Master în Tehnici de Relaxare și Mindfulness
Centro Studi Panta Rei
Informatie cheie
Locația campusului
Milan, Italia
Limbi Străine
Italiană
Formatul de studiu
În campus
Durata
138 ore
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
EUR 2.700
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
Contactează şcoala
Introducere
Maestrul se concentrează asupra cunoștințelor calificate despre relaxare, atenție și oferă o scurtă comparație teoretică - practic chiar și cu tehnici hipnotice ericksoniane. Studenții sunt îndrumați către o cunoaștere teoretică, dar mai ales practică, care permite împărtășirea experienței, dar uneori și conducerea grupului de către participanții singuri. O atenție deosebită va fi acordată aspectelor psihofiziologice și neurofiziologice care ne vor ghida spre studiul corpului minții până la modelul PNEI.
Destinatari și cuvinte cheie
Acest Master este rezervat pentru absolvenții de psihologie (psihologi și psihologi), absolvenți în medicină cu pregătire psihologică (specializată sau specializată în psihologie clinică, psihiatrie, neurologie).
Cuvinte cheie: comparație teoretico-experiențială între tehnici de relaxare, Meditație (Mindfulness) și Hipnoză, baze psiho-neurofiziologice, model PNEI, epigenetică, neuroni oglindă, biofeedback și neurofeedback, indicații și contraindicații ale tehnicilor, instruire și capacitatea ulterioară de a practica tehnici pe tine însuți, managementul pacientului și al clasei de grup, flexibilitatea în aplicarea tehnicilor, planificarea și comercializarea cursurilor.
Participarea la maestrul nostru înseamnă:
- Dobândiți tehnici, instrumente aplicate cu rezultate excelente în diferite domenii ale psihologiei (în special sectorul clinic, sport, muncă) de bunăstare și prevenire și management al stresului. În câmpurile psihologice și psihoterapeutice, ele sunt folosite de colegi de toate orientările (de exemplu: cognitiv-comportamentale, sistemico-relaționale, psihanalitice, umaniste etc.) și reprezintă o bază solidă pentru dezvoltarea unui limbaj comun.
- Proiectarea în viitorul profesional: integrarea dintre psihologic, neuroștiință și modelul PNEI (PsicoNeuroEndocrinoImmunologia).
Solicitați interviul gratuit de orientare pentru programul de master fără înregistrare
Mărturie studenților ediții anterioare
„Relaxarea a fost un instrument minunat pentru mine. Mi-a permis să descopăr și să învăț mai multe despre mine, să-mi înțeleg valorile fundamentale, să mă concentrez pe obiectivele mele, să îmi trăiesc munca cu pasiune. De asemenea, mi-a permis să merg prin viață cu o mai mare seninătate și respect de sine etc. "
(Valentina Morizio)
„Sincer nu aș recomanda stăpânului tuturor, necondiționat. Îl recomand cu siguranță celor care, în acest moment, consideră că au resursele pentru a se deschide la descoperirea sau redescoperirea unor aspecte ale lor. "
(Sara Girotti)
„O experiență de stimulare profesională, o muncă personală intensă și antrenantă, o călătorie solicitantă etc.”
(Agnese Olivato)
"Acest curs este o adevărată călătorie interioară, pentru a descoperi un instrument care poate oferi seninătate, stabilitate, făcându-vă să vă amintiți că corpul vostru este o mașină care funcționează foarte bine, fără prea multe modificări umorale, la care o supunem inutil zilnic etc."
(David D. Swan)
"Acum, după ce examenul a luat sfârșit, vreau să vă mulțumesc pentru precizia cu care a fost efectuat maestrul, atenția către aspectele fiziologice, competența evidentă și, mai ales, disponibilitatea extremă de a accepta orice îndoieli și solicitări pentru sprijin. De asemenea, sunt mulțumită de gravitatea examenului, mult mai utilă decât testele clasice „proforma” pentru a-mi da înapoi eficacitatea eficientă a învățării mele. De fapt, o mare parte din fericirea mea actuală se datorează faptului că par să știu ceva despre relaxare și faptul că am promovat acest tip de examen mă ajută să cred în ea puțin mai mult. "
(Matteo Castilletti)
"A spune că lecțiile au fost formative, înseamnă a folosi un eufemism ... atât ca energie și pozitivitate pe care le-ați transmis ca profesori, cât și ca entuziasm pentru a aprofunda subiectele abordate odată întoarse acasă etc."
