Master în cultură și schimbare: studii critice în științe umaniste
Malmö University
Informatie cheie
Locația campusului
Malmö, Suedia
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
În campus
Durata
2 years
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
SEK 195.000 / per course *
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
02 Sep 2024
* taxa de școlarizare completă
Introducere
Acest program este conceput special pentru a vă oferi abilitățile, încrederea și calificările pentru a lucra în producția culturală, administrarea culturală și întreprindere, în special în moduri conștiente și responsabile din punct de vedere etic.
Cultura și schimbarea: studiile critice în domeniul științelor umaniste este un program de masterat de doi ani destinat studenților interesați să înțeleagă mai bine diverse fenomene culturale, atât din trecut, cât și din prezent. Programul vă va încuraja să vă gândiți în mod extensiv și creativ la modul în care cultura este produsă și reprodusă și de ce este încă un teren contestat. Explorăm și punem întrebări despre probleme de putere, reprezentare, memorie, tăcere și loc. Programul vă va ajuta să legați teoria și practica și să dezvoltați interesele de cercetare în colaborare cu părțile interesate externe. Dacă v-ați gândit vreodată să lucrați în artă, la elaborarea politicilor, la administrarea culturală sau chiar să urmați un doctorat, acesta ar putea fi programul ideal pentru dvs.
Despre
Un program de masterat de doi ani în studii culturale
Cultura nu este doar un set de texte, imagini, artefacte și compoziții pe care le experimentăm sau le analizăm. Este, de asemenea, un mediu viu prin care interacționăm cu lumea și cu ceilalți, precum și să ne înțelegem pe noi înșine și societățile în care locuim. Cultura se schimbă constant și afectează modul în care se negociază puterea. În secolul XXI post-adevăr, post-memorie, nu este încă clar cum diferite perspective și expresii ale culturii vor continua să coexiste. Întrebările pe care trebuie să le înfruntăm și să le abordăm sunt: cine ajunge să vorbească și să acționeze și cine ascultă? De ce producem cunoștințe și pentru ce este folosită? Și cum ne putem angaja și participa din punct de vedere etic la munca de a face / face „cultură”?
Ce face programul unic?
Acesta este un program de masterat de doi ani în studii culturale, care se bazează pe științele umaniste, dar folosește și metode, teorii și abordări din alte domenii, cum ar fi proiectarea participativă, muzeologia critică și cercetarea artistică. O caracteristică distinctivă a acestui program este legătura dintre teorie și practică. Veți studia cultura într-un sens larg și vă veți implica practic în diferite forme de producție culturală, deoarece aceasta are loc în cadrul unor instituții precum muzee, teatre, locuri de artă și în dialog cu părțile interesate, cum ar fi artiști, curatori, activiști, colective și întreprinderi mici. . O parte importantă a acestui program multidisciplinar este de a vă oferi oportunități, ca student, de a colabora cu părțile interesate culturale și de a co-crea propriile producții, precum și de a construi o comunitate de colegi.
Structura programului
Primul an se concentrează pe abordarea conceptelor și preocupărilor teoretice cheie din domeniu. Ne vom baza pe o gamă largă de materiale, de la film și artă vizuală la spectacole și monumente publice. Anul acesta include, de asemenea, un curs cu abordări multidisciplinare pentru proiectarea și metodele de cercetare, precum și un curs de cercetare implicat social desfășurat în colaborare cu părțile interesate externe. Programul progresează prin consolidarea treptată a încrederii și independenței studenților, atât în ceea ce privește bursele, cât și prin crearea de rețele culturale mai largi. În al doilea an, oferim cursuri elective la discipline mai specializate, iar programul se încheie cu studenții care redactează o lucrare de masterat de 30 de credite.
Pentru ce fel de carieră vei fi pregătit?
