Programul de descriere
EMMIR este Master European în Migrație și Relații interculturale. Acesta este primul afro-european Erasmus Mundus Curs de Master în Studii de migrare. Prima cohorta stabilit pentru a studia în septembrie 2011; de la 2013, programul este pe deplin acreditat de către agențiile naționale ca parte a JOQAR Europene proiect pilot.
EMMIR este condusă în comun de către cele trei africane și patru universități europene, facilitate de către o rețea largă de parteneri. Diverse organsiations asociate la nivel regional, național și internațional oferă asistență importantă pentru stagii de student și ocuparea forței de muncă absolvent lui.
Cele șapte instituții partenere ANS gazde potențiale în timpul studiilor sunt:
Universitatea din Oldenburg, Germania (coordonator)
Universitatea Ahfad pentru femei, Omdurman, Sudan
Universitatea Mbarara pentru Stiinta si Tehnologie, Uganda
Universitatea din Nova Gorica, Slovenia
Universitatea din Boemia de Sud, Republica Cehă
Universitatea din Stavanger, Norvegia
Universitatea din Witwatersrand, Johannesburg, Africa de Sud
EMMIR este un program de studiu unic concentrându-se asupra migrației printr-o abordare interculturală. Acesta oferă abilități teoretice profunde în studii de migrare, combinate cu munca de teren în Europa și Africa. Acesta este conceput ca un program multidisciplinar care abordează probleme importante contemporane într-un domeniu în curs de dezvoltare de studiu.
EMMIR include perioade de studiu, atât în ​​Europa și Africa. Mobilitatea studenților este înțeleasă ca o cheie pentru înțelegerea reciprocă de puncte de vedere diferite și culturi de migrație și de circulație și va intensifica sensibilitatea interculturală.
Studenții EMMIR se familiarizeze cu diferite culturi și tradiții academice și de a dobândi cunoștințe despre problemele de migrație în stagii. Ei vor dobândi abilități profunde și se specializează în a focarelor patru de program, acest lucru le va oferi șanse excelente pentru ocuparea forței de muncă în organizații naționale și internaționale din sectorul guvernamental și privat sau în mediul academic. Absolvenții vor primi o diplomă comună de către universitățile partenere EMMIR.
Fundal
În secolul 21, procesele de migrație - multidirecționale în spațială lor, precum și structura socială și culturală - să contribuie tot mai mult la modelarea societăților. Prin urmare, prezența migranților adaugă accent la relațiile interculturale și de comunicare interculturală, care sunt de interes fundamental pentru coeziunea socială.
Se poate argumenta că, migrația și globalizarea pot fi considerate procese gemene. Ei contesta concepte ale statului-națiune, inclusiv teritorialitate și cetățenie, precum și atenția directă a problemelor de justiție socială și drepturile omului, a păcii și conflictelor. De asemenea, acestea conduc la apariția unor noi concepte de identitate și spații sociale transnaționale. Răspunsuri la întrebările de politică legate de fenomene la fel de diverse ca migrația voluntară și forțată, deplasare internă și fluxurile transcontinentale, mișcare de muncitori necalificați și drainers cerebrale au nevoie de investigație diferențiată și evaluare, precum și de negociere complex.
Conținut
EMMIR răspunde la această importanță în creștere prin oferirea de stat a învățământului de artă, în concepte teoretice, metode empirice și abordări transdisciplinare la studii de migrație. De predare și de cercetare în EMMIR va aborda problemele care rang în prezent extrem de pe ordinea de zi la nivel mondial - și au nevoie de expertiză la nivel transnațional, transcultural și transdisciplinare. Migrație și mobilitate, de zbor, de deplasare și refugiu - la nivel global și (supra) la nivel național discutat în primul rând la nivel de politici - atinge dimensiuni decisivi în dezvoltarea economică și socială, demografie, relații internaționale, teoria politică și de cooperare culturală, pentru a numi o parte, nu toate domeniile cheie. Răspunsuri durabile de corelare a intereselor statelor naționale (inclusiv sistemele de protecție socială și piețele forței de muncă), cu drepturile omului, valorile democratice și globalitate nu au fost încă să fie găsit. Cercetare privind relațiile interculturale și de comunicare interculturală este strâns legată de aceste întrebări și frecvent cheie pentru înțelegerea problemelor și conflictelor.
Curriculum-ul ia în considerare toate formele de migrație și de deplasare. Probleme legate care vor fi abordate sunt mecanisme de soluționare a conflictelor interculturale, problemele de mai multe de guvernare culturale și integrării globale / regionale.