(Adele Callegari)
„Profesorii au un mod original și aderent de a învăța personalitățile lor. Ei știu, dincolo de conținut, transmit și pasiune pentru această lucrare, entuziasm și setea de cunoaștere. Un lucru pe care l-am observat a fost absența totală a „egoismului intelectual” în ele. Deseori și experiențe clinice generoase sunt împărtășite etc.
(Sabrina Menozzi)
"Posibilitatea de a gestiona clasa, de a organiza și de a conduce lecția la prima persoană, de a avea feedback imediat despre modul meu de a relaționa și de a conduce grupul, sunt teste în direct despre ceea ce voi avea de a face cu viitoarele grupuri de pacienți pe care le voi găsi a face fata etc. "
(Luca Mazzucchelli)
„Experiența acestui maestru a fost frumoasă. Frumos pentru că este complet și concret, frumos pentru că ne-ați oferit informații care m-au intrigat, frumos pentru deschiderea, disponibilitatea și flexibilitatea dvs. "
(Marta del Bono)
Pentru a aprofunda versiunea completă a mărturiilor
Principalele obiective în rezumat
Obiectivele noastre sunt să promovăm și să creștem bunăstarea și capacitatea de a exersa tehnici de master asupra noastră și a celorlalți, precum și promovarea creșterii personale și a muncii proprii și a celorlalți, îmbunătățirea capacității de a face față atât experiențelor acute cât și stresante. aceste instrumente cronice, de învățare, pe care să le folosească profitabil în munca cuiva și, nu în ultimul rând, ajutându-i să prevină arderea și stresul legate de muncă.
Principalele abilități dobândite
- Competența personală de auto-conștientizare, relaxare, gestionare și prevenire a stresului.
- Administrarea și gestionarea tehnicilor pe indivizi și grupuri cu psihopatologii (numai pentru cei care sunt psihoterapeuți).
- Administrarea și gestionarea tehnicilor pe indivizi și grupuri în domeniul promovării stării de sănătate, prevenirea bolilor de stres, a muncii și a sectorului sportiv.
- Abilitati de proiectare si marketing a cursului.
Metode și instrumente
Maestrul este puternic concentrat pe practică . În fiecare lecție va avea loc o scurtă introducere teoretică a subiectului urmată de o practică extinsă a tehnicilor .
Participanții vor fi invitați să practice tehnicile acasă și să scrie protocoalele relevante pentru a exersa și generaliza învățarea în afara lecției.
Redarea rolurilor și simulările interviurilor vor fi realizate pentru a putea verifica experiențele personale atât ca dirijor, cât și ca utilizator într-un interviu.
Înainte, în timpul și la sfârșitul masterului, elevul va fi rugat să facă măsurători psihofiziologice (cu biofeedback) pentru a evalua abilitățile sale de bază (și pe cele pe care le va dobândi) și capacitatea de a se relaxa, de a gestiona stresul și a fi conștient de sine. pixel2013 / Pixabay
Programul de bază de master
A) Exersează asupra ta: cum să promovezi bunăstarea, să preveniți și să gestionați stresul cu ajutorul tehnicilor de relaxare.
Tehnica RMP (relaxare musculară progresivă) conform E. Jacobson:
- Exersează exerciții de relaxare musculară progresivă.
- Informații generale despre practica relaxării: poziții, exerciții de tragere, frecvență practică acasă.
- Informații generale despre practica care trebuie efectuată acasă: timp, îmbrăcăminte, mediu, gestionarea problemelor și dificultăților, protocoale
Instruire autogenică de JH Schultz:
- Exerciții ale ciclului inferior (greutate, căldură, respirație, inimă, plex solar, frunte proaspătă, față, ochi și gât umăr, exerciții reduse). Exerciții proporționale.
biofeedback:
- Sondaj psihofiziologic (linie de bază) la elevi. Prin bioefeedback vom măsura competența de bază, de pornire, care se referă la relaxare și managementul stresului elevului, monitorizând, în timpul și la sfârșitul masterului, schimbările care apar în timp cu practica relaxării și a atenției. (acesta din urmă în masterul de nivel avansat).
