Master în industrii creative
Radboud University
Informatie cheie
Locația campusului
Nijmegen, Ţările de Jos
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
În campus
Durata
1 an
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
EUR 2.314 / per year *
Termen limită de aplicare
01 Jul 2024
Cea mai devreme dată de începere
Sep 2024
* pentru resortisanții UE/SEE; 16.500,00 EUR pentru resortisanții din afara UE/SEE
Introducere
În lumea mass-media dinamică de azi, creativitatea și inovația sunt integrate inseparabil cu tehnologia și globalizarea. La Radboud University , vă ajutăm să dezvoltați o viziune reflectorizantă, interesantă și critică a industriilor creative și a relației sale cu economia și comercialismul. Vă rugăm să priviți dincolo de promisiunea autenticității, strigătul pentru valoare sau căutarea calității în industriile creative. Dar, și, cel mai important, să nu pierdeți niciodată din vedere nucleul său; inima industriilor creative este produsul sau evenimentul cultural. De aceea, în fiecare curs, în fiecare dezbatere, punctul nostru de plecare este elementul estetic și creativ. Este vorba despre adăugarea de noi valori și semnificații industriilor creative.
În specializarea Master în Industrii creative, ne concentrăm pe produsul artistic. Ne uităm la minunata lume nouă în care moda înaltă interacționează cu gadgeturile tehnologice și în care serialele de televiziune câștigă teren în cinematografie. Veți studia, de asemenea, societatea noastră industrială (post) ca fenomen cultural.
Fapte și cifre
- Diplomă: Master în Arte și Cultură
- Facultatea: Facultatea de Arte
- Cod Croho: 60087
- Durata: 1 an (60 CE), normă întreagă
- Luna / lunile de început: septembrie
- Limba de predare: engleză
- Studenți înscriși: 50-75 pe an
- Ore de contact: 10-17 ore pe săptămână
Programul de master în industrii creative: ceva pentru tine?
- Priviți multe domenii ale industriei creative: nu doar moda, muzica, filmul și televiziunea, ci și media (socială) și educația.
- Abordăm industriile creative cu un accent puternic pe cultură.
- Un program hands-on, cu mai multe misiuni pe săptămână care vă determină să dezvoltați „abilitățile soft” pentru a avea succes pe piața muncii.
- Avem contacte strânse cu organizații culturale și de artă din Nijmegen și din jurul său.
De ce studiați acest program
- Abordăm industriile creative cu un accent puternic pe cultură: punem obiectul creativ, produsul sau procesul în sine în centrul studiului. Acest accent face ca abordarea noastră să fie unică în Olanda.
- Ne uităm la multe domenii ale industriei creative: nu doar moda, muzica, filmul și televiziunea, ci și media (socială) și educația.
- Aducem o abordare practică în acest domeniu, nu doar să vedem jucătorii mari, cum ar fi conglomeratele globale, ci și întreprinderile mici și mijlocii, fără să uităm companiile unic / bărbat.
- Programul nostru este practic, cu mai multe sarcini pe săptămână care vă provoacă să vă dezvoltați „abilitățile soft pentru a avea succes pe piața muncii.
- Avem contacte strânse cu organizații culturale și de artă din Nijmegen și din jurul său. Puteți utiliza aceste contacte pentru a obține un gust real al industriilor în care veți lucra.
Admitere
Curriculum
Abordarea noastră în acest domeniu
Creativitatea este considerată o marfă destul de dorită în cultura noastră contemporană. Creativitatea – susțin economiștii și oficialii guvernamentali – este necesară pentru a inova, iar inovația duce la prosperitate economică. Totuși, ce înseamnă să fii creativ? Ce sunt produsele creative?
Industriile creative sunt un domeniu dinamic și complex care se schimbă rapid datorită globalizării și dezvoltării continue a tehnologiilor noi și interesante. La Radboud University ne uităm la multe domenii ale industriei creative, cum ar fi:
- Moda: Moda este o industrie comercială, creativă și culturală care produce și consumă obiecte materiale precum textile și articole de îmbrăcăminte, dar și valori mai imateriale precum tendințe, imagini, sens, dorință, experiență și idealuri (frumusețe). Glamourul modei poate să ne ademenească, dar este cea mai poluantă industrie după industria petrolului. Domeniul este dominat de viteză incredibilă, rotație rapidă și deșeuri mari. Poate industria modei să-și păstreze farmecul, dar să devină mai sustenabilă?
