BAC + 5 Manager de programe internaționale - Calea operațională
IRIS Sup'
Informatie cheie
Locația campusului
Paris, Franţa
Limbi Străine
Franceză
Formatul de studiu
Amestecat
Durata
1 an
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
EUR 8.700 / per year *
Termen limită de aplicare
31 May 2024
Cea mai devreme dată de începere
25 Sep 2024
* 8.300 € față în față; 6.000 de euro de la distanță
Introducere
Trainingul care duce la Titlu Manager de programe internaționale - Umanitare și Dezvoltare (bac+5) combină expertiza în analiza strategică și geopolitică a IRIS și experiența ONG-urilor și a actorilor recunoscuți ai solidarității internaționale.
Formarea se caracterizează printr-un nucleu comun care reunește cunoștințele și abilitățile din centrul profesiei de manager umanitar și 3 cursuri (doar pentru formarea față în față):
- calea operațională
- curs strategic
- căi de advocacy și comunicare de influență
Această instruire este de asemenea oferită de la distanță.
Partenerii noștri pe proiecte începând cu 2014: acțiuni împotriva foamei, Alima, medici ai lumii, internațional de solidaritate, campanie de acces pentru MSF, prima urgență, seif Nubian, MakeSense, acțiune globală în domeniul sănătății, bibliotecile fără frontiere, lanțul speranței. ..
Curs operațional (față în față)
Situațiile de criză sunt în creștere, punând la încercare actorii de solidaritate internațională în ceea ce privește accesul, gestionarea riscurilor și eficacitatea ajutorului. Cursul operațional permite studenților să dezvolte o dimensiune tactică și să îmbunătățească semnificativ impactul programării proiectelor (urgență, post-urgență, dezvoltare). Absolvenții acestui curs sunt capabili să acționeze rapid și eficient, să proiecteze și să implementeze tactici de acces cu cei mai vulnerabili, să își gestioneze echipa și stresul într-un mediu nesigur, în schimbare, multicultural și complex.
Other Solutions este un partener în călătoria operațională.
Obiectivele formării
Rezultat al reflecțiilor și proiectelor desfășurate în comun de câțiva ani cu actori umanitari și de dezvoltare (ONG-uri, antreprenori sociali, donatori), această pregătire foarte operațională pregătește studenții pentru dimensiunile tehnice, tactice și strategice ale programelor, dar și pentru evoluții majore în sectorul.
Abilități vizate și validare a titlului MPI - HD
La finalul pregătirii sancționate prin acest titlu RNCP* de nivel 7 (Bac+5), toți studenții vor putea valida următoarele abilități:
- BC1: Dezvoltarea abordărilor strategice și programatice pentru proiectele internaționale de solidaritate (SI);
- BC2: Managementul diferitelor etape ale ciclului unui proiect/program IS;
- BC3: Managementul echipelor în legătură cu programul/proiectul SI;
- BC4: Proiectarea și managementul parteneriatelor de programe/proiect IS.
Este necesară validarea acestor 4 blocuri de competențe și două teste complementare (EC): o memorie operațională (EC1); experiență profesională legată de certificare (EC2). Validarea instruirii poate fi totală sau parțială. Blocurile validate sunt validate definitiv. Blocurile nevalidate pot fi validate anul următor.
* Fișa RNCP 34483 pe site-ul de competențe Franța
Natura testelor
În fata-:
Evaluarea competențelor vizate ia forma unor producții scrise și orale, individuale și colective: note de analiză (blocul 1); notă conceptuală, dosar de proiect, propunere produsă în cadrul lucrului de grup pe un proiect depus de un actor de solidaritate internațională și prezentări orale în fața a două jurii de profesioniști, la sfârșitul lunii ianuarie și sfârșitul lunii mai (blocul 2); studiu de caz practic și nota de analiză a practicii manageriale și a coordonării echipei (blocul 3); două note motivate privind dezvoltarea abordărilor de parteneriat și punerea în aplicare a parteneriatului (blocul 4).
De la o distanta :
Producții scrise individuale și colective (scenarii profesionale și orale (în fața profesioniștilor). Două probe complementare (CE): o disertație operațională; 455 de ore de experiență profesională legate de aceste competențe (obligatorie pentru studenții în formare inițială și formarea continuă a stagiarilor care vizează recalificare).
Cerințe preliminare și public țintă
Învățarea la distanță se referă în primul rând la:
- angajații care nu se pot elibera 2 zile pe săptămână pentru a urma cursurile;
- angajați francezi sau străini cu reședința în străinătate;
- studenții înscriși la un curs incompatibil cu un alt curs față în față din Paris.