- Parametrii principali utilizați: electromiografie, ritm cardiac, temperatura periferică, conductanța pielii.
Indicații și contraindicații ale tehnicilor de relaxare.
B) Cum și de ce funcționează tehnicile de relaxare: neuropsihofiziologia relaxării.
- Stresul și managementul acestuia: stres și stres, stres acut și cronic.
- Introducere în psihoneuroendocrinoimunologia (modelul PNEI).
- Elemente de endocrinologie și imunologie implicate în relaxare.
- Sistemul nervos central, periferic și autonom (simpatic și parasimpatic): căi motorii, senzoriale și autonome implicate în relaxare.
- Mușchii scheletici și funcționarea lor. Tensiune și relaxare musculară.
- Relaxare viscerală: mușchii netedi implicați în relaxare.
- Vasele de sânge: cum funcționează și de ce sunt implicați în relaxare.
- Respirația: plămânii, coastele și mușchii asociați.
- Inima și sistemul cardio-circulator.
- Sistemul gastrointestinal.
- Elemente anatomo-fiziologice pentru înțelegerea exercițiilor ochilor, feței, umărului.
C) Cum se practică și se gestionează tehnicile de relaxare asupra altora: psihologia wellness, managementul stresului și prevenirea.
- Ghid de grup pentru practica de relaxare. Fiecare lecție include două momente practice în care să te dedici relaxării. Una dintre acestea două va fi gestionată de profesori, în timp ce cealaltă va fi gestionată, începând cu a doua lecție, de către elevii care vor urma unul după altul pentru a ghida grupul în timpul lecțiilor.
- Managementul grupului după executarea practicii și a dinamicii psihologice aferente.
- Arta socratică a întrebărilor pentru managementul grupului.
- Prezentarea cazurilor clinice în care s-a utilizat practica relaxării.
- Jocuri de rol și simulări de interviuri cu studenți în domeniul consilierii psihologice și a sectorului social-sănătate.
Program de master la nivel avansat
A) practicați pe sine: cum să promovați bunăstarea, să preveniți și să gestionați stresul cu atenție.
Introducere în Mindfulness
- Ce este Mindfulness? Cum se diferențiază (și ce este similar) de tehnicile de relaxare ?
- Note despre istoria Mindfulness.
- Practică meditativă prin MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction - Metoda de reducere a conștientizării).
- Prezentare generală a practicii Mindfulness: poziții, exerciții de fotografiere, frecvență practică acasă, protocoale.
- Informații generale despre practica care trebuie efectuată acasă: timp, îmbrăcăminte, mediu, gestionarea perturbațiilor și dificultăți.
- Practică cu protocolul MBSR: conștientizare și pilot automat; Trăind în cap; Adună mintea împrăștiată; Recunoaște aversiunea; Acceptă / dă drumul; Gândurile nu sunt fapte; Cum pot avea grijă de mine în cel mai bun mod? Cultivați și creșteți noile învățături.
Biofeedback și Neurofeedback
- Sondaj psihofiziologic (linie de bază) la elevi. Prin bioefeedback și neurofeedback vom măsura competența de bază de relaxare, meditație și managementul stresului elevului, monitorizând în timpul și la sfârșitul masterului schimbările care apar în timp cu practica Mindfulness.
- Parametrii principali utilizați: electromiografie, ritm cardiac, temperatura periferică, conductanța pielii, electroencefalografie.
Indicații și contraindicații ale Mindfulness.
B) Cum să practici și să gestionezi mindfulness asupra celorlalți: psihologia wellness, managementul stresului și prevenirea.
- Conducerea grupului Mindfulness și a dinamicii psihologice conexe.
- Arta socratică a întrebărilor pentru managementul grupului.
- Fiecare lecție, cu excepția primei, implică două momente în care grupul se dedică practicii Minții. Unul dintre aceste două momente va fi gestionat de profesori, în timp ce celălalt va fi gestionat, începând cu a doua lecție, de către elevii care vor urma unul după altul în timpul lecțiilor.