- Media: Peisajul media contemporan este dominat de conglomerate globale care dețin companii din diverse industrii, cum ar fi studiouri de film, parcuri tematice, rețele de televiziune, canale de sport și de știri, case de discuri, edituri și dezvoltatori de jocuri. Drept urmare, industria s-a transformat într-o economie culturală în care doar șase „giganți media” - inclusiv Disney și Time Warner - controlează 90% din tot ceea ce citim, urmărim sau ascultăm. Ne vom uita la modul în care industria media modelează atât forma, cât și conținutul producțiilor media contemporane.
- Educație: creativitatea și așa-numitele „abilități din secolul 21” în educație sunt abilități care sunt importante pentru societățile post-industriale contemporane. Este, de asemenea, dorința oamenilor de a învăța și de a-și crește „intelectul cultural” este, de asemenea, folosit pentru promovarea produselor. De exemplu, muzeele devin mult mai interactive pentru a ajuta vizitatorii să-și înțeleagă mai bine conținutul.
Provocări cu care se confruntă experții din industriile creative
Abordarea noastră față de industriile creative este atât teoretică, cât și pragmatică. În această specializare de master, ne uităm la jucătorii mai mari și mai mici din domeniul industriilor creative, de la conglomerate globale până la companii cu un singur om/femeie. Ne uităm la provocările cu care se pot confrunta. Aceste provocări includ:
- Încercarea de a determina ce se va întâmpla în viitor. Ca viitor expert în industriile creative, vei învăța să analizezi și să prezici tendințele din domeniu în sine: de la întrebări practice, cum ar fi ce influență poate avea iPhone-ul asupra modei, până la întrebări mai generale, cum ar fi cum poate cultura să reunească comunitățile sau cum poate creația. industriile investesc în valori de frumusețe, calitate și creare de sens.
- Încercarea de a face domeniul mai durabil. În industriile creative, tendințele se mișcă într-un ritm surprinzător de rapid. Must-have-ul de mâine va fi vechi săptămâna viitoare. Este posibil să încetinim tendințele în lumea globalizată care se schimbă rapid? Sau putem introduce încetineala ca noua tendinta?
Specializări
Creative Industries este o specializare a programului de master în Artă și Cultură. Cealaltă specializare predată în limba engleză este:
- Turism și cultură
Oportunități de carieră
Perspectivele de carieră
Dacă vrei să faci o carieră în zona în care arta se întâlnește cu comerțul, în care highbrow întâlnește lowbrow și unde elita întâlnește publicul, specializarea Masterului în industrii creative se va potrivi cu siguranță intereselor tale.
Aptitudini
Acest master vă va ajuta să dezvoltați atitudinea reflexivă, curios și critică de care aveți nevoie pentru a reuși în acest domeniu, în timp ce priviți îndeaproape metodele de cercetare și discuțiile în jurul acestor subiecte. Vă veți familiariza cu documentele de politică, planurile de afaceri, scenariile pentru viitor, cunoștințele avansate ale industriilor bazate pe produsul creativ. Veți putea, de asemenea, să evaluați tendințele viitoare, în special în ceea ce privește industria. Pe scurt, veți avea abilitățile de care aveți nevoie pentru a contribui la dezvoltarea sectorului creativ tânăr și dinamic.
Posturi de muncă
Slujbele pe care s-ar putea să le faci după absolvirea acestui program sunt extrem de variate. Terenul industriilor creative este pe cât de divers, pe atât de mare și se extinde continuu, creând multe noi locuri de muncă potențiale. Prin urmare, ne așteptăm că va exista din ce în ce mai multă cerere pentru oameni cu experiență în industriile creative.
Pentru a vă face o idee despre posibilele locuri de muncă, iată un eșantion de joburi pe care le fac acum absolvenții noștri:
- Trend watcher pentru companii
- Consultant educație artistică pentru o organizație educațională
- Consultant „televiziune de calitate” pentru un post național de televiziune comercială
- Factorul de politici culturale pentru guvern
- Organizator de festival
- Webmaster la un muzeu
- Organizator de programe la un festival de film
Industrii creative la televizor!
