Acest program este specializat în transport (în special aeronautic) și energie. Scopul este de a oferi studenților, la sfârșitul programului de doi ani, o puternică cunoaștere teoretică, numerică și experimentală cu privire la energia pentru motoarele cu turbină și materiale pentru temperaturi ridicate. Studenții vor lucra la problemele actuale ale industriei datorită proiectelor inclusiv în program și datorită proiectului final care ar putea fi realizat în cadrul companiilor partenere sau laboratoarelor pentru teza lor de master.ObiectiveMaster of Science in Mecanica Aeronautică și Energetică oferă un program comun de bază cu majore elective:Energetica si propulsie
Materiale cu temperaturi ridicateDupă terminarea primului an, studenții au cunoștințe de bază despre sisteme de propulsie și materiale și structuri din inginerie aeronautică și spațială. La sfârșitul primului an, studenții aleg o majoritate cu specializare fie în energie energetică, fie materiale pentru motoarele cu turbină. La sfârșitul celor doi ani, studenții au cunoștințe temeinice în ceea ce au ales pe aspectele teoretice, numerice și experimentale, obținând cele mai noi progrese în aceste domenii de cercetare. Proiectele de cercetare și stagiile individuale (în special teza) permit studenților să pună în practică abilitățile și să se pregătească pentru piața muncii.Organizarea programuluiISAE-ENSMAAbordare pedagogicăProgramul de doi ani este predat în întregime în engleză, cu un total de 120 de credite ECTS (30 de credite ECTS pentru fiecare semestru). După un program comun de bază, studenții aleg printre cele două majore: materiale de propulsie sau temperaturi ridicate. Ultimul semestru este dedicat tezei de master. Studenții trebuie să efectueze un stagiu de 5 luni într-o companie sau un laborator, în Franța sau în străinătate. Programul de formare este format din prelegeri, conferințe, lucrări de clasă, sesiuni de laborator și proiecte. De asemenea, oferă cursuri obligatorii de franceză ca limbi străine.SilabăSemestrul 1: 30 de crediteCursuri de bază - 250 ore
Termochimie, Propulsie 1, Bazele științelor termice, Mecanica structurală, Metode numerice, Mecanica zborului, Limbi străine, Cultura franceză și europeană.Semestrul 2: 30 de crediteCursuri de bază - 330 ore
Proiect de cercetare, Limbi străine, cultură franceză și europeană
Major 1: Aerodinamică-Propulsie - 125 ore
Mecanica fluidelor, dinamica gazelor, propulsia 2, metrologia
Major 2: Structuri-Materiale - 125 ore
Vibrații-Metoda elementelor finite, Proiect în structuri și materiale, Știința materialelor, Elicoptere.Semestrul 3: 30 de crediteCursuri de bază - 160 ore
Proiectul de cercetare, Limbi străine
Major 1: Energetică și propulsie (EPROP) - 250 ore
Turbulență, ardere, atomizare și flux în două faze, ardere în două faze, combustie turbulentă, turbinei, propulsie rachetă, radiații în mediu semi-transparent, schimb de căldură turbulent, nou mod de ardere pentru propulsie, combustie numerică pentru motoare
Major 2: Materiale cu temperaturi ridicate (HTM) - 250 ore
Modelare cu elemente finite, Plasticitate-viscoplasticitate, Proprietăți mecanice ale materialelor, Mecanică de fractură, Oboseală, Difuzie atomică și aplicații, Aliaje de temperatură înaltă, Acoperiri termice pentru un motor cu turbină cu gaz, Prelucrare de materiale, Analiza defectelor inginerești, Corodarea materialelor inginerești, CreepSemestrul 4: 30 de crediteTeză de master - 5 până la 6 luni
Teza de master
Studenții efectuează o teză într-o companie sau un laborator din zona aeronautică, în Franța sau în străinătate. Proiectul este supravegheat de un îndrumător al organizației gazdă și de la ISAE-ENSMA . Teza de master se încheie prin pregătirea unui raport și a unei apărări publice.Oportunități de carierăAbsolvenții MSc AME se pot alătura departamentelor de cercetare și dezvoltare și cercetare și dezvoltare din principalele industrii de transport și energie (în principal inginerie aeronautică). Zona aeronautică se dezvoltă puternic și apar noi piețe, în principal în Asia. Una dintre problemele zonei de transport este proiectarea sistemelor mai curate și mai puțin costisitoare. Este posibil datorită unui proces de optimizare a sistemelor și structurilor de propulsie, dar și datorită unor progrese importante în tehnologie. Folosind noi metode de ardere și materiale noi - mai ușoare și rezistente la temperaturi mai ridicate - precum și optimizarea, proiectarea sistemelor trebuie să rezolve aceste probleme. Studenții vor putea lucra fie în companii internaționale, fie într-un laborator de cercetare pentru a continua un doctorat. program.Cerințele de admitereGradul MSc AME este deschis studenților cu o diplomă de licență în inginerie aerospațială, mecanică sau mecatronică.
Taxe de școlarizare și înregistrare:
7000 de euro pe an pentru studenții non-europeni
3500 de euro pe an pentru studenții europeni
Pregătirea și taxele pot varia în fiecare an (în funcție de decizia Ministerului Educației Superioare și Cercetării din Franța).
Studenții sunt selectați și admiși de o comisie de admitere: interviuri posibile pot fi organizate, dacă este necesar.
Data limită pentru depunerea candidaturii: mai multe comisii de admitere sunt programate din decembrie până în iunie
Limbă solicitată: TOEFL (pe hârtie): 550, TOEFL (IBT): 79, TOEIC: 750, IELTS: 6.0.burse de studiuBursele pot fi acordate (după merit).
Programul de excelență GIFAS: alocarea unei derogări de școlarizare numai pentru primul an al programului.ContacteDirector de program:
Julien Sotton
E-mail: julien.sotton @ ISAE-ENSMA .fr
Tel .: +33 5 49 49 81 61
Oficiul pentru relații internaționale:
Anna-Laure Blouin
E-mail: international@ensma.fr
Tel .: +33 5 49 49 80 05