Master în arhitectură peisagistică
Sapienza University of Rome
Informatie cheie
Locația campusului
Rome, Italia
Limbi Străine
Engleză, Italiană
Formatul de studiu
În campus
Durata
2 years
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
EUR 1.500 / per year *
Termen limită de aplicare
29 Jul 2024
Cea mai devreme dată de începere
Oct 2024
* pe an academic
Introducere
Diploma urmărește să completeze o formare specializată, integrând cunoștințe teoretico-critice și abilități operative și profesionale în domeniul proiectării peisajului la o gamă variată de scale, oferind abilitățile de a colabora cu alte figuri profesionale din domeniile arhitecturii, ingineriei și naturii. Științe.
Programul este articulat, ca și în UE, în unități și activități care vizează furnizarea de abilități legate de planificarea, proiectarea și gestionarea proceselor de transformare a peisajului, în componentele sale naturale și antropice, pentru a satisface natura și omul, nevoi funcționale și estetice. Acest lucru se va face recunoscând potențialul peisajului (în caracteristicile sale fizice, ecologice-ecologice, estetice și socio-culturale), precum și potențialul și problemele contextelor în care au loc intervențiile, utilizând funcții estetice, funcționale și operative. principii bazate pe metodologii tehnico-științifice specifice.
Cunoștințele necesare pentru formarea completă a arhitectului peisagistic, recunoscut la nivel european (Declarația EFLA, Fundația Europeană pentru Arhitectura Peisajului, Bruxelles, aprilie 1989), include următoarele:
- Istoria și teoria peisajului, a artelor, a tehnologiilor, a științelor umane și naturale și relația lor;
- Teorii estetice care influențează proiectul peisajului;
- Ecologie și utilizarea elementelor naturale ca bază pentru conservarea, planificarea, proiectarea și gestionarea peisajului;
- Cerințele lucrărilor de arhitectură și inginerie, în raport cu caracteristicile peisajului;
- Probleme fizice și tehnologice care interferează cu mediul;
- Relațiile dintre om și mediu;
- Protejarea, conservarea și conservarea peisajului istoric;
- Relevanța arhitecturii peisajului în procesele de planificare și proiectare, la nivel regional, național și internațional;
- Metodele de analiză, pregătitoare pentru planificarea peisajului și a relațiilor de mediu;
- Metodele și tehnicile de reprezentare și comunicare;
- Procesele productive, normative și manageriale, necesare pentru realizarea planurilor și proiectelor;
- Legislația legată de practicarea profesiei de arhitect peisagist.
Programul ia în considerare particularitatea disciplinei arhitecturii peisajului contemporan, cu referire la următoarele:
- Dimensiunea sa actuală de planificare, orientată spre promovarea identității locurilor
- Aspectele tehnice și tehnologice specifice
- Obiectivele legate de calitatea peisajului
- Metodele ecologico-ecologice
- Scopurile sociale ale proiectului
- Aspectele de mediu, economice, sociale, tehnice și de sustenabilitate energetică
- O viziune contemporană și dinamică a aspectelor de mediu
În aceste scopuri, Oferta Educațională obișnuită poate fi integrată cu activități legate de organizarea, participarea și gestionarea seminariilor și atelierelor, la nivel național și internațional.
Admitere
Curriculum
Programul este articulat în unități cu un singur subiect, laboratoare interdisciplinare, precum și ateliere, seminarii, tururi ghidate, stagii și/sau etape, cu accent pe integrarea dintre subiecte și sinergia dintre diferitele modalități de predare.
Unitățile teoretice se ocupă de acel corp de cunoștințe care este fundamental pentru analiza și înțelegerea sistemelor peisagistice, pentru planificarea și gestionarea sistemelor verzi, la o varietate de scări, pentru conservarea grădinilor și amenajarea peisajului.
Laboratoarele interdisciplinare experimentează, pe domenii și/sau domenii specifice, experiențe care rafinează abilitățile necesare definirii problemelor complexe de proiectare, în ceea ce privește citirea, înțelegerea și rezoluția proiectării, oferind soluții care folosesc instrumente tradiționale și inovatoare. Laboratoarele promovează abordări interdisciplinare, inclusiv seminarii prin care studenții pot integra cunoștințele dobândite prin unitățile teoretice.
Programul favorizează integrarea subiectelor pentru a realiza o formare complexă. Este articulat în trei faze, care se desfășoară pe parcursul a patru semestre.
Prima fază coincide cu primul semestru. Se caracterizează prin procesul de uniformizare a profilurilor formative – adesea foarte diferite – ale noilor studenți prin unități cu un singur subiect, în principal teoretice și tehnice. Este alcătuit din următoarele unități: Estetica peisajului, Teorii ale peisajului contemporan, Studii de fitogeografie și geobotanica, Silvicultură și peisaj urban și Reprezentarea peisajului.