Emisiunea TV olandeză Ondernemen doen we zo („Cum ne conducem afacerea”) a prezentat programul nostru de master în industrii creative într-o emisiune despre industriile creative. Fostul student Ricardo a vorbit despre compania de urmărire a tendințelor pe care a lansat-o după absolvire.
Radboud Serviciul pentru carieră
Radboud Career Service îi ajută pe studenți să găsească stagii, oferă sfaturi în carieră și poate oferi sfaturi și îndrumări atunci când aplică pentru locuri de muncă.
Cercetările noastre în acest domeniu
Un mic eșantion de cercetări efectuate la Radboud University în domeniul industriilor creative:
Moda si tehnologie
Radboud University profesorul Anneke Smelik conduce proiectul de cercetare interdisciplinară „Crafting Wearables”, care își propune să proiecteze articole vestimentare care sunt robuste și la modă, precum și viabile comercial în cadrul lanțului de producție. În timp ce viitorul tehnologiei la modă, sau „purtabile”, a fost anunțat de multe ori, praxis-ul rămâne în urmă. Materialele purtabile părăsesc rar laboratorul sau podiumul, deoarece nu sunt testate de-a lungul întregului lanț de producție; estetica designului nu este integrată în tehnologie; sau rămân un gadget fără a ține cont de corpul, identitatea sau performanța purtătorului. Prin proiecte de cercetare interconectate, acest program interdisciplinar face o punte între teorie și practică, experiment și industrie și proiectare și producție. Drept urmare, proiectul nu va crea doar obiecte purtabile, ci va analiza și modul în care tehnologia la modă se leagă de identitate, va înțelege impactul ei social, va aduce tehnologia mai aproape de designul modei și va face din aceasta o ramură competitivă a industriei creative din Țările de Jos.
Interacțiunea sonică
Radboud University lectorul Vincent Meelberg face cercetări în relația dintre sunet și interacțiune. Ființele umane interacționează între ele folosind sunetul, cum ar fi vorbirea. A face muzică este și o formă de interacțiune sonoră. Dispozitive precum alarmele, telefoanele mobile și chiar mașinile comunică cu utilizatorii lor prin sunet. În cercetările sale, Meelberg investighează aceste diferite forme de interacțiune sonoră, concentrându-se atât pe sunetele de zi cu zi, cât și pe sunetele care sunt rezultatul practicilor artistice, cum ar fi muzica, piesele radio și arta sonoră. Această cercetare abordează probleme precum modurile în care folosim sunetul pentru a interacționa, modul în care sunetul determină modul în care experimentăm mediile și modurile în care practicile artistice ne pot învăța despre modul în care sunetul ne poate afecta.
Vincent Meelberg este editorul fondator al Journal of Sonic Studies și a coeditat recent o carte despre arta sonoră, numită The Routledge Companion to Sounding Art (Routledge 2017).
Industria media
Martijn Stevens studiază dimensiunile sociale, culturale și organizaționale ale colaborării multidisciplinare și intersectoriale în industriile creative. S-a susținut frecvent că industriile creative sunt motoarele inovației și, în plus, că inovarea de succes se realizează în mare parte prin relații. Prin urmare, o cultură a „angajamentului de colaborare” este crucială. Cu toate acestea, industriile creative sunt, de asemenea, extrem de ambivalente și complexe din punct de vedere instituțional, datorită coexistenței simultane a discursurilor conflictuale și a cadrelor de referință divergente, ceea ce provoacă adesea disonanță și perturbare în procesul creativ. În consecință, inovarea nu este neapărat o întreprindere confortabilă sau plăcută. Prin urmare, ar trebui să se acorde o atenție deosebită creșterii încrederii și respectului reciproc.
Pe lângă un interes puternic pentru cercetarea interdisciplinară, Martijn Stevens este, de asemenea, pasionat de a crea un mediu de învățare care încurajează experimentarea comună și gândirea interdisciplinară. Prin urmare, a fost implicat în mai multe proiecte care au avut ca scop încurajarea schimbului reciproc între studenții care lucrează în domeniile artei, științei și științelor umaniste.