Acest program este conceput special pentru a vă oferi abilitățile, încrederea și calificările pentru a lucra în producția culturală, administrarea culturală și întreprindere, în special în moduri conștiente și responsabile din punct de vedere etic. Lucrând cu o serie de părți interesate locale și alături de colegi, veți avea, de asemenea, oportunitatea de a construi o rețea profesională puternică. În același timp, programul oferă rigoarea necesară pentru a pregăti studenții pentru studii doctorale într-un context academic interdisciplinar și internațional.
Cerințe de intrare
- Diplomă de licență (180 de credite) sau echivalent în științe sociale, umaniste sau arte.
- Eligibilitate generală echivalentul cursului de engleză din limba gimnazială superioară suedeză B.
Organizare
În acest program, studenții se angajează cu abordări critice din științele umaniste pentru a studia și a înțelege dinamica producției culturale și a schimbărilor din societate. Ei explorează cuplul evolutiv al ideilor despre om în diferite contexte geografice și analizează expresiile culturale (de exemplu, texte, filme, opere de artă), deoarece sunt situate în diverse întâlniri, fricțiuni și încurcături istorice. Situația este o dimensiune importantă, deoarece subliniază conștientizarea pozițiilor subiectului individual și colectiv în spațiu și timp și identifică relațiile în și între contexte umane, neumane și virtuale. Elevii își vor consolida abilitățile în metodologii umaniste eficiente, cum ar fi analiza hermeneutică, lectură atentă, observație critică, fenomenologie, raționament și scriere atrăgătoare. Aceste abilități vor fi dezvoltate în continuare printr-un curs de cercetare bazat pe acțiune. Prin aceste metode, elevii se angajează în mai multe moduri de a explora fenomenele culturale din societate, unde există puncte de acces schimbătoare și inegale și posibilități de producție și reproducere. Asigurând relevanță pentru „aici și acum”, programul oferă, de asemenea, un spațiu pentru studenți pentru a negocia aspecte de actualitate, cum ar fi decolonizarea schimbărilor climatice, criptomonede și utopii economice, granițe reale și imaginate și transgresiunile, monumentele și iconoclasma acestora. Prin aceste reflecții, ne întrebăm: Cine are puterea de a vorbi și de a acționa? Cum funcționează reprezentarea și afectează / produc diferite corpuri? În ce condiții se produce etic cunoașterea? Toate aceste abordări și întrebări dau tonul unei anchete critice riguroase într-o cultură în care elevii pot interoga istoriile provocatoare și părtinirile lor moștenite, teoretiza în mod reflex și, de asemenea, experimenta creativ și se pot juca cu alternative.
Programul este înrădăcinat în tradițiile academice ale teoriei critice, hermeneuticii, studiilor culturale și umaniste critice, care se ocupă de probleme epistemologice ale puterii și ideologiei, critica ca praxi, modalități de transmitere și probleme de traducere. Cu toate acestea, punctul său de plecare provine dintr-o idee de cultură, atât făcută, cât și moștenită, ceea ce înseamnă că este produsul acțiunilor (și reacțiilor) individuale și colective acumulate. Astfel, se acordă o atenție specială metodologiilor de cercetare participative și bazate pe acțiune care subliniază dimensiunile situate și experiențiale ale cercetării teoretice. Progresia dintre modulele cursului este structurată într-un mod care încearcă să integreze teoria și practica, punând teoria în practică și lăsând practica să informeze teoria. O parte importantă a programului constă în faptul că studenții sunt încurajați să colaboreze cu părțile interesate din domeniul cultural și să-și creeze propriile producții, precum și să construiască o comunitate de colegi. În cadrul programului, studenții vor dobândi abilitățile necesare pentru a lucra în producția culturală și administrarea culturală, în moduri care sunt conștiente de poziție și responsabile din punct de vedere etic. În același timp, programul oferă rigoarea necesară pentru ca studenții să se pregătească pentru studii doctorale într-un context științific interdisciplinar și internațional.
