MA în practici artistice: Pathway - pedagogia publică și practica artei

Generalități

Programul de descriere

Programul de Pedagogie Publică și Practică de Artă din Srishti reunește un bogat set de practici de activism cultural, artă publică, studii urbane și rurale și studierea sistemelor locale de cunoștințe într-un domeniu de studiu în curs de dezvoltare, care privește practicile creative tradiționale și contemporane care sunt folosite pentru educarea, inspirarea și provocarea unui public mai larg. Aceste forme se bazează pe o diversitate de angajamente publice, evocă agenția absurdă, catalizează acțiunea socială și apar din multe locuri diferite de experimentare pe teren. Acestea sunt bazate pe comunitate, multi-vârstă și se concentrează pe transformarea socială care provoacă formele principale de elită a producției de cunoștințe. Programul preia învățarea pe stradă prin înțelegerea practicilor și practicanților care au respins structurile instituționale exclusive, concentrându-se în schimb pe știința oamenilor; medicina, istoria popoarelor și educația oamenilor.

Misiune

Când învățarea este o experiență estetică, ea devine înrădăcinată în spiritul unei persoane, în loc de doar un moment de recepție pasivă. Artele au capacitatea transformatoare de a încuraja și de a promova schimbările pozitive. Mai ales în India, unde Kalakaar este adesea considerat o parte integrantă a societății și este considerat a fi un creator al "rasei" - esența oricărei experiențe, cea care atinge inima și spiritul nucleului nostru uman.

Programele de pedagogie publică și de masterat în arte plastice dezvoltă pedagogi publici care facilitează învățarea prin practici culturale. Programul dezvoltă capacitatea de a lucra cu practici transdisciplinare cu sensibilitate ca oportunități de învățare și participare civică.


Blocarea zgomotului Eroii de acțiune, facilitată de Jasmeen Patheja, reprezintă o demonstrație publică în cadrul campaniei "Nu l-am cerut niciodată".

Valorile de bază


"Funcția artei este să faci mai mult decât să-i spui așa cum este - este să-ți imaginezi ce este posibil" - Bell Hooks

Paradox și acțiune
Diversitate și dezacord
Empatia și Agenția
Participarea și apartenența
Învățarea informală și învățarea emancipativă
Dragostea și esența



Artistii de la Kaimera Productions lucreaza cu studentii Srishti pe DATAPRINT, o interpretare publica care pune intrebari si se educa cu privire la etica confidentialitatii datelor. Folosind instalații de dans, teatru și tehnologie interactivă, acest act de pedagogie publică a avut loc la o stație de metrou în colaborare cu Art in Transit.

Cine ar trebui să aplice

Programul în cadrul cursului de Pedagogie Publică și Artă Practică este special conceput pentru persoanele din următoarele domenii de activitate:

Arta publică și comunitară: artiștii și studenții de artă interesați de artă ca activism; activismul cultural; artă și educație; arta și împuternicirea comunității; și arta în sfera publică.

Sectorul educației non-formale: persoane interesate de educație. Profesorii care se uită la munca în afara limitelor educației instituționalizate în mediile de învățare ale comunității. Dezvoltatori de programe comunitare și facilitatori în centrele de învățare informală; artă

Educație bazată pe practici interdisciplinare: Cei din orice domeniu (jurnalism, artă tradițională și artizanat, tehnologie, planificare urbană, sectorul serviciilor) interesați să-și asume practica și munca de zi cu zi la educația comunității în sfera publică.

Sectorul Responsabilității Sociale a Corporațiilor: Persoanele cu experiență în Managementul Afacerilor, specializate în planificarea, implementarea și reimaginarea cadrelor CSR pentru contribuții progresive, semnificative la sectorul social.


Studentul din Srishti Karthika Sakthivel facilitează Picnicul de Cyanotype un eveniment participativ de artă la Cubbon Park.

Structura cursului

  • Studiouri
  • Ateliere: oferă experiențe intense de învățare în a face și de a face, între diferitele discipline.
  • Seminarii: oferă un spațiu pentru investigarea unei idei, a unei teme, a unei practici prin citire, scriere, luare și discuție.
  • Studii independente: sunt întreprinse într-o zonă de interes studențesc, cu instruire minimală, prin unități de studiu special concepute.
  • Stagiu: oferă studenților posibilitatea de a folosi abilitățile multidisciplinare și de învățare dobândite pe parcursul studiilor și de a obține contribuții profesionale care să completeze învățarea academică.
  • opţionale
  • Proiecte iniiate: o provocare la sfârșitul semestrului, care permite elevului să se angajeze în cercetare / anchetă într-un subiect ales.
  • Interlude (Open Elective): este un spațiu pentru un angajament practic legat de un domeniu relevant de studiu care este creativ, reflectiv și extins.
  • Capstone: proiect mentorat, care reprezintă o culminare a capacităților de cercetare și a cunoștințelor dobândite în ultimele trei semestre


Artistul Anjana Kothamachu folosește căști fără fir ca o modalitate de a împărtăși povești intime despre orașul Bangalore într-un loc public aglomerat.

