Master în marketing și afaceri
VSB - Technical University of Ostrava
Informatie cheie
Locația campusului
Ostrava, Republica Cehă
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
În campus
Durata
2 years
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
CZK 50.000 / per semester *
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
Sep 2024
* Taxa de școlarizare este de 4000 EUR pe an universitar, plătibilă la începutul fiecărui an universitar. Este nerambursabil.
Introducere
Programul de master Marketing și Afaceri urmează diplomă de licență în domeniu și își aprofundează expertiza în domenii care sunt necesare pentru influențarea marketingului pe piață și implementarea cu succes a activităților de afaceri. Filosofia programului se bazează în primul rând pe cunoștințele de management de marketing și aplicații de marketing (marketing internațional, management de produs, marketing de afaceri, marketing digital) și abilități de afaceri (managementul achizițiilor, strategii de afaceri, operațiuni de comerț exterior). Absolvenții programului pot lucra ca manageri în departamentul de marketing și afaceri al companiilor de producție și comerț. De asemenea, le puteți găsi în agenții de publicitate, cercetare și media sau puteți acționa ca purtători de cuvânt în companii și instituții.
Fapte fundamentale
- Facultatea: Facultatea de Economie
- Tipul studiului: Master de urmărire
- Limba de predare: engleză
- Codul programului: N0414A050002
- Titlul programului: Marketing și afaceri
- Perioada regulată a studiului: 2 ani
- Cost: 50.000 CZK pe semestru
- Departamentul de coordonare: Departamentul de Marketing și Afaceri
- Coordonator: doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
- Cuvinte cheie: marketing digital, management de produs, strategii de afaceri, marketing internațional, marketing și afaceri
Rezultatul programului
Scopurile studiului
Programul de master Marketing și afaceri urmează programului de licență Marketing, aprofundând cunoștințele studenților cu privire la problemele care sunt necesare pentru influențarea activă a piețelor și desfășurarea cu succes a campaniilor de marketing și de afaceri. Scopul programului de master este de a pregăti profesioniști calificați care vor fi capabili să îndeplinească funcții analitice și manageriale în marketing și afaceri la nivelul de vârf și mediu de management și activități de înaltă specializare în cadrul agențiilor de marketing.
Cunostintele absolventului
Filozofia curriculum-ului de licență se bazează pe potențialele oportunități de angajare viitoare ale absolvenților și se concentrează în special pe dezvoltarea cunoștințelor profesionale de management de marketing, strategii de afaceri, marketing internațional, marketing de afaceri, marketing digital, cercetare de marketing, management de produse, operațiuni de comerț exterior.
Abilitățile absolvenților
Conținutul studiului este dobândirea de competențe profesionale în următoarele domenii:
- Crearea strategiei de marketing și a planului de marketing,
- Crearea strategiei de afaceri și a planului de afaceri,
- Analiza mediului de marketing pe piețele interne și internaționale,
- Formularea unei strategii de intrare pe piețele externe,
- Efectuarea operațiunilor pe piețele externe,
- Aplicarea instrumentelor de marketing pe piețele de afaceri,
- Dezvoltarea și introducerea unui nou produs pe piață,
- Dezvoltarea unei strategii de brand și a unei analize de succes a mărcii,
- Crearea și evaluarea campaniilor în mediul online,
- Analiza de cuvinte cheie pentru SEO, marketing de conținut, PPC
- Aplicarea metodelor statistice avansate în cercetarea de marketing,
- Utilizarea social media pentru a construi o poziție competitivă.
Competența generală a absolventului
Absolvenții au cunoștințe despre teorii economice avansate (macroeconomie, microeconomie), cunoștințe de specialitate în desfășurarea activităților de marketing și de afaceri (analiza situației pieței, determinarea strategiei de marketing și de afaceri adecvate, aplicarea instrumentelor de marketing și a practicilor de afaceri pe diferite tipuri de piețe, inclusiv pe piețele internaționale) , cunoașterea metodelor statistice mai avansate pentru analiza datelor, abilități de comunicare. Ei sunt capabili să rezolve sarcini practice de marketing și de afaceri și să își organizeze echipa de soluții. Aceștia sunt capabili să analizeze o problemă, să aplice metode de cercetare adecvate, să propună o soluție, să prezinte și să discute soluția lor. Aceștia pot conduce o comunicare orală și scrisă în limbile cehă și engleză.
Oportunități de carieră
Angajarea absolventului
Studiul este concentrat și profilat cu privire la angajarea absolvenților în companii internaționale de producție și comerț, centre comerciale, agenții de publicitate, media sau de cercetare, instituții publice și companii implicate în marketing digital și social media. Absolvenții programului de master Marketing și afaceri pot îndeplini următoarele poziții tipice:
- Manager în departamentul de marketing al companiilor internaționale
- Manager in departamentul de vanzari al companiilor internationale
- Manager de produs (marcă).
- Director de achizitii in firma de productie sau de comert
- Analist in agentie de publicitate
- Analist în agenția de cercetare
- Analist in agentia media
- Cumpărători în agenția media
- Analist social media
- analist web
- Consultant SEO
- specialist PPC
Abilități grele
- Cunoașterea instrumentelor de marketing pe piețele de afaceri
- Crearea si evaluarea campaniilor in mediul online
- Cunoașterea strategiei de marketing pentru introducerea unui produs nou pe piață
- Cunoașterea metodelor statistice avansate de cercetare de marketing
- Crearea unei strategii de marketing și a unui plan de marketing
- Crearea unei strategii de brand și analiza succesului mărcii
- Utilizarea rețelelor sociale pentru a construi o poziție competitivă
- Crearea de operațiuni pe piețele externe
- Analiza mediului de marketing pe piețele interne și internaționale
- Cunoașterea strategiei de intrare pe piața externă
- Cunoașterea instrumentelor moderne de marketing online
- Abilitati analitice
- Cunoașterea rețelelor sociale
- Cunoașterea strategiei de afaceri și a planului de afaceri
- Rezolvarea cazurilor comerciale cu țări străine
- Cunoașterea cuvintelor cheie pentru SEO, content marketing, PPC
Galerie
Admitere
Taxa de școlarizare a programului
Curriculum
Semestrul 1
Obligatoriu
- Macroeconomie B
- Management de produs
- Managementul achizițiilor
- Statistica B
- Management strategic
Opțiune obligatorie de tip B
- Compania engleză I
- Economia muncii
- Matematica în economie
Semestrul 2
Obligatoriu
- Marketing de afaceri
- Management financiar
- Operațiuni de comerț exterior
- Cercetare de marketing B
- Microeconomie B - Microeconomie intermediară
- Seminar special
Opțiune obligatorie de tip B
- Compania engleză II
- Metode de luare a deciziilor
Semestrul 3
Obligatoriu
- Diagnosticarea afacerilor
- Strategie de afaceri
- Marketing digital
- Seminarul de diplomă A
- Marketing international
- Managementul marketingului
Opțiune obligatorie de tip B
- Piețele bancare și de capital
- Proiect de marketing
Semestrul 4
Obligatoriu
- Seminarul de diplomă B
- Munca de diploma
- Economia comerțului internațional
Opțiune obligatorie de tip B
- Economie comportamentală
- Managementul Internațional al Proiectelor
- Plasament practic in strainatate
- Practica profesionala