Focare
Cei doi termeni-cheie de referință pentru acest program de studiu sunt migrația și relațiile interculturale. Migrația este înțeleasă aici ca să cuprindă toate formele de migrație internațională, de voluntariat, precum și mișcări forțate. Deplasare internă, proeminent în special în contexte din Africa, vor fi, de asemenea, abordate. Relațiile interculturale includ nu doar de comunicare și alte forme de interacțiune între majoritate și minorități rezidente / comunitățile diaspora în cadrul statelor naționale, ci, de asemenea, relațiile interetnice din (inter-) arena națională și dincolo de state naționale - inclusiv setările și concepte, cum ar fi multiculturalismul sau cosmopolitismul multinaționale .
Există patru focare de program:
Sex - Dezvoltare - reprezentare - Educație
Focare servi ca elevii fundație folosi pentru a dezvolta specializarea lor individuale și profil, de exemplu, prin combinarea lor cu un accent geografic care implică una sau mai multe dintre țările din cadrul parteneriatului, ar putea, de asemenea, legate de competențele lingvistice individuale.
Calificare
EMMIR, combinând expertiza de universități europene și africane, încurajează studenții să evalueze critic corpul existent de cunoștințe și de a efectua propriile proiecte de cercetare. Elevii vor avea beneficiile și provocarea unui grup internațional de student în care diferite medii participanților va oferi în sine perspective interculturale valoroase pentru studiul migrației.
EMMIR are drept scop formarea tinerilor din mediul academic, care contribuie la o mai bună informare cu privire la dinamica migrației și vor deveni noi profesioniști, care combină în mod conștient situarea lor specific național / regional / instituțional și sarcinile cu perspective transnaționale, în contextul specific al acestui program în primul rând în Europa și Africa .
În scopul de a instrui pentru o piață a muncii cere flexibilitate, auto-motivare și abilități de rezolvare a problemelor, didactica EMMIR sunt construite în jurul ideii că tinerii profesionisti au nevoie de ultimă oră, în profunzime, cunoștințe în domeniul lor, plus instrumentele necesare pentru a prezent și de a negocia, de a aplica și de a conceptualiza, de a coopera, administra și de a gestiona. În colaborare cu numeroși actori și instituții din domeniu (asociații și altele), elevii vor fi expuse la anumite segmente ale pieței forței de muncă, ei aduna experiență, care poate fi legat în mod activ la programul de studii și specializarea acestora.
Scopul transversală este de a promova abilitățile de rezolvare a problemelor și capacitatea de transfer de cunoștințe. Absolvenții vor fi calificat pentru a-și continua studiile de doctorat sau de locuri de muncă în instituțiile naționale și internaționale guvernamentale și non-guvernamentale care se ocupă cu migrația, competența interculturală și educație, în special intersectează cu probleme de dezvoltare și / sau probleme de gen.
Limbă
Limba de predare este engleza, dar elevii vor fi încurajați pentru a îmbunătăți abilitățile bi-sau multilingve limbă. EMMIR se bazează pe multilingvism și sprijină prin oferirea de cursuri de limbi străine și de calea mobilității. Elevii sunt încurajați și sprijiniți să se expună la diferite medii culturale și economice din Europa și Africa.
Mobilitate și specializării
EMMIR combină mobilitatea cohorta complet cu mobilitate individuală cercetare și specializare. Calea mobilitate servește două scopuri. Pe de o parte se expune pe elevi la diferite politici de migrație, diferitele abordări ale relațiilor interculturale, mai multe instituții academice și setările economice, sociale și culturale care sunt modelarea proceselor de migrație, precum și experiențele migranților. Pe de altă parte, permite elevilor să dezvolte focare de cercetare individuale - bazându-se pe expertiza a tuturor partenerilor implicați și specializarea lor într-un mod descentralizat.
Cale mobilitate EMMIR sporește:
Să se concentreze asupra națiunilor "majore" în migrație globală de exemplu, Germania sau Sudan (ca cea mai mare națiune africană cu migrația majore forțată și deplasare internă), - să se concentreze asupra relațiilor / problemele migrației interculturale în țările mici și statele tânăra națiune (Europa, Africa ); - Să se specializeze în cercetare comparativă pe două sau mai multe dintre țările implicate, și / sau bazându-se pe expertiza și accesul la rețelele partenere selectate, - să se specializeze în întrebări generale, de exemplu, cercetarea în domeniul migrației la nivel mondial - desen pe EMMIR ca o rețea de rețele .
Grad
Premii Consorțiul absolvenților o diplomă în comun de către toate cele șapte universități, în conformitate cu criteriile de la Bologna. ceremonii de absolvire student va avea loc în fiecare an, în septembrie Oldenburg.