Cerințe preliminare comune:
- Nivelul academic: diplomă de nivel minim Bac+4 (master în drept, relații internaționale, științe politice, economie și management, management etc.; absolvenți de ESC, IEP, ingineri; diplome medicale și paramedicale). Persoanele care nu dețin diploma necesară, dar care sunt în măsură să facă dovada unei experiențe profesionale semnificative, pot aplica pentru un VAPP (validarea experienței profesionale și personale). Interviul de recrutare evaluează nivelul de intrare în curs.
- Maturitate: dorinta de a deveni profesionist, capacitate de analiza, initiativa.
- Angajament, experiențe asociative.
- Orientare internațională: experiență de viață în străinătate, interes pentru știrile internaționale.
- Limbi străine: un nivel bun de franceză și engleză (de la B2 la C2).
- Abilități soft: o abilitate dovedită de a lucra în echipă.
Cerințe preliminare specifice:
În fata-:
> Calea operațională:
- Disponibilitate de a lucra în domeniu
- Foarte buna rezistenta la stres, neasteptate, receptivitate, autonomie
> Cale strategică:
- Gust pentru proiecte pe termen lung, schimbare, inovație
- Excelenta capacitate analitica
> Curs de advocacy și comunicare a influenței:
- Disponibilitatea de a influența regulile, legile
- Excelente abilități analitice, simț politic
De la o distanta :
- Angajament, experiențe asociative
- Experiență de locuit în străinătate, interes pentru știrile internaționale
- Nivelul B2 până la C2 în franceză și engleză
- O abilitate puternică de a lucra în echipă, de la distanță
- Foarte buna rezistenta la stres, neasteptate, receptivitate, autonomie
- Fii confortabil cu computerele
- Să fie disponibil în medie 2-3 zile pe săptămână
Curs de formare
În fata-:
Instruirea față în față are loc în sediul asociației IRIS, situat la 2 bis rue Mercœur, Paris 11th. Începe la sfârșitul lunii septembrie 2023 și se termină la sfârșitul lunii septembrie 2024. Cursurile au loc două zile pe săptămână, din octombrie până în mai. Experiența profesională (stagiu sau muncă-studiu) poate fi realizată cu normă parțială din octombrie până la sfârșitul lunii mai și/sau cu normă întreagă din iunie.
De la o distanta :
Instruirea are loc de la distanță și include o sesiune intensivă obligatorie față în față la Abidjan. Începe pe 23 octombrie 2023 cu o săptămână de integrare obligatorie, care vă permite să vă cunoașteți colegii și să vă familiarizați cu regulile și instrumentele.
Cursanții lucrează în grupuri mici pe o problemă înaintată de partenerii internaționali de solidaritate pe tot parcursul anului.
Evaluări la distanță: producții scrise individuale și colective care se depun din ianuarie până în iunie. Prezentări orale în martie și sfârșitul lunii iunie. Memoria operațională se va depune la începutul lunii iunie.
Machiajele au loc în săptămâna 2 septembrie 2024.
Metode de predare
În fata-:
Formarea combină contribuții teoretice, exerciții practice și situații profesionale. Încă de la începutul anului școlar, organizațiile partenere își prezintă structura, valorile și propun probleme care au o dimensiune operațională, strategică/organizațională sau de advocacy. Elevii sunt împărțiți în grupuri de proiecte. Apoi lucrează timp de 8 luni la acest proiect, supervizați de echipa educațională și de un tutore în organizația parteneră. Datorită unei metode educaționale care vizează dezvoltarea gândirii critice, creativității și utilizarea instrumentelor inovatoare, aceștia trebuie să fie capabili să propună soluții originale, să producă livrabile la nivel profesional, să le prezinte și să le apere în fața juriilor profesionale.
De la o distanta :
Programul cursurilor, modul de evaluare și calendarul acestuia sunt puse online la începutul instruirii pentru ca fiecare să se poată organiza.
Cursuri sincrone: față în față: 41 h. Cursuri virtuale: 85 h. Mentorat grup de proiect: 6 ore. Acestea au loc miercuri și joi, orar variabil de la 8:00 la 13:00 și/sau 17:00 la 21:00.
Învățare asincronă care permite o mare libertate de organizare: 14 lecții sub formă de manuscrise (aproximativ 5 ore pe lecție) + materiale de curs sub formă de podcasturi (8 ore) și ghiduri metodologice. Acces din decembrie/ianuarie pe platforma online 7Speaking pentru a desfasura activitati in limba engleza si a progresa pe tot parcursul anului.
Instrumente: Toate resursele sunt disponibile pe platforma Moodle. Cursurile virtuale au loc pe Zoom.
Parteneriat
IPAG