Programul de studii postuniversitare de învățare la distanță Master în Contabilitate Legală este un program de studii interuniversitar comun între Departamentul de Contabilitate și Finanțe al Universității din Macedonia de Vest (GR) și Departamentul de Contabilitate și Finanțe al Universității Neapolis Pafos . Cursul se concentrează pe două domenii interdependente: a) descurajarea, evitarea și examinarea fraudei și b) auditul intern. Cazurile de fraudă, atât interne cât și externe, sunt frecvente și au un impact negativ asupra afacerilor; instituții; angajații și comunitatea mai largă.Spre deosebire de percepția că frauda privește mai mult instituțiile majore, pe baza unor studii globale adevărul pare să fie substanțial diferit. Institutul Auditorilor Interni definește frauda ca fiind „o denaturare cu cunoștință de cauză a adevărului sau ascunderea unui fapt material pentru a-l determina pe altul să acționeze în detrimentul ei”, în timp ce asociația Examinatorilor Autorizați a Fraudelor o definește ca „orice faptă ilegală caracterizată prin înșelăciune, ascunderea sau încălcarea încrederii”. Fraudele se deosebesc de fraudele interne și externe, din care fraudele interne sunt mult mai periculoase.Asociația Certified Fraud Examiners definește frauda ocupațională/internă ca fiind „folosirea propriei ocupații pentru îmbogățirea personală prin utilizarea greșită sau deliberată a resurselor sau activelor organizației”.Chiar dacă există multe definiții diferite, substanța este aceeași.Frauda internă este un atac din interior, comis de persoane în care organizațiile au încredere. În ciuda faptului că pierderea financiară exactă a fraudei ocupaționale nu poate fi estimată tocmai din cauza faptului că multe fraude rămân nedetectate sau nedezvăluite, ACFE estimează că companiile din SUA își pierd 5% din veniturile totale din cauza fraudei și abuzului profesional, în timp ce organizațiile cele mai vulnerabile par să fie mai degrabă organizațiile mai mici decât companiile multinaționale.Ținând cont de faptul că a) marea majoritate a companiilor dintr-o economie sunt mici și mijlocii și b) impactul financiar al fraudei asupra acestor companii este mult mai semnificativ decât în cazul marilor lor concurenți, necesitatea conștientizării fraudei. iar managementul riscului de fraudă este evident. În ceea ce privește cel de-al doilea domeniu principal acoperit de program, cel al auditului intern, importanța acestuia în structura actuală a afacerii este atât de evidentă încât în multe cazuri instituirea unei funcții de audit intern este obligatorie prin lege sau regulament.Cele mai comune exemple sunt companiile listate, în timp ce multe alte companii necotate înființă funcții de audit intern în mod voluntar. Pe baza definiției Institutului Auditorilor Interni, auditul intern este „o activitate independentă, obiectivă de asigurare și consultanță, menită să adauge valoare și să îmbunătățească operațiunile unei organizații.Ajută o organizație să-și atingă obiectivele aducând o abordare sistematică, disciplinată pentru a evalua și îmbunătăți eficacitatea proceselor de management, control și guvernanță a riscurilor”. Designul inovator al programului și curriculum-ul său condus de piață echipează studenții cu abilități și cunoștințe relevante, actualizate în domeniile contabilității criminalistice și auditului intern.Scopul curriculum-ului este de a oferi studenților bazele analitice și conceptuale și abilitățile necesare pentru viitoarele poziții executive financiare la nivel înalt în orice țară din lume.Programul combină rigoarea teoretică a examinării fraudelor și a auditului intern cu aspecte empirice, din lumea reală.Accentul pus pe aspectele practice ale cursului explică necesitatea de a folosi instructori cu calificări profesionale relevante și experiență relevantă în domeniile fraudei și auditului intern.În timp ce programul oferă studenților o bază solidă în acele domenii, programa încurajează, de asemenea, gândirea critică și încurajează abilitățile de cercetare, analiză, sinteză, creativitate și comportament etic. Metoda de predare din program este participativă și interactivă, astfel încât elevii să își dezvolte abilitățile interpersonale prin participarea activă la procesul de învățare.De exemplu, predarea la clasă și prezentările video vor fi urmate de discuții critice în grup.De asemenea, prin proiecte de grup se vor dezvolta abilitățile de lucru în echipă.Mai mult, lucrările de cercetare recente vor fi discutate în cadrul unei activități în format panel cu un coordonator și discutanți. Planul este realizat printr-un curriculum de șapte cursuri de bază care acoperă examinarea fraudei și auditul intern, un program opțional și o disertație.
-