Abordarea învățării:

Cursul postuniversitar de studii postuniversitare de doi ani în Pedagogie Publică și Artă Practică combină teoria și practica. Cursul se concentrează asupra formelor tradiționale și contemporane de pedagogie publică și practică artistică, invitând diferiți practicieni să împărtășească ce, cum și de ce sunt implicați în pedagogia publică prin practică creativă, sub forma unor prelegeri, spectacole, vizite la fața locului, ateliere și cazuri studii. În același timp, elevii vor avea opțiunea de a oferi o varietate de experiențe și stagii de practică la fața locului, iar cadrele de practică vor ieși din:
1. Lucrul cu comunitățile
2. Citirea și răspunsul la un loc critic și creativ
3. Dezvoltarea practicilor pedagogice publice creative.
4. Documentarea și poziționarea practicii prin comunicare, propuneri și alte forme tradiționale și contemporane de producere a cunoștințelor.

Contribuția la domeniu:

Există puține resurse și cercetări disponibile în domeniul pedagogiei și artei publice, în special în contextul din Asia de Sud. Acest curs încearcă să corecteze acest lucru colectând și contribuind la acest domeniu de cunoștințe. Studentul poate contribui la această lacună prin construirea de cercetări folosind Studii de caz de practică din și în jurul subcontinentului indian. Studentul va fi bine echipat pentru a scrie articole care contribuie la domeniu, incluzând, dar fără a se limita la jurnalism; scrierea aplicațiilor efective RTI; documente de advocacy și maximizarea impactului asupra rețelelor sociale (de exemplu, twitter, Instagram și bloguri). Specializările, cum ar fi proiectarea urbană și socială, educația, politica publică, chiar agricultura și medicina, pot folosi expertiza pedagogiei publice și a practicii artistice pentru o implementare mai eficientă și mai eficientă și o mai bună înțelegere a problemelor de pe teren.

Cursul de Pedagogie Publică și Practică de Artă se bazează pe exemple de practici în India și pe plan internațional care utilizează forme de practică culturală (desen, poezie, scriere creativă, teatru și performanță, tehnologie, țesut etc.) experiență pentru studenți. Cursul este conceput pentru ca elevii să experimenteze potențialul și puterea:

  • Practica bazată pe cercetare: Ciclul de observare, intervenție, facilitare, improvizare, cercetare, negociere, acțiune în medii comunitare.
  • Abilități de făcut și de făcut (practică): realizarea în arte și practici culturale; Facilitarea practicii publice; Propunere de scriere; Crearea de oportunități de angajare pentru sine și pentru comunitatea cu care sunt implicați.
  • Gândire și comunicare: abilități conceptuale, teoretice și comunicative.


Artiștii din culturile migratoare utilizează cartografierea proiectivă pentru a împărtăși povestirile despre migrație către orașul Bangalore. Aceste istorii orale multilingve sunt împărțite în spații publice.

Oportunități pentru absolvenți

Spațiile noi și emergente se deschid artiștilor și pedagogilor din comunitate datorită experienței lor de a fi mediatori și a capacității artelor de a accesa, aborda și dezmembra opinia publică fără antagonism. De la sectoare corporative la guvern și ONG, există o cerere crescută pentru practicienii creativi care pot facilita și activa participarea publicului.

Absolvenții cursului de Pedagogie Publică și Arte Plastice vor fi pregătiți să lucreze în:

Educație și medii de învățare comunitare:

  • Profesori și facilitatori de program după școală
  • Dezvoltarea de programe și educația Design pentru medii de învățare alternative
  • Organizațiile non-profit din sectorul de dezvoltare care solicită facilitatori comunitari

Sectorul guvernamental:

  • Departamentele de urbanism
  • Sectorul turismului
  • Sectorul educației
  • Practici creative în cadrul serviciilor publice, cum ar fi poliția, planificarea, lucrările publice și departamentele de resurse
  • Activism și Oficiul Politic
  • Dezvoltarea politicii publice

Artă și artă Sector:

  • Artă, arhitectură și planificare urbană
  • Planificarea evenimentelor, festivaluri de artă și bienale
  • Revivează și dezvoltă formele contemporane de mapare a comunității
  • Revive și dezvoltă forme contemporane ale practicilor tradiționale de artă și artă

Întreprinderi corporative

  • Corporate Trainers
  • Echipe de Responsabilitate Socială
  • Resurse umane și medii de management al echipei

Nu pentru sectorul de profit

  • Reimaginarea finanțării și sustenabilității pentru sectorul non-profit. Aceasta include grupuri de auto-ajutorare, trusturi nonprofit și alte ONG-uri înregistrate.
  • Facilitarea studiilor de cercetare bazate pe comunitate

Moduri de învățare

Pedagogia publică și cursul de practică artistică este un curs de cercetare cu normă întreagă, bazat pe practici, care permite practicanților (atât novici, cât și experimentați) să-și dezvolte și să-și extindă practica profesională. Acesta este oferit în două moduri de participare a studiourilor la fața locului și tutoriale cu cercetare bazată pe practici într-un proiect de teren.

