Master în didactică a francezei ca limbă străină
University of Cyprus
Informatie cheie
Locația campusului
Aglantzia, Cipru
Limbi Străine
Franceză
Formatul de studiu
În campus
Durata
3 semesters
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
EUR 5.125
Termen limită de aplicare
Contactează şcoala
Cea mai devreme dată de începere
Contactează şcoala
Introducere
Programul de predare a limbii franceze ca limbă străină (FLE) oferă instruire al cărei obiectiv principal este dobândirea următoarelor abilități: a) cunoștințe academice în didactică FLE (abordări teoretice și metodologii actuale); b) cunoștințe profesionale privind predarea limbii în cauză (practici, experiență a mediului școlar) și c) principii de management în educație. Prin urmare, programul oferă instruire care oferă atât instrumente esențiale pentru analiza situațiilor de predare, cât și instrumente practice care permit intervenția în sectoare profesionale care afectează procesul de predare.
Programul de masterat în didactică FFL se adresează profesorilor FFL care lucrează în sectoarele public și privat din Cipru sau din alte părți, care doresc să dobândească o specializare mai mare, dar și viitorilor profesori sau specialiști din domeniul francofoniei care doresc să lucreze în Cipru sau în altă parte. De asemenea, este destinat absolvenților de studii franceze de la Universitatea din Cipru sau deținătorilor altor diplome franceze, sau deținătorilor altor departamente ale Universității din Cipru sau ale altor universități cipriote sau străine. Care doresc să obțină o specializare în predarea limbii franceze ca limbă străină combinată cu expertiză în managementul și administrarea educației.
Din punct de vedere academic, programul își propune să sprijine absolvenții de limbă și literatură franceză sau alți titulari de diplome din lumea francofonă, în conformitate cu cerințele actuale ale predării limbii franceze ca limbă străină și a pieței moderne a muncii. în Cipru și în afara Ciprului. Mai precis, oferă o formare aprofundată, cu o durată de trei semestre (4 cursuri de la Departamentul de Studii Franceze și Europene + 2 cursuri de la Departamentul de Științe ale Educației și / sau Departamentul de Psihologie + disertație sau stagiu), care oferă atât instrumentele necesare pentru analiza situațiilor de învățare și instrumentele practice de intervenție în domeniile profesionale legate de procesul didactic. Din perspectiva cercetării, scopul programului este de a oferi posibilitatea absolvenților săi de a urma studii doctorale în Departamentul de Studii Franceze și Europene sau în alte departamente ale Universității din Cipru care au subiecte de cercetare similare (de exemplu, Departamentul de Științe ale Educației , Departamentul de Psihologie) și universități din alte țări cu perspective de cercetare pe acest subiect. Acest program antrenează:
- profesori de franceză ca limbă străină
- directori ai școlilor private francofone sau străine
- directori ai centrelor lingvistice și ai institutelor lingvistice private
- Inspectori francezi ca limbi străine
- formatori specializați din institutele de învățământ
- atașați culturali francofoni
- autori de manuale franceze
- consilieri și atașați în domeniul serviciilor lingvistice
- Consilieri francofoni și ofițeri de programe
- consilieri și specialiști în materii francofone, implicați în lumea francofonă
- consilieri specializați în probleme de plurilingvism
- proiectanți de programe didactice didactice francofone
- Formatori de limba franceză ca limbă străină
- inspectori generali de limbi străine
- consilieri și atașați în birourile de planificare și politică lingvistică
- profesori / formatori pe web
- profesori / formatori de programe de formare
Durata programului
Programul se întinde pe trei semestre în care prezența fizică a studentului la universitate este obligatorie. Cu toate acestea, studenții au opțiunea de a petrece timpul maxim permis de Regulamentele Universității din Cipru la instituțiile din străinătate în cadrul programului LLP / ERASMUS +. În cadrul programelor de schimb și cooperare între Universitatea din Cipru și departamente, laboratoare sau institute de cercetare din străinătate, co-supravegherea lucrării de masterat este o posibilitate considerată favorabil.