A doua fază coincide cu semestrul II și III. Se concentrează pe formarea studentului în design, prin patru laboratoare interdisciplinare, tematice și unele unități cu un singur subiect, care integrează în continuare laboratoarele.
Laboratoarele reprezintă nucleul formării studentului în design. Acestea tratează principalele teme ale competențelor specifice ale arhitectului peisagist, așa cum sunt stabilite de cadrul de competențe al arhitectului peisagist, toate orientate către principii de durabilitate, intervenții ecologice, propuneri culturale și de design actualizate.
Articularea laboratoarelor în module oferă studenților informații și practici care sunt utile experiențelor individuale de proiectare, pentru a realiza o experiență a proiectului care integrează diferite cunoștințe și limbaje disciplinare.
Prima parte a acestei faze (anul I, semestrul II) este alcătuită din următoarele: Studioul de Amenajare Peisagistică I, alcătuit din Amenajare Grădină și Peisaj, Gospodărirea Peisajului și a Apelor și Evaluarea Economică a Peisajului; Atelier de Restaurare și Peisaj, alcătuit din: Conservarea și Valorificarea Peisajului, Apărarea și Protecția Plantelor; unitatea unică de Studii Geotehnice ale Teritoriilor; și o unitate opțională.
A doua parte a acestei faze (anul II, semestrul I) este alcătuită din următoarele: Studio de Amenajare și Infrastructuri Peisagistice, constând în Amenajare a Peisajului, Amenajare a Peisajului și Ecologie a Peisajului; Landscape Design Studio II, format din Arhitectură peisagistică, Agricultură urbană și Peisaj și Design urban.
Cea de-a treia fază completează procesul formativ, prin unități opționale cu o singură disciplină și întocmirea tezei finale (examenul final), și alte activități formative complementare.
Principalele metode de evaluare constau în evaluarea acurateței procesului urmat și a abilităților de proiectare dobândite, adică în aplicarea în comun a varietății de cunoștințe teoretice și tehnice dobândite în fiecare unitate și vizând formularea proiectului. Aceasta reprezintă o parte semnificativă a unităților. Examenele intermediare și finale permit o reorientare constantă a procesului și un exercițiu constant de sistematizare a cunoștințelor.
Evaluarea se referă astfel atât la calitățile generale ale produsului final al unităților sau al studiourilor, cât și cu acuratețea și coerența fazelor și proceselor de producție efectuate de studenți și lectori în abordarea produsului de proiectare. Testele intermediare sau sarcinile parțiale, prin experiența „stagiului de proiectare”, și anume exercițiul și pe diferite obiecte, reprezintă astfel în sine forme de evaluare a capacității studentului de a aplica cunoștințele și abilitățile dobândite.
Primul an
- Estetica peisajului
- Teorii ale peisajului contemporan
- Dezvoltarea fitogeografiei aplicate și a geobotanicii
- Silvicultură urbană și peisaj
- Reprezentarea peisajului
- Studio de design peisagistic 1
- Studio de restaurare și peisaj
- Studii geotehnice ale teritoriilor
Al doilea an
- Studio de amenajare și infrastructură peisagistică
- Studio de design peisagistic 2
- limba engleza
- Stagiu - atelier - cunostinte computer
- Test final
Rezultatul programului
Absolvenții vor putea:
- Identifică perspectivele și obiectivele pentru formarea lor continuă și posedă instrumentele pentru actualizarea continuă a cunoștințelor;
- Intră și participă la viața culturală, economică și profesională;
- Funcționează cu grade specifice de autonomie, adecvate profilului lor profesional;
- Gestionați și evaluați profesionalismul acestora, atât individual, cât și în cadrul grupurilor de lucru.
Dobândirea acestor abilități se verifică prin examene și examenul final.
Burse și finanțare
Putem oferi astfel de tarife convenabile datorită finanțării publice de la Ministerul Italian al Învățământului Superior. În plus, studenții pot aplica pentru diferite burse disponibile la diferite niveluri, acordate pe baza meritului academic și/sau a venitului familiei.
Galerie
Oportunități de carieră
Arhitectul Peisagist poate exercita activitățile descrise în practică privată sau ca consultant, în cadrul proceselor de proiectare, planificare sau management promovate în sfera publică sau privată. Absolvenții pot lucra și ca Funcționari sau Directori în instituții publice de planificare și control, sau companii private care activează în domeniile amenajării și promovării peisajului.
Oportunități suplimentare de carieră sunt reprezentate de urmărirea formării de nivel al treilea, doctoranzi și școli de specializare.
Absolvenții care au un număr suficient de ECTS-uri în SSD-urile stabilite de legislația în vigoare pot aplica la probele de admitere pentru pregătirea didactică secundară.