- În toate lecțiile, jocul de rol și simulările interviurilor cu studenții vor fi realizate în contextul consilierii psihologice și a sectorului social-sănătate.
C) Cum și de ce funcționează tehnicile de relaxare și atenția: neuropsihiziologie, genetică și epigenetică.
- Analiză aprofundată a modelului PNEI: PsicoNeuroEndocrinoImmunologia.
- Activitatea creierului (EEG): Ritmul Alpha, Beta și Theta.
- Neuroplasticitate și neurogeneză: modul în care creierul se schimbă.
- Revoluția epigenetică: impactul mediului asupra ADN-ului.
- Neuronii oglinzii: circuitele empatiei.
D) Comparație experiențială între tehnici de relaxare, atenție și hipnoză.
- Introducere în hipnoză: ce este hipnoza? Ce nu este hipnoza? Hotărâri și prejudecăți privind hipnoza. Cum se diferențiază de tehnicile de relaxare și de Mindfulness?
- Definiția trance and suggestion.
- Fenomenologia hipnozei.
- Sugestii privind istoria hipnozei.
- Principalele aplicații ale hipnozei.
- Exemple de tehnici de inducție ale directivei și de transmisie non-directivă.
- Experiențe practice de hipnoză.
- Introducere în noua hipnoză Eriksoniană.
- Trance-ul ca fenomen natural (transa comună de zi cu zi) și non-directivă. Conceptul de raport și rolul terapeutului. Setarea terapeutică: o abordare flexibilă și creativă. Un nou concept de rezistență. Citirea și povestirea de către Milton H. Erickson. Tehnica paradoxală.
E) Introducere în marketing aplicat psihologiei: modul de proiectare a cursurilor și modul de publicitate a acestora.
- Introducere în marketingul aplicat psihologiei.
- Mod de structurare eficientă a unui curs: structurarea obiectivelor, conținutului, costurilor, identificarea celor mai bune domenii de aplicare a tehnicilor propuse.
- Exemple de proiecte de curs de succes.
Lesly Juarez / Unsplash
Profesori și manageri
- Dr. Maria Cristina Foglia Manzillo: psiholog și psihoterapeut de orientare cognitiv-comportamentală înscris în Ordinul Psihologilor din Lombardia, medic-chirurg înscris în Ordinul Medicilor și Dentiștilor din Como, freelancer, membru fondator, lector, supervizor co -responsabil al Centro Studi Panta Rei . Ea este responsabilă pentru predarea Masterului în psihodiagnostic și consiliere cu o abordare integrată organizată de același centru și directorul acestui master. Este interesat în mod special de psihofiziologie clinică, neuroștiință și modelul PNEI.
- Dr. Nunzio Nast: psiholog și psihoterapeut de orientare cognitiv-comportamentală înscris în Ordinul Psihologilor din Lombardia, freelancer, membru fondator, lector, supervizor și co-manager al Centro Studi Panta Rei . Este director al Master în consiliere integrată organizat de același centru. Vorbitor și lector la conferințe și cursuri în tehnici de relaxare.
- Dr. Cathia Aldeghi: psiholog, înscris în Ordinul Psihologilor din Lombardia, master în tehnici de relaxare și master de doi ani în consiliere clinică și comunitate cognitiv-comportamentală cu abordare integrată la Centro Studi Panta Rei , un freelancer. Este specializată în psihoterapie cognitivă la SITCC din Como. Se ocupă de psihologia clinică și școlară, îndrumare profesională și instruire.
- Dr. Giuseppe Sacco: psiholog, psihoterapeut cu orientare cognitiv-comportamentală, membru al Ordinului Psihologilor din Lazio. Specializat în Medicină Psihosomatică; Psihofiziologie; Tehnici de relaxare (Autogenic și Jacobson Training) și în Biofeedback. A lucrat ca lector, cercetător și clinician mai întâi la Institutul de Psihologie și la Școala Postuniversitară de Psihologie Clinică din cadrul Universității din Siena și mai târziu la Departamentul de Științe Neurologice și Comportament al aceleiași Universități. În prezent este profesor și supraveghetor al Centrului de cercetare în psihoterapie (CRP) din Roma și în mai multe școli naționale de psihoterapie recunoscute de MIUR (Ministerul Educației, Universității și Cercetării Științifice). Este membru al Consiliului Societății italiene de medicină psihosocială (SIMPS), colaborează cu Federația Biofeedback din Europa (BFE) și este președinte și fondator al Asociației Științifice Libra din Roma, Centrul de Excelență recunoscut de BFE. A publicat 8 cărți și peste 70 de articole în domeniul Psihologiei și Psihoterapiei în reviste naționale și internaționale.