Limbajul de lucru
Cursurile programului sunt oferite în limba franceză, cu excepția cursurilor de la Departamentele de Științe ale Educației și Psihologie care sunt predate în limba greacă. Limba bibliografiei date corespunde limbii seminariilor. Disertația sau raportul de stagiu sunt scrise în franceză sau greacă, într-un subiect legat de predarea francezei ca limbă străină.
Galerie
Admitere
Curriculum
Structura programului
Programul conferă gradul academic de Magister Artium. Se întinde pe trei semestre și acordă un minim de 90 ECTS. ECTS-urile sunt distribuite după cum urmează:
semestrul 1 | |||
FES 730 | Metodologii de predare a francezei ca limbă străină | 10 | |
FES 733 | Sociolingvistica și didactica francezei ca limbă străină | 10 | 30 |
EDU sau PSU | Curs ales din lista indicativă a Departamentului de Științe ale Educației sau al Departamentului de Psihologie | — | |
Semestrul 2 | |||
FES 731 | Tehnologiile informației și comunicațiilor în predarea limbii franceze ca limbă străină | 10 | |
FES 734 | Didactica gramaticii francezei ca limbă străină | 10 | 30 |
EDU sau PSU | Curs ales din lista indicativă a Departamentului de Științe ale Educației sau al Departamentului de Psihologie | — | |
Semestrul 3 | |||
FES 749 | teza de absolvire a DID | 30 | 30 |
total | 90 |
Notă: Cursurile Departamentului de Științe ale Educației sunt creditate cu 12 ECTS. Cursurile Departamentului de Psihologie sunt creditate cu 7,5 ECTS. ECTS poate fi completat de cursul de metodologie de cercetare al Departamentului de Studii Franceze și Europene sau/și seminarii oferite de Departamentul de Științe ale Educației.
Cu excepția cursului obligatoriu FES 730 Metodologii ale didacticii francezei ca limbă străină, Departamentul de Studii Franceze și Europene va alege restul cursurilor oferite pe parcursul fiecărui semestru (vezi lista de cursuri a Departamentului de mai jos)
În cazul grupelor de un număr limitat de studenți, cursurile vor lua forma unor seminarii sau studii independente sub supravegherea și îndrumarea profesorilor Catedrei.
Seminariile, zilele de studiu și conferințele care sunt organizate de departamentele partenere și tratează subiecte legate de cele ale programului, reprezintă o completare importantă a programului. Conținutul acestora poate face obiectul unor rapoarte care vor fi evaluate.
Studenții pot, dacă doresc, să petreacă un semestru într-o instituție universitară străină pe parcursul unuia dintre aceste trei semestre ale programului, în cadrul schimburilor Erasmus+.
În mod excepțional și după autorizarea Comitetului de program de master al Departamentului de Studii Franceze și Europene, studenții pot înlocui un curs (și doar unul) din programul lor de studii cu un curs oferit într-un alt program postuniversitar.de la Universitatea din Cipru, cu condiția ca acest curs este dotat cu același număr de credite și că are legătură directă cu teza întocmită de student.
În toate semestrele, inclusiv semestrul de vară, studenții se pot înscrie o singură dată la cursul FES 700 Research Experience (6 ECTS) și FES 701 Independent Study (3 ECTS). Înscrierea se face cu aprobarea profesorului îndrumător din Catedră.
Teza finală (30 de credite) este pregătită fie sub supravegherea unui membru DEP al Departamentului de Studii Franceze și Europene, fie în colaborare cu un membru DEP al departamentelor partenere, după acordul directorului principal de cercetare al studentului. Lucrarea trebuie să fie o lucrare originală cu o lungime de 8.000 până la 15.000 de cuvinte. Studenții trebuie să aleagă subiectul lucrării lor și conducătorul lor de cercetare înainte de sfârșitul celui de-al doilea semestru de studii. Teza de final de master este examinată la sfârșitul celui de-al treilea semestru de către o comisie de apărare formată la sfârșitul celui de-al doilea semestru al programului. Comisia este formată din directorul de cercetare și un alt profesor-cercetător. Studenții trebuie să-și depună lucrările cu trei săptămâni înainte de data fixată pentru apărare, care are loc în perioada de examinare a semestrului al treilea.