Rezultatele învățării
Obiective generale pentru cursurile ciclului al doilea și programele de studiu (Högskolelagen 1: 8-9)
Cursurile și programele de studiu din ciclul al doilea implică dobândirea de cunoștințe, competențe și abilități de specialitate în raport cu cursurile și programele de studiu din primul ciclu și, în plus față de cerințele pentru cursurile din primul ciclu și programele de studiu:
- Dezvoltarea în continuare a capacității studenților de a se integra și de a folosi în mod autonom cunoștințele lor
- Dezvoltarea capacității elevilor de a face față fenomenelor, problemelor și situațiilor complexe și
- Dezvoltarea potențialului studenților pentru activități profesionale care necesită o autonomie considerabilă sau pentru activități de cercetare și dezvoltare. Ordonanța de învățământ superior (2006: 173).
Rezultate de calificare pentru un master (ordonanță de învățământ superior)
Cunoștințe și înțelegere
Pentru un grad de master (120 de credite), studentul trebuie:
- să demonstreze cunoștințe și înțelegere în domeniul studiilor culturale, inclusiv cunoștințe largi ale domeniului și cunoștințe semnificativ mai profunde ale anumitor părți ale domeniului, precum și o perspectivă asupra cercetării și practicii actuale și
- să demonstreze cunoștințe metodologice specializate în domeniul studiilor culturale.
Competență și abilități
Pentru un grad de master (120 de credite), studentul trebuie:
- să demonstreze capacitatea de a integra în mod critic și sistematic cunoștințele și de a analiza, evalua și aborda fenomene, probleme și situații complexe chiar și cu informații limitate.
- să demonstreze abilitatea de a identifica și formula problemele în mod critic, autonom și creativ, precum și de a planifica și, folosind metode adecvate, să întreprindă sarcini avansate în cadrul unor perioade de timp prestabilite și astfel să contribuie la formarea cunoștințelor, precum și abilitatea de a evalua această lucrare.
- să demonstreze abilitatea în vorbire și scriere atât la nivel național, cât și internațional de a raporta și discuta în mod clar concluziile sale și cunoștințele și argumentele pe care se bazează în dialog cu diferite audiențe.
- să demonstreze abilitățile necesare pentru participarea la cercetare sau angajare autonomă într-o altă ocupație calificată.
Judecată și abordare
Pentru un grad de master (120 de credite), studentul trebuie:
- să demonstreze capacitatea de a face evaluări în domeniul principal de studiu informat de problemele disciplinare, sociale și etice relevante și, de asemenea, să demonstreze conștientizarea aspectelor etice ale cercetării și practicii.
- să demonstreze o perspectivă asupra posibilităților și limitărilor cercetării, rolului său în societate și responsabilității individului pentru modul în care este utilizată.
- demonstrează capacitatea de a identifica nevoia personală de cunoaștere suplimentară și de a-și asuma responsabilitatea pentru învățarea continuă.
Admitere
Curriculum
Structura programului
Acest program începe cu studenți noi în fiecare semestru de toamnă. Primul an se concentrează pe abordarea conceptelor și preocupărilor teoretice cheie din domeniu. Ne vom baza pe o gamă largă de materiale, de la film și artă vizuală până la spectacole și monumente publice. Acest an include, de asemenea, un curs cu abordări multidisciplinare ale designului și metodelor de cercetare, precum și un curs de cercetare implicat social, desfășurat în colaborare cu părțile interesate externe. Programul progresează prin construirea treptată a încrederii și independenței studenților, atât în ceea ce privește bursa, cât și prin crearea de rețele culturale mai largi. În al doilea an, oferim cursuri opționale la discipline mai specializate, iar programul se încheie cu studenții care scriu o teză de master de 30 de credite.
