Master în studii media și regionale (MARS)
Prague, Republica Cehă
DURATA
2 Years
LIMBI
Engleză
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
30 Apr 2026
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Oct 2025
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 3.000 / per year *
FORMAT DE STUDIU
În campus
* 3 000 EUR pentru studenții din țările UE și SEE / 6 000 EUR pentru studenții din alte țări
Introducere
Ce este Marte?
Masterul în mass-media și studii regionale (MARS) combină două importante domenii contemporane de studiu: studii media și studii regionale. Această combinație oferă cunoștințe aprofundate și critice despre procesele de mediere și semnificare și despre modul în care spațiul și geografia - specificitățile politice și sociale ale unei zone - se intersectează cu acestea. În special, MARS va permite o înțelegere aprofundată a rolului contextului. Studiile privind mass-media (și comunicarea) au o lungă tradiție de a sublinia importanța contextului, în tratarea, de exemplu, a producției media, a conținutului și a interpretării / recepției. Și, desigur, contextele sunt și spațiale. Regiunile și țările, cu comunitățile lor imaginate, politica lor, structurile lor instituționale, interiorul și exteriorul acestora sunt deosebite și impactul în moduri deosebit asupra structurilor (infra) media, conținutului media și practicilor de audiență. MARS va genera o mai bună înțelegere a complexității acestui context. Regiunile și țările nu sunt omogene în interior și nu pot fi studiate izolat și diferit structural de alte regiuni și țări. MARS încă ia în considerare faptul că aceste regiuni și țări sunt anumite entități socio-politice și culturale care au particularități caracteristice, dar complexe (și uneori contradictorii), care sunt extrem de semnificative pentru studiul sferelor media care sunt încorporate în aceste regiuni și țări.
Coloana vertebrală a MARS este fundamentarea în Praga, Republica Cehă, Europa Centrală și de Est și Uniunea Europeană. Acest lucru permite două puncte focale spațiale particulare, care oferă coloana vertebrală a programului MARS, și anume Europa Centrală și de Est și Uniunea Europeană. În același timp, MARS evită să se concentreze exclusiv pe Europa Centrală și de Est și oferă (în mare parte, dar nu exclusiv prin electives) cunoștințe despre alte regiuni europene sau despre Europa în ansamblu. O a doua extensie se referă la abordări mai transnaționale și transculturale, îndepărtându-se de logica omogenității statului național, cu accent pe conflictul intern și excluziunea. Această coloană vertebrală MARS este combinată și consolidată de două componente principale: o componentă teoretică, care constă dintr-o combinație de teorie post-colonială, sociologie media, studii de memorie și geografie politică. Mai mult, o componentă metodologică oferă suportul necesar. Aceste două puncte focale și componentele teoretice și metodologice structurează programul MARS.
MARS este o colaborare între Institutul de Studii în Comunicare și Jurnalism (ICSJ FSV UK ) și Institutul de Studii Internaționale (IIS FSV UK ).
Ce vor dobândi absolvenții MARS după finalizarea programului?
Absolvenții din programul de masterat MARS vor fi dobândit cunoștințe factuale despre poziția culturală și istorică a mass-media și a comunicării media în zona geografică din Europa Centrală și de Est. Ei vor înțelege contextele sociale și politice din Europa Centrală și de Est și contextul mai larg al Uniunii Europene și al regiunilor europene vecine. Vor cunoaște terminologia, conceptele cheie și teoriile domeniului de cercetare al comunicării interpersonale și mediatizate și al studiilor politice. Ei vor fi capabili să analizeze rolul social, politic și cultural al comunicării mediate și vor înțelege dinamica și conflictele politice regionale, transnaționale și europene. Vor ști să evalueze critic diferite surse de informații, au învățat regulile scrierii academice și vor putea să-și gestioneze propriul proiect de cercetare.
Cariere viitoare
Absolvenții MARS vor avea cunoștințe aprofundate despre mass-media și ecologia politică în Europa Centrală și de Est și în Uniunea Europeană. Acest lucru le va sprijini angajarea viitoare în mai multe funcții de conducere / consultanță într-o varietate de domenii și organizații sociale, inclusiv administrații de stat, sectorul privat (inclusiv mass-media), instituții de serviciu public și organizații non-profit.
Pentru cine este acest program?
MARS este ideal pentru studenții care doresc să dobândească cunoștințe mai bune despre rolul social al mass-media și al politicii și care doresc să înțeleagă modul în care diferite contexte interacționează între ele. MARS salută studenții care doresc să-și ascuțească mințile critice și curioase și care doresc să dobândească cunoștințe aprofundate despre modul în care funcționează Republica Cehă, Europa Centrală și de Est și Uniunea Europeană.
De ce sunt importante studiile media și studiile de zonă?