Note privind modurile de participare:

Modul 1: Trei săptămâni pe semestru de participare la fața locului Acest mod este destinat practicanților care au o înclinație puternică spre studiu independent și pentru care studiul auto-periodic intensiv pe termen scurt este cel mai viabil. Practicanții ar trebui să planifice două săptămâni de studiu la Srishti, Bangalore, la începutul fiecărui semestru. Această perioadă include o prezentare generală a cursului, o introducere în procesele și metodele generale ale cursului, orientările pentru cercetarea bazată pe practici și misiunile pe teren.

Modul 2: 9 luni de participare la fața locului începând de la începerea cursului Acest proiect facilitează finalizarea cursurilor pentru semestrul 1 și 2. În plus, practicienii vor fi încurajați să găsească și să lucreze la un proiect. Vor fi furnizate linii directoare pentru cercetarea bazată pe practici și misiuni pe teren pentru perioada ulterioară.

Modurile sunt oferite pe baza dimensiunii de cohorta.


Seria de postere Antara Khurana se concentrează asupra a ceea ce a fost pierdut în oraș. Perspectiva pierdută, identitatea pierdută și vocea pierdută fac parte dintr-o serie în creștere pentru a provoca gânduri despre aceste pierderi necorporale.

Cereri

Acest curs este condus de Arzu Mistry și Aastha Chauhan

Pentru mai multe informații, trimiteți un email la Arzu Mistry la arzu@srishti.ac.in sau la Aastha Chauhan la aastha.chauhan@srishti.ac.in


Sharath Chandra folosește date meteorologice privind sursele deschise și cartografierea proiecției pentru a compara datele meteorologice ale orașelor siliconice din San Francisco și Bangalore, trasând o parodie între climatul economiilor și economiile climatului.

Intersecții disciplinare

Acest curs este informat de următoarele discipline de învățare:

Educaţie
Tehnici de artă contemporană
Studii curatoriale
Artele Lingvistice
Arta spectacolului
Managementul artelor
antreprenoriat
Tehnologia de informație
Limbă și literatură
Inovația socială
Istoria publicului
Antropologie
Critica geografiei
Ecologie și mediu
moștenire

Domenii de cunoaștere:

Locul: Design spațial public, urbanism (periurban, rural), durabilitate, ecologie
Societate: Antropologie, Sociologie, Politica culturală, Limbă
Arta: practica artistică contemporană și tradițională, practică creativă, practică artizanală, practică culturală, activism cultural, artă
Practici (Formulare): radio comunitar, performanță publică, poezie, scriere (RTI / Campanii / scriere creativă), codificare și reproiectare instrumente de internet. Zines, Publicații Locale, Curățenie / Arhive, Istorie Orală, Facilitare, Intervenții în Arta Publică, Design Public Spațiu, Practici Grafice Publice etc.

Cercetare și colaborare.

Arta în tranzit

Capacități:

DUPĂ ÎNCHEIEREA SUCCESĂ A ACESTEI CURSURI DE CURS, AU DEZVOLTAT URMĂTOARELE CAPACITĂȚI:

Invocând SENSIBILITATEA în sine
Capacitatea de a naviga în complexitate și de a se angaja cu curaj
Capacitatea de a se implica autentic în grija comunităților
Capacitatea de a reflecta și itera și evalua calitatea acțiunii publice

Vizionarea și emergența OPORTUNITĂȚII
Capacitatea de a răspunde la site și la fenomene
Capacitatea de a căuta oportunități și de a identifica și de a folosi instrumentele și resursele disponibile
Capacitatea de a construi colaborări

Dezvoltarea prezenței publice
Capacitatea de a anima sine pentru a facilita
Capacitatea de a invita un tip de conștiință socială de la acțiune
Capacitatea de a se angaja într-o cercetare de acțiune robustă
Cerc interior
Srishti ca un institut și ce creează arta
Festival / spectacol / dinamica realizării


Festivalul de povestiri 1

Festivalul de povestiri 2

Festivalul de povestiri 3

Ultima actualizare Ianuarie 2019

Despre facultate

Srishti Institute of Art, Design, and Technology is a non-residential institution founded in 1996 by the Ujwal Trust with the objective of providing art and design education in an environment of creat ... Citeste mai mult

Srishti Institute of Art, Design, and Technology is a non-residential institution founded in 1996 by the Ujwal Trust with the objective of providing art and design education in an environment of creativity to maximize the individual’s potential.The Ujwal Trust also manages Srishti's sister institution, the prestigious Mallya Aditi International School. Citește mai puţin