cuprins
Toamna 2024 - Semestrul 1
- Critical Humanities - Ideas on the Move (KK680A), 15 credite, obligatoriu
- Locații de cultură - istorie și loc (KK681A), 7,5 credite, obligatoriu
- Reprezentare și putere (KK682A), 7,5 credite, obligatoriu
Primăvara 2025 - Semestrul 2
- Metodologii integrate pentru proiectarea cercetării (KK683A), 15 credite, obligatoriu
- Cercetare implicată social (KK684B), 15 credite, obligatoriu
Toamna 2025 - Semestrul 3
- Etica biosocială: Limitele omului (KK488A), 15 credite, opțional
- Politica culturală în antropocen: perspective globale și locale (KK489A), 15 credite, opțional
Primăvara 2026 - Semestrul 4
- Studii culturale: Teză de master (de doi ani) (KK690A), 30 de credite, obligatoriu
Rezultatul programului
Obiective generale pentru cursurile de ciclul al doilea și programele de studiu (Högskolelagen 1:8-9)
Cursurile și programele de studii din ciclul al doilea presupun dobândirea de cunoștințe, competențe și abilități de specialitate cu privire la cursurile și programele de studiu de ciclul I și, în plus față de cerințele pentru cursurile și programele de studiu de ciclul întâi:
- A dezvolta în continuare capacitatea elevilor de a integra și de a utiliza în mod autonom cunoștințele lor
- Dezvoltați capacitatea elevului de a face față fenomenelor, problemelor și situațiilor complexe
- Dezvoltați potențialul studenților pentru activități profesionale care necesită autonomie considerabilă sau pentru activități de cercetare și dezvoltare. Ordonanța învățământului superior (2006:173)
Rezultatele calificării pentru o diplomă de master (Ordonanța învățământului superior)
Cunoștințe și înțelegere
Pentru o diplomă de master (120 de credite), studentul trebuie:
- Demonstrați cunoștințe și înțelegere în domeniul studiilor culturale, inclusiv cunoștințe ample ale domeniului și cunoștințe semnificativ mai profunde ale unor părți specifice ale domeniului, precum și o perspectivă asupra cercetării și practicii curente
- Demonstrați cunoștințe metodologice de specialitate în domeniul studiilor culturale
Competență și abilități
Pentru o diplomă de master (120 de credite), studentul trebuie:
- Demonstrează capacitatea de a integra în mod critic și sistematic cunoștințele și de a analiza, evalua și trata fenomene, probleme și situații complexe chiar și cu informații limitate
- Demonstrează capacitatea de a identifica și formula probleme în mod critic, autonom și creativ, precum și de a planifica și, folosind metode adecvate, de a întreprinde sarcini avansate în intervale de timp prestabilite, contribuind astfel la formarea cunoștințelor, precum și la capacitatea de a evalua această activitate
- Demonstrează capacitatea în vorbire și scris atât la nivel național, cât și internațional de a raporta și discuta concluziile sale, precum și cunoștințele și argumentele pe care se bazează, în dialog cu diferite audiențe
- Demonstrați abilitățile necesare pentru participarea la cercetare sau angajare autonomă într-o altă ocupație calificată
Judecată și abordare
Pentru o diplomă de master (120 de credite), studentul trebuie:
- Demonstrează capacitatea de a face evaluări în domeniul principal de studiu, bazate pe probleme disciplinare, sociale și etice relevante și, de asemenea, de a demonstra conștientizarea aspectelor etice ale cercetării și practicii
- Demonstrați o perspectivă asupra posibilităților și limitărilor cercetării, rolul acesteia în societate și responsabilitatea individului pentru modul în care este utilizată
- Demonstrați capacitatea de a identifica nevoia personală de cunoștințe suplimentare și de a-și asuma responsabilitatea pentru învățarea sa continuă
Oportunități de carieră
Acest program este conceput special pentru a vă oferi abilitățile, încrederea și calificările necesare pentru a lucra în producția culturală, administrarea culturală și întreprindere, în special în moduri care sunt conștiente și responsabile din punct de vedere etic. Lucrând cu o serie de părți interesate locale și alături de colegi, veți avea, de asemenea, oportunitatea de a construi o rețea profesională puternică. În același timp, programul oferă rigoarea necesară pregătirii studenților pentru studii doctorale într-un context academic interdisciplinar și internațional.