Mass-media sunt omniprezente în societate și joacă un rol cheie în difuzarea unei largi varietăți de reprezentări despre o diversitate la fel de mare de probleme. Mai mult ca oricând, diferite tehnologii și organizații au devenit foarte active în medierea lumilor noastre. Aceste reprezentări, tehnologii și organizații nu sunt neutre în sine, ci intervin activ în modul în care ne vedem lumile. Mai mult, acestea sunt locații cruciale pentru a înțelege modul în care funcționează procesele de fabricare. Studiile de zonă se bazează pe premisa că spațiul contează și că anumite spații au specificități care trebuie studiate în sine. Dar, în același timp, studiile de zonă se caracterizează prin amintirea permanentă că niciun spațiu nu este omogen și că spațiile se influențează reciproc, de exemplu în contexte de globalizare și post-colonialitate. În cele din urmă, studiile de zonă se concentrează, de asemenea, în mod critic pe relațiile de putere din și între diferite domenii, tematizând problemele de dominație și rezistență.
Structura cursului
Total credite
- Cursuri obligatorii: 69 de credite
- Cursuri obligatorii - teză finală: 15 credite
- Cursuri opționale obligatorii: 24 de credite
- Cursuri opționale: 12 credite
Cursuri obligatorii
- Media și societate
- Comunicare și politică
- Sistemul media ceh în comparație europeană
- Conflict și mass-media în sudul Europei
- Introducere în teoria post-colonială
- Geografie politică
- Memorizarea teoretică: amintirea socială și culturală
- Sistemele politice ale țărilor est-europene astăzi
- Instituțiile UE
- Mari dezbateri ale integrării europene
- Metodologia științelor sociale
- Scris academic
Cursuri obligatorii - teză finală
- Seminar de teză de master I
- Seminar II de teză de master
Cursuri opționale obligatorii
12 credite de selectat din lista 1:
- Interpretarea audiovizuală a realității
- Studii culturale
- Noua mass-media și cultura convergenței
- Economia politică a comunicării
- Imagini media și tehnice
- Contextele televiziunii
- Practică
12 credite de selectat din lista 2:
- Cultura și politica în Europa
- Migrația și mobilitatea: probleme comparative în țările din Europa de Vest
- Istoria transnațională a Europei contemporane
- Provocările actuale în Europa
- Concepte și interpretări ale istoriei Europei Centrale
- Excluziunea socială și romii în Europa Centrală
- Conflictele etnice în Europa Centrală și de Est
Cerințe de absolvire
În cursul programului, studenții obțin un total de 120 de credite ECTS, inclusiv cursurile obligatorii. Mai mult, studenții vor trebui să promoveze examenul de stat, care constă în apărarea tezei finale și un eseu academic de 2000 de cuvinte pe un subiect alocat aleatoriu în domeniul mass-media și al studiilor de zonă.
Admitere
Solicitanții pentru programul MARS vor trebui să-și fi obținut certificatele de BA până la începutul primului semestru al studiilor (sfârșitul lunii septembrie a fiecărui an). O experiență în studii media și de comunicare, relații internaționale, studii / științe politice sau alte discipline conexe se va dovedi avantajoasă pentru studenți pe parcursul desfășurării programului, dar primim, de asemenea, solicitanți foarte motivați, cu studii în alte domenii. Ceea ce este esențial pentru succesul solicitantului în timpul procedurii de selecție este demonstrarea unui interes activ pentru mass-media, comunicare și politică.
În plus față de formularul de cerere, trebuie furnizate următoarele documente:
- Copia unei diplome pentru a arăta studiile de licență finalizate sau confirmarea studiilor de licență în curs în anul universitar că aceste studii vor fi finalizate
- Transcrierea notelor și rezultatelor academice din studii anterioare de licență
- CV
- Scrisoare de motivație
- Document care arată nivelul atins în limba engleză (dacă este cazul)
Aplicațiile pot include, de asemenea:
- Referințe sau scrisori de recomandare
- Eșantion de scriere - cel mai bun text academic relevant scris de student (eseu, teză, analiză, studiu de caz etc.)
Toate documentele care nu sunt inițial în cehă, slovacă sau engleză trebuie traduse cu exactitate în engleză. Numai cererile complete vor fi luate în considerare. Datele personale vor fi utilizate exclusiv pentru organizarea înscrierii la curs.
Solicitanții care vorbesc nativ limba engleză sau ale căror studii au fost realizate în limba engleză nu trebuie să furnizeze dovezi ale nivelului lor de engleză. Alți solicitanți ar trebui să furnizeze unul dintre următoarele rezultate: IELTS Academic - scorul minim minim de bandă necesar de 6,5, cu scorul de bandă 6,0 sau mai mare în toate cele patru componente, Testul bazat pe internet TOEFL - scorul general minim necesar de 80 sau Cambridge ESOL FCE - scorul minim la scară de 173.