Asistenți didactici
- Dr. Federico Scimone: psiholog, membru al Ordinului Psihologilor din Lombardia. Master de doi ani în consiliere clinică și comunitate cognitiv-comportamentală, cu o abordare integrată la Centro Studi Panta Rei . Este specializat în școala neo-Dicksoniană AMISI de psihoterapie hipnotică din Milano. Este specializat în utilizarea protocolului EMDR El lucrează ca psiholog clinic.
- Dr. Giancarlo Nazzareno: Psiholog clinic și comunitar, înscris în Registrul Psihologilor din Piemont, master în tehnici de relaxare la Centro Studi Panta Rei . Consilierea psihologică voluntară este realizată în mod voluntar de către AC OPEN SPACE din Moncalieri (TO). Promovează planuri de relaxare individuale sau de grup. Proiectează și coordonează laboratoare senzoriale și zile relaxante / weekend-uri în sinergie cu alte discipline legate de bunăstarea psiho-fizică.
supraveghetorilor
Maria Cristina Foglia Manzillo; Nunzio Nasti; Cathia Aldeghi
Durata maestrului
Maestrul este împărțit într-un nivel de bază și unul avansat. Fiecare nivel este format din:
8 lecții (64 ore) 4 ore de supraveghere individuală .
Total de 138 ore.
Program de lecții - Nivel de bază
(Sâmbătă) program de lucru : 10.00 - 13.30 / 14.30 - 18.00; 3 și 31 octombrie, 7 noiembrie, 12 decembrie 2020 ; 9 ianuarie, 6 februarie, 6 martie, 10 aprilie 2021 .
Program de lecții - Nivel avansat
(Sâmbătă) program de lucru : 10.00 - 13.30 / 14.30 - 18.00; 8 mai, 5 și 26 iunie, 4 septembrie, 2 octombrie, 6 și 27 noiembrie, 11 decembrie 2021 .
Numărul maxim de participanți: 15
Numărul minim de participanți pentru activarea Maestrului: 8
Notă: studenții masteratului vor fi anunțați dacă începutul lor este amânat cu cel puțin 2 săptămâni înainte de data de începere programată, dacă numărul minim nu este atins.
Taxa de participare
Taxa de participare pentru fiecare nivel
(Tarifele includ 4 ore de supraveghere individuală)
- 1.400 €: avans de 200 € 8 rate lunare de 150 €
- 1.250 € (150 € reducere) - 200 € plata în avans de 1.050 € în cadrul celei de-a doua lecții a masterului.
Taxa de participare la cursul complet
(Tarifele includ 4 ore de supraveghere individuală)
- 2.700 €: (100 € reducere) - 300 € avans în avans de 150 € rate lunare
- 2.400 €: (300 € reducere) - 400 € avans în avans de 2.000 EUR sold în cadrul celei de-a doua lecții a masterului.
Notă: Maestrul este scutit de TVA
Proceduri de selecție și înregistrări
Pentru a accesa maestrul este necesar, după ce ai trimis un curriculum vitae și formularul către Centru, să ții un interviu menit să analizeze așteptările, atitudinile, motivațiile, contraindicațiile psiho-fizice la participare, posibile îndoieli ale participantului și clarificări asupra programului de master.
Solicitați, fără înregistrare, ghidul gratuit de orientare către maestru
Certificate de participare și diplome
- Diploma de specializare (specialist în tehnici de relaxare și atenție) poate fi obținută cu acordarea unei opinii de ansamblu, trecând examenele relative.
- Participanții care nu participă la cel puțin 80% din orele totale nu vor putea intra la examenul final.