvs.
Criterii specifice de eligibilitate pentru bursele VLIR-UOS:
- Solicitanții nu pot avea vârsta mai mare de 35 de ani la momentul depunerii cererii.
- Solicitanții trebuie să fie naționali ȘI rezidenți ai uneia dintre cele 31 de țări bursiere în momentul depunerii cererii.
Vă rugăm să contactați universitatea pentru mai multe informații.
Clasamente
Clasamentul Facultății de Inginerie Bioștiințe:
Clasament QS: poziția 7 (Agricultură și Silvicultură)
Clasament Shanghai: poziția 13 (științe agricole)
Clasament Times Higher Education: poziția 47 (științe ale vieții)
Clasamentul Universității Naționale din Taiwan: poziția 21 (științe agricole)
Clasamentul Universității din Gent
Clasament Shanghai: poziția 84
Clasament Times Higher Education: poziția 107
Clasamentul Universității Naționale din Taiwan: poziția 84
Clasament QS: poziția 159
Clasamentul de sustenabilitate QS: poziția 58
Oportunități de carieră
Studenții din afara SEE dornici să intre pe piața muncii belgiană pot aplica pentru un an de orientare în Belgia. Un an de orientare permite studenților să-și prelungească șederea în Belgia cu 12 luni pentru a-și găsi un loc de muncă sau a-și începe propria afacere.
Inspirați-vă pe studyinflanders.be sau pe site-ul web al Universității Ghent.
Piata muncii
Acvacultura este o industrie diversă și dinamică. Depinde de cunoștințele dintr-o serie de discipline disparate (de exemplu, biologie, inginerie, marketing) și este în continuă evoluție, bazându-se pe noile tehnologii și rezultatele unei game de activități de cercetare și dezvoltare. În consecință, este nevoie de personal cu înaltă pregătire și calificare, cu abilități specifice, dar variate, pentru a putea exploata potențialul acvaculturii existente în mod profitabil și durabil. Prin urmare, este esențial să educăm și să instruim acești specialiști în acvacultură ai viitorului în universitățile europene. Europa trebuie, de asemenea, să educe și să formeze studenți și savanți din țări terțe pentru a stimula transferul de cunoștințe către și dinspre Europa.