Cererile care sunt complete și care îndeplinesc toate cerințele vor fi evaluate de comitetul de admitere. Accentul evaluării va fi pus pe calitatea academică a activităților anterioare, nivelurile de cunoștințe dobândite, abilități și motivație. Comitetul va clasifica toate cererile luate în considerare pe baza unui scor alocat pe o scară de la 1 la 100 de puncte. Acest scor este constituit după cum urmează: (1) calitatea academică a activităților anterioare și nivelurile de cunoștințe dobândite (inclusiv studii anterioare): 0-30 puncte; (2) abilități (inclusiv competența în limba engleză): 0-30 puncte; (3) motivație: 0-40 de puncte. Pentru a fi clasat, scorul fiecărei componente de scor trebuie să fie mai mare de 50% din scorul maxim.
Taxe
Taxe de școlarizare
- 3000 EUR pe an pentru studenții din țările UE și SEE
- 6000 EUR pe an pentru studenții din alte țări
Vă rugăm să rețineți că aceste taxe acoperă doar costul instruirii și al examenelor și că studenții sunt responsabili de plata propriilor cheltuieli de trai (hrană, cazare etc.). Costurile de trai în Praga sunt în general considerate accesibile în comparație cu, de exemplu, multe capitale din Europa de Vest.
Reducerea sau renunțarea la taxă
Facultatea de Științe Sociale își propune să sprijine viitorii studenți și studiile lor. Prin urmare, oferim un set de burse și reduceri de taxe.
Burse și finanțare
Burse internaționale ale Fondului Visegrad
Fondul Internațional Visegrad (FIV) este o inițiativă comună a guvernelor celor patru țări ale Grupului Visegrad (Slovacia, Republica Cehă, Polonia și Ungaria). Oferă burse pentru studii în străinătate, atât studenților din cadrul grupului Visegrad, cât și țărilor vecine, cum ar fi Belarus și Ucraina. Dacă este necesar, solicitanții de burse pot solicita o confirmare preliminară a acceptării la Biroul internațional din FSV UK .
Bursele Comisiei Fulbright
Comisia Fulbright oferă cetățenilor americani posibilitatea de a studia, preda sau efectua cercetări în Republica Cehă. Puteți găsi informații despre subvenții aici. Pe lângă Granturile Fulbright, există și alte programe de burse disponibile pentru studenții din SUA.
Alte surse
Studyin.cz oferă informații esențiale despre sistemul de învățământ superior, oportunitățile de studiu și burse, precum și despre viața de student din Republica Cehă.
De ce Praga?
- Praga, cu locația și istoria sa geografică, este un loc perfect pentru a studia mass-media și politica;
- Universitatea Charles aparține celor mai bune universități din lume;
- Universitatea Charles are parteneriate cu alte universități de top din întreaga lume;
- Praga este o destinație favorită printre studenții internaționali pentru mediul său cosmopolit și oportunitățile excelente de muncă atât în timpul studiilor, cât și după acestea;
- Personalul nostru didactic excelent folosește o abordare personală și centrată pe elev a învățării, stimulând în același timp autonomia intelectuală a elevului;
- Praga este un oraș bun, ospitalier și primitor, fără probleme serioase de siguranță.
Admitere
Galerie
Rezultatul programului
Absolvenții dobândesc cunoștințe concrete despre poziția culturală și istorică a mass-media și a comunicării media în zona geografică a Europei Centrale. Ei înțeleg contextele sociale și politice din Europa Centrală și contextul mai larg al Uniunii Europene și al regiunilor europene învecinate.
Ei cunosc terminologia, conceptele cheie și teoriile domeniului de cercetare al comunicării interpersonale și mediate și al studiilor politice. Ei sunt capabili să analizeze rolul social, politic și cultural al comunicării media și al conținutului media și înțeleg dinamica și conflictele politice regionale, transnaționale și europene. Ei știu să evalueze critic diferite surse de informații, au învățat regulile scrisului academic și pot să își gestioneze propriul proiect de cercetare.
Studenți ideali
MARS este ideal pentru studenții care doresc să obțină cunoștințe mai bune despre rolul social al mass-media și al politicii și care doresc să înțeleagă modul în care diferitele contexte interacționează între ele. MARS salută studenții care doresc să-și ascuți mintea critică și curios și care doresc să dobândească cunoștințe aprofundate despre modul în care funcționează Republica Cehă, Europa Centrală și de Est și Uniunea Europeană.
Oportunități de carieră
Absolvenții MARS vor fi atins cunoștințe aprofundate despre mass-media și ecologia politică în Europa Centrală de Est și Uniunea Europeană. Acest lucru va sprijini viitoarea lor angajare în posturi de conducere/consiliere într-o varietate de domenii și organizații sociale, inclusiv administrații de stat, sectorul privat (inclusiv mass-media), instituții de servicii publice și organizații non-profit.